דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

בטוח לא ישעמם לכם בסופ

בטוח לא ישעמם לכם בסופ"ש: מקומות מעניינים לטיולים בסביבת גבעת אלונים

אחד היתרונות הגדולים של מגורים בצפון הארץ הוא הקרבה לטבע ולשפע של מסלולים, אתרים לביקור, מקומות לטייל בהם, נקודות תצפית יפהפיות ועוד מגוון הצעות. הכל בהתאם להעדפות האישיות שלכם.

כזו היא שכונת גבעת אלונים המציעה דירות חדשות למכירה בקריות באיזור מהמם, מעבר להיותה מוקפת בחורש טבעי, נמצאת קרוב לשלל אתרי טיול. במרחק נסיעה קצר נמצאים מרחבי הכרמל, מפרץ חיפה, עמק יזרעאל, עכו והגליל כולו. בחרנו כמה דוגמאות למקומות קרובים מתוך אין ספור מקומות מקסימים.

איפה תוכלו לטייל בסביבת גבעת אלונים?

דרך נוף יערות ציפורי – דרך עפר כבושה שמתפתלת בין יערות לאורך 16 ק"מ שמתאימה למעבר כל רכב בכל עונה. ראשיתה בקריית אתא והמשכה לאורך נחל ציפורי עד אלון הגליל. זהו טיול אידיאלי לחובבי נופים וטיולי רכב שאוהבים לשלב בנסיעה עצירות בתחנות שונות. הדרך עוברת במעיינות ואתרים היסטוריים וארכיאולוגיים ומאפשרת גם גישה לנחל. הנופים מגוונים וכוללים את הרי הכרמל, עמק זבולון, יערות אלונים ונחל ציפורי. הגישה לדרך אפשרית מכמה נקודות שונות בסביבה.

אשדות יגור – שמורת טבע ירוקה במורדות הצפון-מזרחיים של הכרמל שמכוסה בחורש ים תיכוני צפוף. השמורה נקראת על שם המפלים (אשדות) הרבים בנחלים שהתחתרו בסלע תוך כדי זרימה מכאן לכיוון העמקים – נחל נשר, נחל יגור, נחל מעפילים, נחל סבך ונחל חוסיפה. ישנם כמה מסלולים באזור, אחד מהם הוא מסלול מעגלי מנחל מעפילים לנחל יגור. היציאה למסלול סמוכה לקיבוץ יגור, מרחק של 20 דקות של נסיעה מגבעת אלונים. המסלול בדרגת קושי בינונית עד קשה ונמשך 6-5 שעות, אבל הנופים הנפרשים לאורכו (ראש הנקרה, הגליל, עכו ומפרץ חיפה) והמראות המיוחדים (מצוקים, נקיקים וחורש סבוך) שווים את המאמץ.

פארק נשר – פארק צמוד לעיר נשר, בשטח של 275 קמ"ר, גם הוא במרחק 20 דקות נסיעה בלבד. האטרקציה הגדולה של הפארק היא שני גשרים תלויים שעוברים מעל נחל קטיע, כל אחד מהם באורך 70 מטר ובגובה של עשרות מטרים מעל ערוץ הנחל. מלבד הגשרים ישנם כמה מסלולי הליכה נעימים בחורש הירוק.

שמורת עין אפק – במרחק נסיעה קצר מגבעת אלונים על כביש 79 נמצאת שמורת הטבע עין אפק, שהיא פיסת טבע מפתיעה אשר צמודה לקריות. בלב השמורה ישנם שרידי ביצה שכיסתה בעבר את כל אזור הקריות. בבריכות המלאות במים במשך כל עונות השנה חיים צבים, נוטריות ושפמנונים. תוך כדי הליכה נעימה במערכת השבילים שכוללת גם גשר צף, מקיפים את השמורה היפה, צופים בג'מוסים רועים באחו ונהנים מצמחים בסכנת הכחדה, מפלגי מים, גשרים ושרידים ארכיאולוגיים.

תל יודפת והר עצמון – ליד היישוב יודפת נמצא תל יודפת ההיסטורי, שבו התקיים קרב קשה בתקופת המרד הגדול נגד הרומאים. את התל מקיף מסלול מעגלי, שצופה אל נופי הגליל התחתון בינות לצמחייה מגוונת. משם כדאי להמשיך במסלול מעגלי נוסף להר עצמון, שמפסגתו מתגלה נוף מרהיב של הר תורען ובקעת בית נטופה. המסלול מתאים לכל המשפחה, אבל כולל עליות לא קלות.

גבעת אלונים היא שכונה חדשה ואטרקטיבית שנבנית באזור מבוקש בצפון הארץ. בשכונה מתגוררות כבר מאות משפחות שנהנות מקרבה לעורקי תנועה ראשיים, מחלפים ותחנות רכבת. השכונה נבנית על ידי חברת הבנייה הוותיקה שרביב, שמשווקת דירות במגוון סוגים וגדלים. זוהי שכונה מתקדמת, זרועה בשטחים ירוקים ושבילי אופניים, שמציעה שילוב מיוחד בין אווירה כפרית לעירונית.

קראו גם:

טיולי משקים בקיבוצים באזור גבעת אלונים

מסלולי רכיבה שאסור להחמיץ באזור הקריות

4 פינות ירוקות שבטוח לא הכרתם באזור הקריות

עוד מהמגזין