דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

תופסים גובה – מדוע הביקוש למגדלי מגורים גדל?

תופסים גובה – מדוע הביקוש למגדלי מגורים גדל?

יותר ויותר מגדלים ובניינים גבוהים צובעים את קו הרקיע הישראלי בפרט והעולמי בכלל. רבים בטוחים כי הסיבה היחידה לבנייה לגובה היא מקסום משאב הקרקע, אך לא רק. הידעתם? לבנייה לגובה יתרונות רבים עבור הדיירים.

מקסום השטח? מקסום איכות חיים

מחירי הדירות החדשות בקריות משתנים מקומה לקומה ולרוב, הסיבה לכך טמונה באיכות החיים שמצפה לדיירים ככל שמטפסים לגובה. אוויר נקי ולא מדובר בקלישאה, ככל שגבוהים יותר האוויר נקי יותר כיוון וזרימת האוויר חלקה יותר ומכאן שאיכות החיים תהא גבוהה יותר. אך לא רק באוויר עסקינן, מגורים 'גבוהים' מובילים ליתרונות רבים נוספים ברמת איכות החיים: פחות אבק, פחות לכלוך, פחות רעשים  ופחות הפרעות. ומעבר לכך, בונוס חשוב שמקנה הגובה יגיע בדמות החשיפה לאור השמש.

דברים שרואים מכאן לא רואים משם

 נוף כפרי, נוף אורבאני, ים, הרים וגבעות – נופים ידועים כמשפרי איכות חיים ולא סתם חברות הנדל"ן משתמשות תמיד בנוף ככלי וקלף שיווקי ומכירתי חזק ודומיננטי. בבנייה לגובה הנוף נפתח – פשוטו כמשמעו, כמו תמונה שעושים ממנה Zoom Out ולאט לאט מגלים בה עוד ועוד פרטים, ככל שעולים, מקומה לקומה נפתח נוף חדש ופתוח יותר וכמובן שרואים את האופק בצורה טובה יותר (וכמובן שנתפלל לאלוהי הראות). במחקרים שהתבצעו בישראל, 80% מהנשאלים דירגו את הנוף הנשקף מדירתם כסיבה המרכזית לבחירת מגורים בבניין גבוה. אצלנו בגבעת אלונים, יותר ויותר משפחות וזוגות בוחרות בקומות הגבוהות כאשר נוף עוצר מקיף את ביתם – ממזרח גבעות עטויות יערות אלון טבעיים האופייניים לגליל התחתון וממערב ומדרום נפרשים הקריות, מפרץ חיפה ורכס הכרמל.

בונים לגובה? יותר שטחים ציבוריים

בנייה לגובה משפרת את איכות החיים של הדיירים מקצה לקצה בכל הנוגע לשטחים הציבוריים, לרמת הצפיפות ולרמת הפרטיות. מדוע? ככל שנבנה יותר לגובה יישארו שטחים פנויים לפיתוח אזורים לשימוש הדיירים. המתמטיקה פשוטה. נניח ושיזם קיבל זכויות בנייה של 1000 מ"ר במגרש של חצי דונם והחליט לבנות בניין של 3 קומות. כל קומה תיבנה בשטח של כ- 300 מ"ר ותישאר קרקע של 200 מ"ר לשטחים ציבוריים כמו גינות למשל. ואם היה נבנה בניין על אותו השטח לגובה של 10 קומות? אז כל קומה הייתה נבנית בשטח של 100 מ"ר והיה נותר 400 מ"ר שטח פנוי לפיתוח שטחים ציבוריים. כמו-כן, ישנם יותר שטחים ציבוריים בתוך הבניין לרווחת הדיירים כגון חדר כושר, מועדון דיירים ועוד. בנייה לגובה מרווחת את הבניינים אחד מהשני ובכך כמובן מגדילה גם את הפרטיות שכל-כך חשובה עבורנו.

הכותב, בוריס קליין, הינו מהנדס בכיר בחברת שרביב – יזמית שכונת 'גבעת אלונים' המשווקת כעת את 'מגדלי גבעת אלונים'- ארבעה מגדלים גבוהים בני 18 ו-10 קומות בקהילה הגדולה והמתפתחת ביותר באזור הקריות.

עוד מהמגזין