דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

הקריות בתנופה: הפרויקטים הגדולים שישנו את פני הקריות

הקריות בתנופה: הפרויקטים הגדולים שישנו את פני הקריות

בשנים האחרונות זוכה אזור הקריות לתנופה חסרת תקדים מבחינות רבות, שמשפיעות זו על זו: היקף האוכלוסייה גדל משמעותית משנה לשנה לאחר שהקריות הפכו לאזור מגורים אטרקטיבי מאוד עבור משפחות צעירות ומשפרי דיור. שכונות חדשות רבות נבנות בקריות ובמקביל מתפתחים בסביבה  מרכזי מסחר, תעסוקה ובילוי. גם תשתיות התחבורה התפתחו מאוד, מחלפים חדשים נפתחו, כבישים שודרגו, שירותי הרכבת הורחבו וגם המטרונית כבר נכנסה לשגרה.

התנופה הזאת צפויה להימשך בשנים הקרובות ותציע למחפשים דירות למכירה בקריות שפע של היצע לבחור ממנו בית חדש. בחרנו שלושה פרויקטים משמעותיים בקריות בשלבי תכנון או ביצוע, שצפויים לשדרג עוד יותר את התשתיות בקריות, להשפיע על רמת החיים וגם על ערך הכנסים.

הקמת בית חולים בקריית אתא

לאחרונה, ביוני 2017, הכריז שר הבריאות יעקב ליצמן על הכוונה להקים בית חולים באזור קריית אתא. כ-200,000 תושבי הקריות מקבלים כיום שירותים רפואיים מבתי החולים בחיפה, שבהם נעזרים רבים מתושבי הצפון. לפי התוכנית, תוקם קריה רפואית שבה יפעלו בית חולים כללי, בית חולים פסיכיאטרי ובית חולים גריאטרי.

הקמת בית החולים צפויה להועיל לתדמית הקריות בכלל, וקריית אתא בפרט. כמו כן ידוע שפתיחת בית חולים מעוררת את שוק השכירות המקומי עקב הביקושים שנוצרים. הוא מושך אוכלוסייה איכותית של רופאים, אחים, אנשי צוות רפואי וסטודנטים לרפואה שמגיעים להתגורר באזור. הגירת אוכלוסייה הנחשבת לאיכותית גם מוסיפה לתדמית העיר וגם מעלה את ערך נכסי הנדל"ן.

נוסף על כך, בית חולים חדש יהווה מרכז תעסוקתי משמעותי לתושבי האזור ויתרום לשגשוג גם במעגל העסקים הרחב יותר הכולל למשל בעלי חנויות ובמסעדות ונהגי מוניות.

בניית מרכז תחבורה גדול

כדי לתת מענה לגידול המשמעותי במספר התושבים ובמספר יחידות הדיור בקריות הוחלט לבנות מרכז תחבורה חדש וגדול בצפון קריית מוצקין. המרכז צפוי לשרת את תושבי האזור כולו, ויהיו בו חניון "חנה וסע", תחנת רכבת, תחנות מטרונית ומסופי אוטובוסים. הפרויקט, שייבנה על גבול קריית מוצקין וקריית ים, הוא חלק ממערך שלם לפיתוח התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה. בהמשך מתוכנן לקום מרכז תחבורה נוסף גם בקריית אתא.

מהלך זה יסייע לתושבים להתנייד באופן שגרתי בקלות, במהירות ותוך שמירה על איכות הסביבה. כך למשל תחנת רכבת ליד הבית תאפשר לתושבי הקריות לעבוד בהרצליה או בתל אביב ולנסוע מדי יום לעבודתם מבלי להתעכב בפקקים ארוכים ומרגיזים.

מלבד התרומה המעשית לאיכות החיים לצורך נסיעה יום-יומית לעבודה או ללימודים, תחבורה ציבורית יעילה קרובה לבית מעלה אף היא את ערך הנכסים ומשביחה אותם.

הארכת כביש 6 צפון

כביש 6 חולל בישראל מהפכה תחבורתית של ממש, שמשפיעה גם על שוק העבודה. מאז שהכביש נחנך הוא קיצר משמעותית את זמני הנסיעה בין מרכז הארץ לצפונה ולדרומה. השינוי הזה מאפשר לאנשים שעובדים במרכז להתגורר באזורים מרוחקים יותר ולשמור על מקום עבודתם. 

בשנת 2019 (לפי ההערכות נכון לכתיבת הכתבה) מהפכת כביש 6 תתעצם, עם סיום עבודות הארכת הכביש צפונה עד מחלף סומך. הקטע הנסלל כיום מתחיל כשני ק"מ דרומית ליוקנעם ומסתיים במחלף סומך שצמוד לקריית אתא. קטע הכביש החדש יכלול שלוש מנהרות, ארבעה מחלפים ו-16 גשרים. השלמת העבודות תיטיב בעיקר עם תושבי הקריות שיוכלו להתחבר תוך דקות לכביש 6, ללא השתרכות בפקקים. הנהנים המרכזיים מהקטע החדש הם תושבי קריית אתא שיוכלו תוך שתיים-שלוש דקות להתחבר לכביש 6.

וכפי שציינו בהקשר לשני הפרויקטים הראשונים, מובן שנגישות תחבורתית נוחה לרכב הפרטי מעלה גם היא את ערך הנכסים, ובפרט כשמדובר בקרבה לכביש 6.

תושבי שכונת גבעת אלונים שנבנית בשיפולי קריית אתא יוכלו להתחבר בתוך שתי דקות בלבד לכביש 6 דרך מחלף סומך. הם גם יצאו נשכרים מהקמת בית החולים ומבניית מרכזי התחבורה החדשים. חברת שרביב הוותיקה בונה את השכונה על גבעה שמוקפת חורש ומשקיפה אל נוף פנורמי פתוח. גבעת אלונים מציעה חיי קהילה איכותיים בקריות ושילוב בין אווירה כפרית לאורבנית.

קבלו עדכונים משנת 2021

 

עוד מהמגזין