דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

סביב הגבעה: טיולי משקים בקיבוצים באזור גבעת אלונים

סביב הגבעה: טיולי משקים בקיבוצים באזור גבעת אלונים

המגורים בקריות מקנים למשפחות עם ילדים איכות חיים שקשה למצוא באזורים אחרים. כל הטוב שמציע הטבע ושילדים אוהבים נמצא בהישג יד, כולל שפע של מסלולי טיולים, פינות חמד ואטרקציות. הקרבה לכל אלה מהווה שיקול חשוב עבור משפחות שמחפשות בתים למכירה בקריות.

אחד הבילויים האהובים על משפחות עם ילדים הוא ביקור במשקי קיבוצים. ההתרשמות הבלתי אמצעית מהעבודה החקלאית בשדות, במטעים ובפרדסים והצפייה ברפתות ובלולים מרתקות את מרבית הילדים. בנסיעה קצרה משכונת גבעת אלונים שבקריית אתא ניתן להגיע לקיבוצים רבים, שהסיור בהם מעניין וחווייתי במיוחד עבור ילדים.

בחלק מהקיבוצים מציעים סיורים מוסדרים למשפחות ולקבוצות ואף הפעלה חווייתית לילדים. בחלקם יש מוזיאונים או אתרי שחזור. חשוב להתקשר מראש ולתאם את הביקור.

להלן כמה קיבוצים באזור שכדאי לבקר בהם:

קיבוץ הרדוף: 10 דקות נסיעה בלבד מגבעת אלונים יובילו אתכם לחוויה אורגנית מיוחדת ולביקור בשוק אורגני מקומי. בקיבוץ מתגוררת קהילה אנתרופוסופית שמתמקדת בחקלאות אורגנית. הקהילה מפעילה חווה חקלאית שכוללת בין היתר לול ורפת אורגניים, המבוססים על השקפת העולם האקולוגית של הקיבוץ. ניתן לסייר בחווה ולהתוודע מקרוב להתנהלות ברפת ובלול, לגידול ירקות ולהדברה אורגנית. תוכלו לקטוף ירקות, להתנסות בעבודות קלות בלול וברפת, לאסוף ביצים ולהכין ארוחה אורגנית.

קיבוץ יפעת: הקיבוץ הוותיק שבעמק יזרעאל מוקף במישורים יפיפיים המשובצים בשדות ירוקים ובבריכות דגים. בקיבוץ פועל מוזיאון העמק שמנציח את קורותיהם של החלוצים אנשי העלייה השנייה והשלישית. במוזיאון פעילויות חווייתיות לכל המשפחה והדרכות לקבוצות. במתחם פועל גם מוזיאון הרפת והבקר, שבו תצוגות וסדנאות ואפשרות להתנסות בחליבה.

האטרקציה המרכזית עבור ילדים רבים היא חצר ג'ון דיר, שבה מוצבים טרקטורים בגדלים שונים, חלקם נאספו מיישובי הסביבה ואחרים יובאו במיוחד מארצות הברית. הילדים מטפסים על הטרקטורים וגם משחקים בסימולטור שמדמה נסיעה בטרקטור. פעילויות נוספות כוללות משחק בחצר גרוטאות, התחפשות לחלוצים, עמדת יצירה, התנסות בכביסה של פעם והיכרות עם מטוס ריסוס ישן. אפשר לבקר גם ברפת העמק הסמוכה שהקיבוץ שותף בה, הנחשבת לאחת מהגדולות בארץ.

חוות תלמים, קיבוץ מגידו: חווה מטופחת ומיוחדת לחקלאות אורגנית, שבה מועסקים כ-100 אנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. בין ענפי החווה ישנם חממה לצמחי תבלין, משתלה לגידול עצים, דיר גדול ומפעל מזון לכלבים וחתולים.

בכניסה לחווה פועל מרכז מבקרים (גם כאן יש לתאם מראש) שבו פוגשים המסיירים את אנשי החווה, ומתנסים במגוון פעילויות בנושאי קיימות ושמירה על הסביבה. בין היתר משתתפים בקטיף בגן הירק, האכלת בעלי חיים, בנייה בבוץ, יצירה בחומרים טבעיים ומשחק חפש את המטמון.

ועוד באזור: בסביבת גבעת אלונים ישנם קיבוצים נוספים שבהם יש משק חקלאי פעיל הכולל ענפים מגוונים כמו רפת, לול, מטעים וגידולי שדה. אם אתם מעוניינים לבקר בהם אף שאין בהם סיור מוסדר, תוכלו לברר במזכירות הקיבוץ אם הדבר אפשרי. בין הקיבוצים הסמוכים: רמת יוחנן, כפר המכבי, אושה, יסעור ואפק.

כשאתם מתגוררים בגבעת אלונים כל האפשרויות האלה (ורבות נוספות) נמצאות ממש מתחת לאף, והן דרך מושלמת לבלות עם הילדים בסופי שבוע ובחופשות. השכונה נבנית בשיפולי קרית אתא, מול מרחבי העמקים, הגליל, מפרץ חיפה והכרמל ובמרחק 2 דקות נסיעה בלבד מכביש 6. חברת שרביב הוותיקה בונה את הפרויקט המרכזי בשכונה, ומציעה מגוון דירות מרווחות מסוגים שונים – בתים צמודי קרקע, דירות גן, דירות במגדל ופנטהאוזים. אחת מהדירות בוודאי תתאים גם לכם.

עוד מהמגזין