דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

ירוק בקריות - מודל הבית ספר הירוק תופס תאוצה

ירוק בקריות – מודל הבית ספר הירוק תופס תאוצה

בשנים האחרונות הופך נושא הקיימות והשמירה על הסביבה לערך חשוב בחיים שלנו. כבר לא מדובר בהמלצה בלבד אלא בדרך חיים שיש לכולנו אחריות לאמץ, כדי לשמור על המקום שבו אנחנו חיים. פרויקטים חדשים בקריות כמו אלו שמשווקת חברת שרביב מביאים אל האזור משפחות חדשות, מציעים הזדמנות לחבר בין חיים איכותיים, בנייה שמתחברת לסביבה וחינוך לערכים של שמירה על הסביבה – הכל באזור אחד. 

יוזמה חדשה של המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך הובילה להכרזה על 9 בתי ספר שונים בקריית אתא שקיבלו הסמכה כבתי ספר ירוקים. בין בתי הספר האלו תמצאו את גבעת טל, הצבי ישראל, נועם, גורדון, תמיר, שפרינצק והחטיבה העליונה רוגוזין. 

מה הופך את בתי הספר האלו של הקריות לירוקים?

בתוך תוכניות הלימוד בבתי הספר האלו משולבים ערכים של איכות הסביבה, חסכון באנרגיה וניצול המשאבים הטבעיים. הילדים לומדים ליצור אורח חיים שסובב את נושא הקיימות והשמירה על הסביבה דרך תוכניות לימוד ייחודיות והעשרה בנושאים האלו. 

ממש כמו פרויקטים חדשים בקריות שנבנו מחומרים איכותיים שלוקחים בחשבון את איכות הסביבה, שיטות בנייה חכמות ועיצוב שמתחבר אל מה שקורה מחוץ לבית, כך גם הדור הבא לומד איך בענפים שונים משולבות שיטות חדשות לשמירה על הסביבה. 

הוקמה מועצה ירוקה לקיימות וחינוך סביבתי

בבית ספר רוגוזין שבקריות לקחו את נושא איכות הסביבה צעד אחד קדימה ויצרו מועצה ירוקה לקידום חינוך סביבתי. בין היתר הוקמו תחת פעילות המועצה חנות יד שנייה שמופעלת על ידי הילדים, גינה אקולוגית ופינות ישיבה בבית הספר שנבנו מחומרים ממוחזרים. 

הערכים האלו של שמירה על הסביבה שמועברים אל הילדים דרך המיזם הזה, צפים גם דרך השכונות החדשות שנבנות באזור הקריות. פרויקטים חדשים בקריות שמשווקים בימים אלו שמים דגש לא רק על איכות חיים בתוך הבית אלא גם על שטחים ירוקים ואזורים שבהם הילדים יכולים לשחק ומשפחות יכולות להנות מזמן איכות מחוץ לבית, שבהם יש דגש על סביבה ירוקה ובריאה. 

בתי ספר ירוקים – הזדמנות לחינוך איכותי ולערך מוסף בבית

הדוגמה החשובה שנותנת מערכת החינוך בקריות לשמירה על הסביבה ולהעברת המידע החשוב על קיימות לילדים בכל הגילאים, מחזקת את הקהילתיות. זוהי התפתחות של אזור שמאפשר חיים קצת אחרים – יותר איכותיים, קשובים לנו ולשגרת החיים שלנו כיום ועם הרבה יותר מחשבה גם על העתיד. 

בתי הספר הירוקים הם הזדמנות להעניק לילדים שלנו הזדמנות להכיר את הסביבה שלהם, להבין למה חשוב לשמור עליה ולהכניס הביתה ערכים שהופכים את החיים שלנו לאיכותיים יותר ומחוברים יותר לקהילה ולסביבה בחוץ.  

פרויקטים חדשים בקריות כמו פרויקט גבעת אלונים של חברת שרביב מספקים למשפחות חדשות שמגיעות באזור הזדמנות ליישם הלכה למעשה חיים קשובים לסביבה, בשכונות מפותחות, מסודרות ובעלות שטחים ירוקים שנותנים מרחב לנשימה. 

עוד מהמגזין