דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

יש כל כך הרבה בתים למכירה בקריות, איך תבחרו את הדירה שלכם?

יש כל כך הרבה בתים למכירה בקריות, איך תבחרו את הדירה שלכם?

בעשור האחרון מתאפיינות הקריות בתנופת בנייה נמרצת שמשתלבת במגמה המתחזקת של נהירת משפחות להתגורר באזור. כך שהיקף האוכלוסייה בקריות גדל מאוד, וצפוי להמשיך לגדול בשנים הקרובות. הן זוגות צעירים והן משפחות של משפרי דיור מחליטים לרכוש דירה בקריות. חלק מהמשפחות מגיעות מהאזור או מחיפה וחלקן מגיעות ממרכז הארץ בעקבות מחירי הדיור הגבוהים בגוש דן.

כחלק מתנופת הבנייה, מגון רחב של פרויקטים נבנים במקומות שונים בקריות. וכשיש כל כך הרבה בתים למכירה בקריות, איך תבחרו את הדירה האחת שבה תרצו לגדל את המשפחה שלכם?

בואו לראות את הנוף

גם אם בניית הפרויקט בעיצומה, וגם אם היא טרם החלה ומדובר על שדה קוצים, בקרו במתחם הבנייה. תראו בעיניכם את המקום, תתרשמו, תשאפו את האוויר. תראו את הנוף, תרגישו את זרימת האוויר. אזור הקריות הוא גדול, ויש מקומות שנהנים מנוף פתוח אל מפרץ חיפה, אל רכס הכרמל, אל יערות אלונים ואל מרחבי הגליל התחתון והעמקים, ולעומת זאת במתחמים אחרים הנוף מוסתר יותר. ישנם פרויקטים שממוקמים בלב אזורים גדולים שבנויים בצפיפות, בעוד שאזורים אחרים מוקפים בחורש טבעי. גם זרימת האוויר משתנה בהתאם למיקום, לגובה הפרויקט  ולמידת הבינוי מסביב.

נגישות תחבורתית

תנאי שחשוב במיוחד לבדוק לפני בחירת דירה הוא רמת הנגישות התחבורתית. האם הפרויקט קרוב למחלפים מרכזיים באזור הקריות כמו מחלף סומך, צומת יגור וצומת אחיהוד? האם יש גישה נוחה לכבישים מרכזיים כמו כביש 6 וכביש עוקף קריות? בדקו אם קיימות או מתוכננות בקרבת הפרויקט תחנות של המטרונית ושל רכבת ישראל. הנגישות הזאת חיוניות מאוד לצורך הגעה נוחה למרכזי תעסוקה ולמרכזי תרבות ובילוי.

האם השכונה מטופחת?

תבחנו היטב את תוכניות הפרויקט, ואם הוא כבר בבנייה או אפילו מאוכלס בחלקו תבחנו את המצב בשטח. תתרשמו אם השכונה מטופחת. האם היא מרווחת ונהנית ממרחבים בין הבתים ובשטחים הציבוריים? האם יש (או מתוכננים) בה גינות, פארקים, גני שעשועים לילדים? האם יש בה הרבה שטחים ירוקים? האם יש בה שבילי אופניים? כל אלה מצביעים על רמת איכות החיים שהשכונה תספק לדייריה.

אם חלק מהשכונה מאוכלס, תבקרו במקום בשעות שונות ותתרשמו מהאווירה הקהילתית, מאיכות החיים, מהיחסים בין התושבים. שבו בגינה הציבורית ושוחחו עם התושבים. תנסו לדמיין את עצמכם חלק מהקהילה הזאת – האם זה מתאים לכם?

איכות מערכת החינוך

כשעומדים מול ההיצע הגדול של הבתים למכירה בקריות, אי אפשר לוותר על בדיקת איכות מערכת החינוך, התרבות והפנאי בעיר ובשכונה. בדקו איזה דגש נותנת העירייה לנושא החינוך. האם יש או מתוכננים להיבנות בתי ספר וגני ילדים בשכונה? מה רמתם של מוסדות החינוך הקרובים ביותר? אלו פעילויות תרבות ופנאי מתקיימות בשכונה ובעיר (בעיקר לילדים אבל גם למבוגרים)?

איזו דירה מתאימה לכם?

ואחרי שהתמקדתם בשכונה מסוימת שמתאימה לכם, בדקו את מגוון הבתים שמוצעים בפרויקט. האם אתם מעדיפים בית דו משפחתי, דירת גן או דירה בקומה גבוהה? האם סטנדרט הבנייה והאבזור תואם את הציפיות שלכם? האם אתם אהבים את התכנון הפנימי?

בדקו מיהו היזם

קניית דירה היא לרוב העסקה היקרה והמשמעותית ביותר שמשפחה מבצעת בחייה. לכן אתם חייבים להיות רגועים שאתם קונים את הדירה מגורם אמין ומקצועי ושאתם יכולים לישון בשקט בלילה. חשוב לוודא שיזם הפרויקט הוא הגון, ותיק, קפדן, מיומן ובעל יושרה ומוניטין איכותי. בררו אם היזם נהנה מעוצמה ויציבות פיננסית, ואם יש לו ניסיון עשיר בביצוע פרויקטים בהיקפים גדולים.

שכונת גבעת אלונים נותנת מענה אידיאלי למשפחות שמחפשות פרויקטים חדשים של בתים ודירות למכירה בקריות. השכונה נבנית על גבעה המשקיפה אל יערות אלונים, נופי הגליל התחתון, מפרץ חיפה ורכס הכרמל.

השכונה, שבשיפולי קריית אתא, מוקפת בחורש טבעי ורוויה בשטחים ירוקים. גבעת אלונים נמצאת במרחק שתי דקות נסיעה ממחלף סומך שמוביל לכביש 6, וייבנו בצמוד אליה תחנה של המטרונית ושתי תחנות רכבת. חברת הבנייה הוותיקה שרביב, שבונה את הפרויקט, מציעה מגוון דירות מסוגים שונים. בוודאי אחד מהם יענה על החלום שלכם.

עוד מהמגזין