דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

שומרים על הבית - לכל בידוד יש מוצאי בידוד

שומרים על הבית – לכל בידוד יש מוצאי בידוד

אין ספק שמגפת הקורונה וההנחיות שהגיעו בעקבותיה הכניסו את החיים שלנו לסוג של מערבולת. צורת העבודה השתנתה, צורת הלימודים השתנתה, וגם המשפחתיות והזוגיות משתנות בהתאם, בעצם- כל החיים שלנו ספגו מכה וכולנו צריכים להתנהג בהתאם. ממש כמו באח הגדול, אנחנו סגורים בבתים, אין לנו לאן לברוח ( אולי רק לסופר או להליכה קצרה עם הכלב ) ובניגוד אליהם אנחנו לא נכנסנו בהתנדבות אל הבית ודווקא נשמח לצאת ממנו.. 

אז איך מתמודדים עם החיים בקופסא כמשפחה? איך נתמודד עם להיות אחד ב@@@ של השני מבלי להשתגע? איך שומרים על התא המשפחתי ועל הזוגיות שלנו בימים טרופים אלו? האמת היא שכולנו חוששים כי ברור שלהסתגר בבית זה סיר לחץ שעתידו להתפוצץ. בין אם אתם משפחה או זוג צעיר ללא ילדים- להיות לבד וביחד לאורך זמן (לא מבחירה) זה בהחלט אתגר- אבל גם בהחלט הזדמנות. ההמלצה היא להסתכל על ההזדמנות.

לא שומרים בבטן:

אם ביום יום לא הייתם מדברים על כל מה שמפריע ונותנים לדברים לעבור מעצמם, הפעם זה פשוט לא אפשרי. משברים נועדו בשביל לבחון את הקשר שלכם. תקופות מלחיצות הידועות מראש כמו חגים או חופשים ארוכים מציפות בעיות בקשר, אז בעת משבר עולמי הכל מועצם פי שניים לפחות. ברור שהבעיה לא צצה פתאום, היא שם כל הזמן מתחת לפני השטח, אז אל תתנו לה להתנפח ולגדול עד שיגיע הפיצוץ ביניכם. 

במקום להתווכח, לריב ולצעוק – העלו את כל הבעיות מראש והחליטו איך אתם רבים.  בדיוק כך- החליטו איך! אפילו תקבעו לכם כללי יסוד איך להתווכח נכון (על אחת כמה וכמה שיש ילדים שמסתכלים עליכם) – למשל האחד מדבר והשני מקשיב ורק אז מגיב, אסור להשתמש במילים לא יפות או להרים את הקול וכדומה. אפשר גם לכתוב את הדברים ולשתף כל אחד בתורו או פשוט לתת לשני לקרוא ולהגיב גם כן בכתב – מה שמסתדר לכם. ברגע שתציפו את הבעיות והקשיים ולא תחכו להם שיעשו זאת בעצמם (כי זה רק עניין של זמן) תוכלו לטפל בהם בצורה בוגרת ורגועה יותר ולמצוא להם פתרון שמוסכם על שניכם.

נצלו את הזמן הפנוי:

בימים כתיקונם אין לכם יותר מדי זמן ואתם מרגישים שאתם רודפים אחרי הזנב של עצמכם ולא מספיקים כלום. אם תעשו חישוב קצר תגדלו שהתפנה לכם זמן – אין התארגנות בוקר, אין עמידה בפקקים, אין לחפש חנייה כשחוזרים מהעבודה –  אז למה שלא תנצלו את הזמן לטובתכם? 

החליטו על לו"ז שבועי או יומי, מה שמתאים לכם והחליטו איך אתם מחלקים אותו בין זמן לעצמי, זמן עם הבן זוג וזמן עם הילדים. החליטו על שעות עבודה בהם אתם לא פנויים לעזור בטיפול בילדים ובעבודות הבית, אך בשאר הזמן – התייחסו לזמן הזוגי כחופשה רומנטית לכל דבר. הכינו ארוחת בוקר רומנטית, פתחו בקבוק יין אל מול סרט טוב, עסו זה את רגליי זו, שבו במרפסת עם מוסיקה שאתם אוהבים ודברו בלי מסכים וניידים. עשו מה אתם אוהבים ביחד ובלי להסתכל על השעון. התייחסו לזמן המשפחתי כאל הזדמנות נהדרת לגלות דברים חדשים על הילדים, ציירו איתם, בשלו איתם, תרקדו איתם. אני בטוחה שתופתעו לגלות כמה זה יעשה לכם טוב וימלא אתכם באנרגיות.

עוררו את הרומנטיקה:

חלק מכם בטח ירימו גבה ויגידו לעצמם בלב או בקול שאין להם בכך צורך, כי בשגרה אנחנו כל כך חושבים על העבודה, על הילדים ועל הבנק ופחות חושבים על טיפוח הזוגיות. יש בינינו אנשים שיש להם חיי מין מעולים והם מסופקים ועבורם להיות בבידוד זו חוויה מענגת במיוחד. אבל בואו נודה באמת רובנו חוזרים מותשים מהעבודה, עייפים מהילדים ואז אין כח לאינטימיות בין בני הזוג. 

הבידוד הוא הזדמנות נהדרת להצית מחדש את הרומנטיקה ביניכם. התקרבו מחדש אחד לשני: שלחו הודעות טקסט שמזמינות למגע אינטימי. כן כן, אפילו שאתם באותו הבית. יצאתם לסופר להתאוורר?  קנו מתנה קטנה לבן הזוג – נרות ריחניים, זר פרחים, בקבוק יין כל דבר שיראה על תשומת לב. אין כמו לקבל מתנות קטנות מרגשות ומפתיעות. והכי חשוב יותר מהכל, הוא פשוט לדבר בפתיחות על יחסי המין ולוודא ששניכם נהנים ומסופקים.. נהלו שיח בפתיחות על מה אתם אוהבים ומה אתם לא רוצים, מה אתם כן רוצים, מה אתם אוהבים, אילו פנטזיות לא מימשתם… נסו דברים חדשים, עשו דברים שלא עשיתם.. רק תשמרו שהילדים לא יתפסו אתכם באמצע. 

ואל תשכחו שמדובר בתקופה שתעבור והשגרה תחזור- אז קחו מהתקופה הזו את הדברים הטובים ואל תמהרו לטאטא את הבעיות חזרה מתחת לשטיח ברגע שחוזרים לשגרה- אלא תמשיכו לעבוד ולחזק את הקשר. כאמור, לכל בידוד יש מוצאי בידוד. 

שרה זלוף, מטפלת זוגית ומשפחתית saraz.co.il 

עוד מהמגזין