דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

איזו דירה תרצו להזמין? מילון הדירות המיוחדות

איזו דירה תרצו להזמין? מילון הדירות המיוחדות

בעבר נבנו בעיקר דירות סטנדרטיות בבניינים משותפים, כאשר הפונקציונליות הייתה משקל מכריע. כיום, פרויקטים גדולים ואיכותיים מציעים מגוון של דירות מיוחדות אשר עונות על הצרכים, הרצונות והחלומות של המתעניינים בהן. לרוב, הדירות המיוחדות תהנה בעלות מפרט עשיר, הבדלי גודל משמעותיים, בעלות מחסן, חניה ושאר הפינוקים עליהם חלמתם.

אלו דירות מיוחדות מוצעות כיום בשכונות עירוניות?

בית דו משפחתי עם גינה פרטית

החלום הישראלי כחלום האמריקאי – מי אינו שואף לבית פרטי עם גינה המכונה 'וילה'? כיום, אלא אם מדובר בהזדמנות משמים או בנכס ישן במיוחד באזור שאינו אטרקטיבי, חלום הבית הפרטי רחוק מתמיד. בית דו משפחתי הינו הנכס הקרוב ביותר ל-'וילה' כאשר דייריו נהנים מגינה פרטית צמודה ומשטח בנוי נרחב ושטוף אור שכולל בדרך כלל, חמישה חדרים\שישה חדרים או יותר. הבתים הדו משפחתיים (המוכנים גם צמודי קרקע) נותנים מענה רחב לצרכיהן של משפחות עם ילדים כאשר כוללים פינת משפחה, סוויטת הורים מפנקת, מטבח מרווח, חנייה צמודה ונוחה ופעמים רבות גם מחסן צמוד.

הבית הדו משפחתי אמנם קטן לרוב מהוילה, אך הגינה מספיק גדולה כדי להגשים בה את כל החלומות: להתקין עמוד סל לכדורסל, להציב טרמפולינה, למקם פינת ישיבה מפנקת עם ערסל ומנגל או פשוט לטפח גינה פורחת, לגדל תבלינים או עצי הדר וליהנות מפירותיהם. המגורים בתוך הנכס מאפשרים תחושת פרטיות ומרחב – ומנגד, חום ומשפחתיות.

דירת גן

דירת גן משלבת בצורה נהדרת תחושת מגורים בבית פרטי תוך מגורים בפועל בבניין משותף. היא כמובן עולה משמעותית פחות מבית פרטי ואף התחזוקה השוטפת אינה דורשת משאבים רבים כמו בבית פרטי.

דירת גן היא בדרך כלל מרווחת, מוצפת אור טבעי, מפנקת, וכוללת מחסן וחניה. בעליה נהנים מיציאה לגינה פרטית צמודה, שעל חלקה משטח מרוצף וחלקה נותרת טבעית. זהו המקום לגדל פטוניות משתפלות או גרניום צבעוני כמו שתמיד חלמתם, לשחק אחר הצהריים עם הילדים בגינה או סתם לשבת לקרוא ספר בפרטיות באוויר הצלול. לכן, דירות גן נחשבות למוצר מבוקש מאוד.

 דופלקס

דופלקס הינה דירה דו-מפלסית הנחשבת ליוקרתית ביותר. לרוב, תהא ממוקמת בקומה העליונה או לפני העליונה של מבנה מגורים משותף ותהא כוללת מרפסת גדולה ומרשימה ולפעמים תהא ממוקמת בקומת הקרקע ואז תהא בעלת גינה גדולה.

מדובר בדירה מרווחת ומפנקת אשר מקנה תחושה של מגורים בבית פרטי עקב החלוקה למפלסים אך עם בונוס גדול של מגורים בקומה גבוהה וכל היתרונות המשתמעות מכך (נוף עוצר נשימה, אוויר צלול וסביבה שקטה).

הדופלקס הפך בעשורים האחרונים לנכס נדל"ני מבוקש, בעיקר בקרב משפחות המעוניינות בשיפור תנאי הדיור שלהן. הסיבה לכך נעוצה בתכנון הקפדני ובמפרט העשיר של דירות הדופלקס. חדרי הבית מחולקים בין שתי הקומות. לעיתים באחת הקומות ממוקמים כל חדרי השינה, פינת המשפחה וסוויטת ההורים, ובקומה האחרת הסלון, המטבח ופינת האוכל. לעיתם סוויטת ההורים ממוקמת בקומה נפרדת.

המרפסת משתרעת על שטח נרחב ומאפשרת לארח, להציב בה מנגל או כל דבר אחר בו תחפצו.

פנטהאוז

הפנטהאוז – לא בכדי נחשב לדירה המיוחדת המוכרת והנחשבת ביותר בענף הנדל"ן בכלל ובזה הישראלי בפרט.

כמו בעולם כולו. מדובר בדירה ייחודית אשר ממוקמת בחלקו העליון של בית מגורים משותף, וצמודה לה מרפסת מרווחת שמשתרעת (יחד עם הדירה עצמה) על כל שטח הקומה שמתחתיה. המרפסת בדרך כלל צמודה לסלון או שמקיפה את הדירה כולה.

לרוב, הפנטהאוז מרווח, מאובזר ברמה גבוהה וכולל חללים גדולים. מיני פנטהאוז לרוב, יהא כולל מרפסת גדולה אך מספר חדרים קטן יותר בדירה עצמה.

דירת הפנטהאוז נהנית מפרטיות, משלושה כיווני אוויר לפחות (אם לא ארבעה) ומנוף פתוח, ולכן יש המכנים אותו "צמוד קרקע עם נוף". כדי ליהנות מהנוף, פנטהאוז מוקף בחלונות רבים שמציפים את הדירה באור טבעי. כיום רוכשים רבים מעורבים בתהליך עיצוב הפנים של הפנטהאוז ודואגים לכך שהמרפסת תהווה המשך טבעי לחלל האירוח.


היכן תמצאו את הדירות המיוחדות?

נדיר למצוא פרויקט אחד שמכיל בתוכו את כלל הדירות המיוחדות. פרויקט חדש בקריות – גבעת אלונים אשר בונה חברת שרביב מציע לצד הדירות הסטנדרטיות, דירות מיוחדות לרבות דירות גן, פנטהאוזים, ודופלקסים במגדלים, בניינים נמוכים ובנייני בוטיק (עם שתי דירות בקומה). כמו-כן, מוצעים בתים דו משפחתיים עם גינה צמודה כאשר כל אלו משקיפים לנוף עוצר נשימה, מוקפים בחורש טבעי ומבטיחים סביבת מגורים כפרית עם איכויות עירוניות

עוד מהמגזין