דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מדרגות נאות: לעבור בין המפלסים בבית בסטייל

מדרגות נאות: לעבור בין המפלסים בבית בסטייל

בעבר מעטים הרשו לעצמם לחלום על בית רב קומתי. כיום החלום הוא בר ביצוע מאי פעם. דירות הדופלקס והבתים הדו משפחתיים נגישים למשפחות רבות, דבר שהכניס לחיים של רבים מאיתנו תחום אחריות חדש ומעניין: המדרגות!

אחד מחלומות הנדל"ן הנפוצים ביותר הוא בית רב מפלסים. בית עם יותר מקומה אחת תמיד נתפס כסמל סטטוס לאיכות חיים. מניית הפופולריות שלו רק הלכה וגדלה במרוצת השנים. מה יש במפלסים שמושכים אותנו? למה הם מרגישים לנו יוקרתיים ונחשקים כל כך? התשובה היא ככל הנראה כי הם משדרים לנו תחושה מרווחת של מרחב ושפע. מרחב כזה מאפשר בעצם "לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה" – מחד, תחושה של בית ששם במרכז את תרבות האירוח עם חדרי אורחים וחללים מרווחים ומזמינים לארוחות מרובות משתתפים, לישיבות רבות משתתפים ואפילו מסיבות. מאידך, חלל כה רחב מאפשר שמירה על פרטיות המארחים. חדרי המארחים בדרך כלל נמצאים בקומה נפרדת. 

בישראל של המאה העשרים הייתה זו נחלתם הכמעט בלעדית של בעלי הבתים הפרטיים, מה שנוהגים לכנות וילה או קוטג', כיום התמונה שונה. עם עלייתם ופריחתם של הדופלקסים במגדלי המגורים ועם עליית המנייה של תרבות הבתים הדו משפחתיים שמאופיינים בשתי קומות בדרך כלל, נפתח צוהר חדש לסוג חיים כזה עבור עוד הרבה אוכלוסיות בחברה הישראלית. דירות למכירה בקריות בעלות יותר ממפלס מגורים אחד הולכות ונהיות מבוקשות יותר ויותר והן נחשקות ומבוקשות מאד גם אצלנו בגבעת אלונים. 

שינוי גישה כלפי מדרגות פנים

החל מהעשורים הראשונים שבאו לאחר הקמת המדינה ועד לשנות האלפיים, היחס למדרגות בתוך הבתים היה בעיקרו פרקטי. עיצוב פונקציונאלי ששם דגש מועט אם בכלל על בחירת חומרים. אולם בעשורים האחרונים חלה מהפכה ונולד שינוי – המדרגות הפכו מאלמנט פונקציונאלי בסיסי לפריט עיצובי בעל אמירה ואופי. כיום המצב הוא שונה בתכלית. יש מי שבוחר לבנות את כל הקונספט העיצובי של הבית סביב המדרגות. יש כאלו המתייחסים למדרגות כמונומנט אמנותי, בדומה למעמדו של פסל בתוך הבית. 

גם בנסיבות שלא מאפשרות התייחסות שכזו למדרגות, בתים בהם מקבלים הדיירים מצב נתון איתו עליהם להתמודד, ישנם מרכיבים לא מעטים המאפשרים שלל אפשרויות שפרוסות בפני דיירי הבית: חומרי הגמר של המדרגות, המעקות, התאורה והקירות שמסביב. 

החומרים מהן עשויות מדרגות

בעבר היה נהוג להשתמש בחומרים ששיוו חזות מעט "כבדה" למדרגות הפנים. בהרבה בתים פרטיים ניתן היה לפגוש, למשל, מעקות העשויים מעץ כהה או מהגוני, מאסיבי ודומיננטי. עוד דוגמה לרוח העיצובית הזאת הנה אופנת השטיחים מקיר לקיר; סגנון הלקוח מבתים פרטיים ובתי מלון אירופאיים. כיום, הגישה הרווחת ברוב הבתים הפרטיים היא שלמדרגות חלק הרמוני וניטרלי בעיצוב הבית. הקו הוא נקי מאד, מה שמונע "התנגשות" עם יתר העיצוב בבית. מראה נקי וניטרלי יאפשר לכם לתת דרור ללא עכבות ליצירתיות שלכם ולהכניס את האופי שלכם לקירות הסובבים והסמוכים למדרגות, בלי ליצור עומס ו"כבדות".

הסובבים סביב – תאורה ואבזור

מעבר לבחירה הראשית למדרגות ולמעקות, עומדות לפניכם עוד כמה בחירות חשובות. לתאורה תפקיד מרכזי בהגדרת כל חלל ובטח לחלל שיש בו גם חשיבות פרקטית וגם אימפקט עיצובי דרמטי כמו מדרגות. גם במקרה הזה האפשרויות רבות וכוללות נברשות, מנורות קיר, מנורות שקועות ועוד. גם הקירות יכולים לשנות דרמטית את הנראות – מטפטים ססגוניים ועד לבחירה הפופולרית של תמונות המלוות את העולים והיורדים. 

לא פשוט למצוא בית שיאפשר לכם להגשים את כל החלומות, אבל כיום זה אפשרי יותר מאי פעם. דירות למכירה בקריות, דו מפלסיות ודו משפחתיות לצד מבחר מגוון של דירות בעלות מפלס אחד, דירות גן ובעצם, כל מה שתחפצו. בפרויקט גבעת אלונים של חברת שרביב, שמנו לעצמנו מטרה להגשים את כל החלומות, בכל הצורות והגדלים – אז תרשו לעצמכם לחלום ובואו אלינו להגשים.

 

עוד מהמגזין