דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מחפשים דירה להשקעה עם שקט נפשי? בחרו יזם בעל מוניטין

מחפשים דירה להשקעה עם שקט נפשי? בחרו יזם בעל מוניטין

מדוע חשוב לבדוק מי הוא היזם שממנו תקנו דירה להשקעה? מה כדאי לברר מראש? כיצד ניתן לבדוק את כל אלו?

ההחלטה לקנות דירה להשקעה הינה צעד משמעותי מאוד עבור הרוכשים. כשאתם עושים מהלך כלכלי כל כך דרמטי, אתם תולים בו תקוות גדולות שהוא יניב פירות ויספק לכם עוגן פיננסי בעל השפעה רבה לאורך זמן. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הצלחתה של השקעה בנדל"ן הוא היזם שתבחרו.

למה כל כך חשוב מי הוא היזם?

באווירה שבה ברור לכל כמה חשוב להחזיק נכס להשקעה שיאפשר קיום בכבוד בימי הפנסיה והכנסה יציבה וקבועה מדי חודש, ובמיוחד כאשר הריבית האפסית במשק לא מספקת יתרון לחיסכון בבנקים, השקעה בנדל"ן נהפכה לשכיחה מאוד במחוזותינו. לכן, ענף הנדל"ן רווי באין ספור יזמים שמתגאים בהבטחות מפתות להשקעות אטרקטיביות.

רבים מהיזמים מקצועיים, אמינים, הגונים, מנוסים ובעלי איתנות כלכלית. אבל למרבה הצער ישנם גם יזמים שמנצלים את הביקוש לדירות להשקעה, ונכנסים לתחום ללא ניסיון, ללא הוכחות להצלחה, ללא ידע מקצועי וללא גב כלכלי יציב.

לא פעם מפורסמים מקרים של יזמים שהסתבכו ונקלעו לקשיים, והמשקיעים שהאמינו להבטחותיהם מצאו עצמם עם הפסדים עצומים ועוגמת נפש גדולה.

לכן , כאשר רוכשים דירה להשקעה, חשוב מאוד לבצע את העסקה מול יזם מיומן וותיק, בעל מוניטין ויושרה, עם ניסיון עשיר ופרויקטים רבים שהושלמו לשביעות רצונם של הרוכשים. זהו הכלל הבסיסי לקראת השקעה בנדל"ן שתספק לכם שקט נפשי לצד התשואה הכספית.

אז איך בוחרים?

כשהיצע היזמים כל כך גדול, איך מחליטים ממי לקנות דירה להשקעה? איך תוכלו לישון בראש שקט שהשקעתם את מיטב כספכם בידיים טובות?

1. בררו כמה שיותר מידע על היזם. מיהו? האם מדובר באדם יחיד או בחברה מבוססת? האם בעלי החברה מעורבים בפעילותה? כמה שנים החברה פעילה בענף הנדל"ן? אלו פרויקטים החברה ביצעה ובאיזה היקפים?

עיסוק בנדל"ן הוא תחום מורכב ומסובך מאוד, בטח כשמדובר בפרויקטים גדולים, ולכן דורש ידע עצום וניסיון עשיר בניהול פרויקטים רחבי היקף. ככל שהחברה ותיקה יותר וככל שאנשיה מיומנים ומעורבים בנעשה, כך סיכוייה להצליח גבוהים יותר.

2. ודאו שהיזם רשום בפנקס הקבלנים במשרד הבינוי והשיכון. באתר המשרד תוכלו לראות מאיזו שנה היזם רשום ובאיזה היקפים כספיים של מיזמים הוא מורשה לעסוק. אם יזם נדל"ן מציע לכם לקנות ממנו דירה חדשה, אך הוא עצמו אינו קבלו מורשה – זו יכולה להיות סיבה לדאגה.

3. גשו לראות פרויקטים קודמים של היזם. ידוע שאין כמו מראה עיניים, לכן חשוב שתגיעו למקום ותבחנו את המתחם. תראו את איכות העבודה, את האסתטיקה ואת טיב הגימורים (הפינישים).

4. חפשו המלצות. דברו עם לקוחות שרכשו דירות מהיזם. שאלו מה מידת שביעות הרצון שלהם מהיזם באופן כללי וגם בנושאים ספציפיים כמו איכות העבודה, עמידה בלוחות זמנים, טיב השירות, התנהלות מול הלקוחות וקיום הבטחות.

5. בדקו באינטרנט אודות היזם. קראו את המידע באתר של היזם ובאתר הפרויקט, אם יש כזה. בדקו גם באתרי חדשות, בפורומים וברשתות החברתיות אם הופיעו במהלך השנים אזכורים לגבי קשיים, הסתבכויות כלשהן, תלונות של לקוחות או דווקא להיפך – המלצות וידיעות חדשותיות המעידות על חוסן כלכלי, מקצועיות ומחויבות לרוכשים.

6. היפגשו עם נציג היזם ובקשו לראות תכניות מפורטות ולוחות זמנים של הפרויקט. כמו כן בררו אלו בטוחות מספק היזם (כמו ערבות בנקאית או פוליסת ביטוח) לכספים שתשלמו, למקרה שבכל זאת משהו יסתבך. על פי החוק זכותכם לקבל , וממילא יזם ישר ומקצועי שעומד מאחורי ההבטחות שלו לא יהסס לספק בטוחות.

גבעת אלונים היא שכונה חדשה ומבוקשת שבונה חברת שרביב בקריות, ומתגוררות בה כבר מאות משפחות. שרביב היא חברה מוכרת שנוסדה ב-1956 ומקפידה על סטנדרטים גבוהים, אמינות ומקצועיות ומוכיחה יציבות כלכלית זה שנים רבות. שרביב מעורבת בכל שלבי הפרויקט החל מהייזום, דרך התכנון והביצוע ועד השיווק, המכירות והסיוע בקבלת מימון. על פי הערכים האלה פועלת החברה גם בגבעת אלונים.

עוד מהמגזין