דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

הילדים משחקים רק בסמארטפון? הכירו את הגן הציבורי החדש בגבעת אלונים

הילדים משחקים רק בסמארטפון? הכירו את הגן הציבורי החדש בגבעת אלונים

בעידן הנוכחי, שבו ילדים מרותקים למסכים במידה הולכת וגוברת, והסמארטפון הופך לחבר הכי טוב שלהם – גן השעשועים הציבורי מקבל משמעות מיוחדת. בניגוד לעבר, כיום הוא כבר לא נחשב לזירה מובנת מאליה. כדי שילדים, בכל גיל, ישמחו לצאת מהבית במטרה לשחק בגן השעשועים, הגן צריך להיות אטרקטיבי במיוחד.

הרשויות המקומיות כבר לא יכולות להסתפק בגנים הקלאסיים המיושנים של פעם, אלא הן נדרשות להיות יצירתיות ולהיעזר בגורמים המקצועיים המתקדמים בתחום.

אם אתם מחפשים פרויקטים חדשים בקריות, כדאי שתדעו שבקריית אתא הבינו את חשיבות הנושא, ומשקיעים בשנים האחרונות משאבים רבים בגני שעשועים מיוחדים וחדשניים. הגנים החדשים מתוכננים כך שיהוו מתחם אקטיבי מאתגר של פעילויות פנאי וספורט לכל המשפחה, תוך התבססות גם על טכנולוגיות מתקדמות.

למה זה כל כך חשוב?

הפעילות בגן השעשועים תורמת להתפתחותם המוטורית של הילדים, מספקת הנאה והתרגשות ומעודדת יצירת קשר עם ילדים אחרים. בעידן הטכנולוגי, חשיבותם של כל אלה מתחזקת הרבה יותר. כל מתקן בגן תורם בדרכו שלו. ריכזנו כמה דוגמאות ליעילותם של חלק מהמתקנים הקלאסיים בגני השעשועים:

מתקני טיפוס: יש מגוון גדול של אמצעי טיפוס שמאתגרים את הילדים בהתאם לגילם וליכולות שלהם. הטיפוס מפתח את ההתמודדות עם הפחד ואת היציבות, ומחזק את שרירי חגורת הכתפיים, הרגליים והידיים ואת התיאום שנדרש בפעילות הידיים והרגליים.

מגלשה: השימוש במגלשה מרגש פעוטות, ילדים ואפילו מבוגרים בזכות המעבר החד מנקודה גבוהה לנמוכה מבלי להפעיל כוח ובזכות הנחיתה בסוף הירידה. עבור ילדים, הגלישה מספקת חוויה של עצמאות שמושגת בשל ההתנתקות הרגעית מהעולם החיצוני וההתחברות מחדש עם הנחיתה – תחושה זו מתחזקת במגלשות סגורות יחסית. גם הרוח על הפנים מוסיפה לעוצמת ההתרגשות. מגלשות מפותלות תורמות לאיזון מערכת שיווי המשקל.

קרוסלה: התנועה המעגלית תורמת לאיזון הגוף ולתחושת שיווי המשקל וליכולת של הילד לייצב את עצמו.

נדנדות: תורמות לתחושות ההתמצאות במרחב ושיווי המשקל. היכולת של פעוטות להתנדנד באופן עצמאי חשובה מאוד להתפתחות שרירי היציבה.

הפארק החדש בגבעת אלונים

מתוך אותה השקפה מתקדמת, הוקם בשכונת גבעת אלונים בקריית אתא גן שעשועים ענק, חדשני ומתקדם, הכולל מתקנים ראשונים מסוגם בישראל. פארק השעשועים מחולק למתחמים לפי גיל: לפעוטות, לילדים ולבוגרים. הגן מעודד פעילות גופנית בריאה דרך משחק אינטראקטיבי. גולת הכותרת של הפארק היא השילוב הטכנולוגי שמשדרג את החוויה באמצעים חדשניים.

המשחקים מחוברים לרשת אינטרנטית שמספקת עדכונים שוטפים של משחקים חדשים ושליטה מרבית של המשתמשים באמצעות מעקב מקוון אחרי נתוני השימוש במתקנים.

בין היתר מוצבים בגן קיר טיפוס ענק ומאתגר ולוח כדורגל משוכלל שמורכב מ-16 פאנלים שבכל אחד מהם מותקנים מחשב, סאונד, תאורה וחיישנים שמודדים את עוצמת הבעיטה. במתחם הכושר שנכלל בגן הותקנו מכשירי מתח, אופני כושר, חתירה ודחיקה. המתקנים הוצבו על מצע גומי בטיחותי ונוח. כל המתקנים עוצבו ויוצרו כך שיהיו עמידים בפני פגעי מזג אוויר וונדליזם.

מלבד שפע המתקנים המגוונים והמשוכללים שמהווים אטרקציה קרובה לבית, בוצע בגן פיתוח נופי מושקע, כולל סככות הצללה, עמודי תאורה ומצלמות פיקוח להגברת תחושת הביטחון.

מאות משפחות כבר מתגוררות בגבעת אלונים ונהנות מפארק השעשועים החדש ומיתרונות רבים נוספים שהופכים את השכונה למושלמת עבור משפחות. השכונה החדשה נבנית על גבעה פסטורלית מוקפת בחורש טבעי, יש בה אופי קהילתי המשולב בשפע של שטחים ירוקים, בשבילי הליכה ובגני משחקים. חברת שרביב הבונה את החלק המרכזי בשכונה, מציעה דירות במגוון גדלים וסגנונות, שמהן נשקף נוף עוצר נשימה. הנגישות התחבורתית לשכונה מעולה, הן ברכב פרטי והן בתחבורה ציבורית.

עוד מהמגזין