דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

לקנות או לקנות דירה? הדילמה של הזוגות הצעירים

לקנות או לקנות דירה? הדילמה של הזוגות הצעירים

השקט הנפשי, תחושת היציבות, היתרונות הכלכליים והריבית הנמוכה. כל הסיבות שיעזרו לזוג הצעיר בהחלטת הרכישה המשמעותית בחייהם האם לרכוש דירה או להמתין.

דירה, ובמיוחד זו הראשונה היא הרכישה המשפחתית המשמעותית ביותר בחיי כל זוג.  לכן, בשלב כזה או אחר במהלך החיים, תעלה שוב ושוב הדילמה, האם לרכוש דירה כעת, או להמתין? לצד ההתרגשות הגדולה שברכישת דירה ראשונה, ישנם מספר פרמטרים שחייבים להילקח בחשבון, כאלו שיעזרו לכם להבין מדוע לא בטוח שמומלץ להתמהמה

בעלות על דירה תעניק לכם שקט נפשי

לשקט הנפשי יש השלכות עצומות על איכות החיים של המשפחה ועל התנהלות שקולה ונבונה. הידיעה כי יש בבעלותכם דירה תסייע לכך להתקיים כאשר קורת גג, צורך 'בסיסי' למדי, כבר לא יהווה כל דאגה

השיקול הכלכלי הבסיסי ברור לכל

אינכם חייבים להיות כלכלנים דגולים על-מנת להבין כי תשלום משכנתא על דירה עדיפה על תשלום שכר דירה מדי חודש. התשלום לרוב, די דומה אך התוצאה שונה, בסיום התשלום על המשכנתא נותרתם עם נכס משלכם בעוד בתום התשלום על שכר הדירה נותרתם עם כלום. עצמאות כלכלית. ככל שתילקח משכנתא בשלב מוקדם יותר, כך גם זו תסתיים מוקדם יותר מבלי לגרור אותה עד לגיל הפנסיה.

ריבית אפסית במשק

הריבית האפסית במשק משפיעה באופן ישיר על גובה הריבית שדורשים הבנקים למשכנתאות, שנמוכה כיום מתמיד. מצב זה משפר את עמדת הרוכש אשר משווה בין הצעות הבנקים השונות. מכיוון שקשה לצפות מה תהיה מגמת הריבית בשנים הבאות, חבל להמתין עם לקיחת המשכנתא ולא לנצל את תקופת הריבית הנמוכה. גם אם מחירי הדירות ירדו בשנים הבאות (מגמה שאף גורם לא יכול להבטיח שתתרחש) – ההפרש בעלות הדירה עשוי להתקזז עם התייקרות עלויות המשכנתא בעקבות עליית הריבית.

תחבורה וצירי תנועה במגמת שיפור תמידי

באם סביבת המגורים עקב מקום העבודה היא הסיבה שטרם בחרתם אם לקנות דירה או להמתין, הרי שההתפתחות המטאורית של תחנות וקווי התחבורה הציבורית, כבישים, מחלפים וצירי תנועה הופכות את מדינתנו לקטנה עוד יותר. ההווה מאפשר לנו להתנייד בקלות מהבית לעבודה גם אם המרחק ביניהם גדול כך שאין מניעה להתגורר בפריפריה ולעבוד במרכז.

הכנסה היא חשובה אך לא מכריעה

הוצאות משק הבית המשפחתי של זוג צעיר צפויות רק ללכת ולגדול. הן בוודאי לא יפחתו, ולכן אין טעם להמתין עם תשלום החזרי המשכנתא. ככל שהמשפחה תתרחב, כך ההוצאות יתרחבו אתה. גם אם אתם מאמינים שהכנסתם תגדל במהלך השנים – בדרך כלל גם ההוצאות יגדלו בהתאם, ולכן אין סיבה לדחות את רכישת הדירה הראשונה. אפשר לפרוס את ההחזרים לתקופה ארוכה, ולהתאים את ההחזרים לרמת ההכנסה במהלך החיים ובמידה ותרגישו במהלך השנים, כי החזרי המשכנתא גבוהים מדי, תמיד ניתן למחזר את ההלוואה ולצמצם את ההחזר החודשי.

דירת מגורים להשקעה

בחירת דירה למגורים בעלת פוטנציאל רב להשבחה תהא חכמה במיוחד עבור זוגות צעירים ובכלל. דירה באזורים מתפתחים אשר נהנית מנגישות תחבורתית וקרבה למרכזי מסחר, תעסוקה וצירי תנועה ראשיים צפויה להשביח עצמה ולהגדיל את שוויה בצורה משמעותית.

שכונת גבעת אלונים, אשר נבנית על-ידי חברת שרביב באזור הקריות, נותנת מענה מתאים במיוחד לזוגות צעירים שמתכננים לחפש דירה חדשה למכירה בקריות. ראשית, אלו יוכלו לבחור בין מגוון רחב של דירות ובסוגים שונים של מבנים לרבות מגדלים, בניינים נמוכים ובנייני בוטיק עם שתי דירות בקומה בלבד. כמו-כן, השכונה מאופיינת באווירה קהילתית, בה מתגוררות כבר מאות משפחות צעירות. מספר מוסדות חינוך כבר קיימים על הגבעה ונוספים עתידים להיפתח בקרוב. השכונה סמוכה לצירי תחבורה מרכזיים לרבות כביש 6 וכביש עוקף קריות, סמוכה למרכזי מסחר ותעסוקה ובד בבד, מצויה בסביבה כפרית מוקפת חורש טבעי.

 

 

 

עוד מהמגזין