דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מה משותף לשלל הפרויקטים החדשים שנבנים בקריות?

מה משותף לשלל הפרויקטים החדשים שנבנים בקריות?

אחת מהתופעות הבולטות בקריות בשנים האחרונות היא תנופת הבנייה המשמעותית. פרויקטים חדשים בקריות הפכו ללהיט נדל"ני שנותן מענה למגמת המעבר של משפחות להתגורר בערים אלה. הקריות כוללות את הערים קריית אתא, קריית מוצקין, קריית ים וקריית ביאליק וגם את השכונות החיפאיות קריית חיים וקריית שמואל.

לכל פרויקט שנבנה בקריות יש ייחוד משלו, רמת חיים שהוא מציע, סטנדרט בנייה ואופי קהילתי משלו. ולמרות זאת יש כמה תכונות שמאפיינות את כל הפרויקטים החדשים שנבנים בקריות:

אווירה קהילתית

היקף האוכלוסייה בערי הקריות הוא בסדר גודל בינוני. לא מדובר בערי ענק מנוכרות, אך מצד שני אלה לא ערים קטנות וצעירות. קריית אתא היא הגדולה שבהן עם כ-52,000 תושבים. אלה ערים ותיקות שנוסדו לפני קום המדינה, כך שהן הספיקו לגבש לעצמן אופי קהילתי. יש בהן פעילות קהילתית ערה וסולידריות בין התושבים. מבחינה קהילתית הן נחשבות כ"ערים של פעם" במובן החיובי של הביטוי, כלומר יש בהן מעורבות קהילתית ואווירה נעימה וחברית.

רחוק מגוש דן, אבל לא רחוק מדי

מיקומן של הקריות בעמק זבולון, בפאתי חיפה, נחשב לאידיאלי במובנים רבים. מצד אחד רחוק מההמולה, מהצפיפות, מהעומס וממחירי הנדל"ן הגבוהים של גוש דן. אך מצד שני לא מדובר בצפון הרחוק. זהו לא אצבע הגליל ולא רמת הגולן. הקריות לא רחוקות מדי מגוש דן. נסיעה ממרכז הארץ לקריות דרך כביש 6 לוקחת כשעה בסך הכל, ללא עומסים.

כך שבמרחק סביר מהמרכז אפשר ליהנות מהאווירה הרגועה והקהילתית של הצפון, מאיכות חיים וממערכות חינוך טובות, וכל זה במחירי נדל"ן נמוכים באופן משמעותי מאשר בגוש דן.

קרבה לטבע

המיקום המעולה של הקריות, ב"צפון הקרוב למרכז", מאפשר ליהנות מאחד הבונוסים הגדולים ביותר של הצפון – הקרבה לטבע, שנמצא ממש מעבר לפינה. במרחק נסיעה קצר אפשר ליהנות מאין ספור פינות חמד ירוקות, מאתרים לפיקניקים, משמורות טבע וממסלולי טיול בדרגות קושי מגוונות. הטבע מקיף את האזור מכל הכיוונים – פארק הכרמל ורכס הכרמל על שלל אתריו, עמק יזרעאל והגליל התחתון, שמורת אפק, עכו העתיקה, חופי הים ומפרץ חיפה. רק תבחרו כוון ותוך דקות תגיעו למקומות קסומים.

נופים

המיקום האידיאלי שהזכרנו טומן בחובו עוד פלוס אדיר – הנופים. כל הטבע שמסביב מבטיח תצפיות מרשימות לכל כיוון. בחלק מהפרויקטים הנוף פתוח יותר, בעוד שבאחרים הראות מוגבלת על ידי אזורים בנויים. אבל בחלק גדול מהפרויקטים, לפחות חלק מהנופים נשקפים אם לא כולם. וכשהמרפסת של הבית החדש שלכם פונה אל נופי הגליל הפתוחים (או אל כל כיוון נוף אחר) – מה אתם צריכים יותר מזה?

תחבורה נוחה

הפרויקטים בקריות מאופיינים באפשרויות תחבורה נוחות מאוד. לכל פרויקט היתרונות התחבורתיים הספציפיים שלו, אבל כולם נהנים מקרבה או למחלף סומך שמוביל לכביש 6, או לכביש 4 או לכביש עוקף קריות או למנהרות הכרמל. גם תחנות רכבת ישראל שפועלות או מתוכננות להבנות באזור מהוות יתרון אדיר. המטרונית, שמחברת בין הקריות השונות וביניהן לחיפה, משדרגת בכמה רמות את שירותי התחבורה הציבורית באזור, בוודאי ביחס למצב בגוש דן.

הנגישות התחבורתית – ברכב פרטי ובתחבורה ציבורית – מקלה מאוד על ההתנהלות היומיומית של התושבים, הן לצורך הגעה לעבודה (אפילו במרכז הארץ או בצפון הרחוק יותר) והן למטרות בילוי.

קרבה לחיפה

הקריות צמודות לחיפה, שהיא אחת מערי המטרופולין המרכזיות בישראל. הסמיכות הזאת חיונית בגלל היצע מקומות העבודה שמציעה עיר בסדר גודל כזה והיא גם מציעה שלל אפשרויות לבילויים ולפעילויות תרבות ופנאי.

מגוון סוגי דירות

בכל הפרויקטים מוצע מגוון של סוגי דירות, בניינים וסגנונות. בחלק מהשכונות המגוון גדול יותר ובחלק קטן יותר אך כשמדובר בשכונות חדשות תמיד יהיה מגוון, כך שכל משפחה תמצא את הדירה שתתאים לשאיפות שלה.

ובתוך כל הפרויקטים החדשים האלה, שכונת גבעת אלונים נבנית על גבעה רמה שמשקיפה אל נופים פתוחים של יערות אלונים, הגליל התחתון, רכס הכרמל ומפרץ חיפה. בשכונה מוצע מגוון גדול של דירות מרווחות בסטנדרט גבוה: דירות קרקע וגן, דו משפחתיים, פנטהאוזים, דופלקסים ודירות 4 ו-5 חדרים. השכונה מטופחת ומשופעת בשטחים ירוקים, בשבילי אופניים ובשבילי הליכה. בתוך שתי דקות נסיעה ניתן להגיע אל מחלף סומך, וצמוד לשכונה יפעלו תחנה של המטרונית ושתי תחנות של רכבת.

עוד מהמגזין