דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

כיצד נהפכו הקריות ליעד מגורים פופולארי?

כיצד נהפכו הקריות ליעד מגורים פופולארי?

אזור הקריות זוכה בשנים האחרונות לאטרקטיביות רבה בקרב משפחות צעירות ומשפרי דיור שקונים בו דירות. במקביל לביקוש, האזור נהנה מתנופת בנייה גדולה במיוחד. לפי נתוני הלמ"ס בשלושת הרבעונים הראשונים של 2016 (חודשים ינואר עד ספטמבר) נמכרו 712 דירות חדשות בקריית אתא, קריית ביאליק וקריית מוצקין יחד. לשם השוואה, בכל שנת 2014 נמכרו 537 דירות חדשות באותן שלוש קריות מובילות. בכל שנת 2013 נמכרו בשלוש הקריות 683 דירות חדשות. מה גורם לתופעה הנרחבת של משפחות שבוחרות לרכוש דירת מגורים דווקא בקריות?

נגישות תחבורתית

אחד השיקולים המובילים בבחירת מקום מגורים הוא הנגישות התחבורתית, הן במעגל הקרוב והן במעגל הרחב יותר. אזור הקריות מצטיין בנגישות מעולה גם ברכב פרטי וגם בתחבורה ציבורית. כביש עוקף קריות, כביש 4, מנהרות הכרמל וגישה קלה לכביש 6 מאפשרים הגעה נוחה במיוחד לקריות מכל אזורי הארץ. במקביל, תושבי הקריות נהנים מתחנות של המטרונית שמחברת בין הקריות השונות וביניהן לחיפה. גם לרכבת ישראל תחנות בקריות המאפשרות נסיעה נוחה צפונה ודרומה.

היתרון התחבורתי, שכולל גם מחלפים חדשים שנבנו בשנים האחרונות, מאפשר לתושבי הקריות לעבוד במרכזי תעסוקה רחוקים יותר (בחיפה, בשרון, במרכז הארץ, ביקנעם, בתפן ובמקומות נוספים) תוך נסיעה יומיומית נוחה ולא ארוכה. הנגישות הזו גם מסייעת לתושבי הקריות להתראות לעתים קרובות עם בני משפחה וחברים במרכז הארץ ובאזורים אחרים.

יוקר הדיור במרכז הארץ

מחירי הדיור הגבוהים במרכז הארץ והעובדה שאלו הולכים ומטפסים מעלה, מביאים משפחות למצוא פתרונות דיור במקומות מרוחקים יותר. משפחות רבות שמתקשות לעמוד במחירי הדיור במרכז קונות דירה חדשה בקריות. יתרה מזו, ניתן למצוא באזור הקריות בתים דו משפחתיים עם גינה במחירים של דירת 3 חדרים במרכז. גם משפחות שהתגוררו בחיפה עוברות לקריות מאותה סיבה. מלבד מחירי הדיור, גם הוצאות החינוך, הטיפול בילדים והפנאי נמוכים יותר בקריות מאשר במרכז הארץ.

איכות חיים

רבים בוחרים דירות קרקע או גן למכירה בקריות מתוך רצון לשדרג את איכות החיים. ראשית, במחיר של דירה צפופה וישנה במרכז הארץ או בחיפה ניתן לקנות בקריות דירה חדשה לגמרי, מרווחת ומעוצבת, ואפילו בית פרטי עם גינה, בשכונה חדשה ומטופחת. שנית, מגורים בקריות מאפשרים ליהנות מהיתרונות של צפון הארץ, אף שהן לא צפוניות ומנותקות מדי. הנופים המרהיבים, הקרבה לטבע, המרחבים הפתוחים והשטחים הירוקים מסביב מקפיצים בכמה רמות את איכות החיים המשפחתית.

חלק ממטרופולין חיפה

השתייכות ערי הקריות למטרופולין חיפה והצמידות שלהן לחיפה מקנות יתרונות רבים למגורים בקריות תוך אפשרות להגיע לחיפה במרחק נסיעה קצר. יתרון חשוב הוא היצע מקומות העבודה בעיר הגדולה הסמוכה. גם מגוון פעילויות הבילוי והפנאי גדול יותר בעיר הגדולה, עובדה שמעלה את איכות החיים. הקרבה לחיפה תורמת גם למשפחות עם מתבגרים, שיכולים כך לנסוע לעיר הגדולה בקלות רבה יותר וללא תלות בהורים.

דוגמה לשכונה שנותנת מענה מצוין למשפחות שבוחרות לקנות דירה חדשה בקריות היא גבעת אלונים שנבנית בשיפולי קריית אתא. מאות משפחות כבר מתגוררות בשכונה שבונה חברת הבנייה הוותיקה שרביב. השכונה בנויה על גבעה שצופה אל נוף טבעי פתוח, היא מוקפת חורש טבעי ומציעה חיי קהילה איכותיים שמשלבים בין אווירה כפרית לאורבנית.

עוד מהמגזין