דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

5 דברים בסביבת המגורים שחייבים לבדוק לפני שרוכשים דירה

5 דברים בסביבת המגורים שחייבים לבדוק לפני שרוכשים דירה

רכישת דירה נחשבת לאחד האירועים המשמעותיים ביותר בחייו של אדם. מעבר לעובדה שמדובר במהלך הכלכלי החשוב והגדול ביותר, מדובר בצעד שמשפיע על כל אורחות חייו והתנהלותו היומיומית של האדם ומשפחתו. בין אם מדובר ברכישת דירות בקריות חדשות או יד שניה, ישנם מספר שיקולים שאמורים לקבוע את איכות חייו של רוכש הדירה למשך שנים רבות ולכן רצוי לבחון אותם היטב טרם קבלת ההחלטה.

קרבה למוסדות ציבור, מוקדי מסחר ואמצעי תחבורה

דירות למכירה באזורים מרכזיים נהנות על פי רוב מביקוש ער. ואכן, הכלל הראשון בנדל"ן קובע כי מיקום הוא מילת המפתח. מיקום הדירה בה נגור ישפיע על טווח רחב של נושאים בהתנהלותנו היומיומית ויקבע בפועל  אם חיינו יהיו נוחים או להיפך, מרובי טרחה ומייגעים. יש לבחון את הקרבה של הדירה למוסדות ציבור, לכבישים מרכזיים ומוקדי מסחר על פי המידה בה אנו נזקקים להם בימים שבשגרה. משפחה עם מספר ילדים בגילאי בית הספר תיטיב לעשות אם תבחן את קרבת הדירה לבתי ספר,  גני ילדים, קופת חולים, מתנ"ס וכד'. מי שמרבה בקניות יומיות צריך לבחון האם המיקום מקנה לנו נוחות וזמינות בגישה למרכול או למרכז מסחרי ולמי שעבודתו מחוץ לעיר והוא נזקק לתחבורה ציבורית לשם כך, דירה הקרובה לנתיבי התחבורה המרכזיים תהיה בחירה ראויה.

טיפוח סביבתי

כשבוחנים את מיקום הדירה אותה אנו שוקלים לקנות חשוב לאזן בין קרבתה למרכז השוקק לבין השקט והשלווה אותם אנו מבקשים בסופו של יום. טיפוח סביבתי הוא אחד הגורמים משרי השלווה שאנו מבקשים למצוא בבית אחרי יום עמוס ולחוץ. לכן, בין אם אתם קונים דירה יד שניה או דירה חדשה מקבלן,  וודאו כי היא ממוקמת באזור  נקי, מתוחזק ונעים לשהייה.  בדקו  את התכנון והעיצוב הסביבתי וקיומם של מדשאות ופארקים. מרבית הפרויקטים הנדל"ניים הנבנים בשנים האחרונות מקפידים על עיצוב וטיפוח סביבתי וכדאי לבדוק את ההיצע הקיים בתחום.

פרטיות

למרבה המזל, חלף מזמן עידן דירות השיכון הכעורות, שיותר מכל היו דירות נעדרות פרטיות או התחשבות מינימלית בצרכי הדיירים.  בדקו כי הדירה אותה אתם מבקשים לקנות נמצאת במרחק סביר מדירות בבניינים שכנים, שכיווני החלונות מנוגדים ומרוחקים  ומבטיחים פרטיות מרבית ולא הצצות הדדיות. גם היעדר קירות משותפים מהווה יתרון גדול והוא מאפיין בעיקר פרויקטים חדשים מתוכננים היטב. לכן כדאי לבחון אילו מהפרויקטים החדשים מציעים יתרונות חשובים אלה של תכנון מוקפד.

שיוך חברתי וקהילתי

מעבר דירה אינו רק מעבר פיזי כי אם מעבר חברתי משמעותי. כדאי לבדוק ולוודא שהסביבה החברתית אליה תעברו מורכבת, ככל הניתן מאוכלוסייה הומוגנית לזו שלכם. שיוך על רקע קבוצות גיל, רקע, השכלה וגם דת נחשבים לגורמים העיקריים שכדאי לבדוק. בפרט אם מדובר במשפחות והורים לילדים צעירים בהם המעורבות החברתית והקהילתית רבה במיוחד.

מטרדים

אין מפח נפש גדול יותר מלקנות דירה חדשה ולגלות כי היא ממוקמת באזור של מטרד סביבתי. בין אם מדובר במטרדי רעש, ריח או מטרדים בריאותיים, גילוי מאוחר של המטרד עלול להפוך את השמחה על רכישת הדירה החדשה למסכת קשה של עגמת נפש.  לכן, טרם רכישת הדירה יש לערוך בדיקה מקיפה ולוודא כי באזור הקרוב לדירה אין, וגם לא מתוכננים להיות בעתיד, מפגעי רעש כמו נתיבי טיסה, אין מפגעי ריח כמו אגני חמצון, אין מפגעי בעלי חיים כמו קינון יונים או שפני סלע, הנחשבים בערים מסוימות למטרדים מאפיינים. לא יזיק לבדוק גם  הימצאותם עמודי מתח או אנטנות סלולריות בסביבת המגורים.

 

עוד מהמגזין