דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

פתרונות עיצוב יצירתיים ופרקטיים לחדר של מתבגר

פתרונות עיצוב יצירתיים ופרקטיים לחדר של מתבגר

קשה לרצות אותם, ההורים מביכים אותם והם תקועים במסכים כל הזמן. איך אפשר לעזור להם? אפשר ליצור להם מרחב שהוא רק שלהם. חלל שישכיח מהם קצת את תלאות היומיום ויתן לכם ההורים, קצת קרדיט. המדריך המזורז לחדרי מתבגרים.

לאחרונה יצא לנו להכיר מקרוב משפחה מקסימה. הם חיפשו פרויקטים חדשים בקריות למגורים והגיעו אלינו לאחר סקר שוק מעמיק. שמחנו מאד לקלוט אותם לפרויקט גבעת אלונים. הם שיתפו אותנו בלבטים שעלו בקרבם במהלך החיפושים. הם תרו אחר בית שיענה על הצרכים של כל המשפחה שכוללת נערה מתבגרת ועוד צמד תאומים שנמצאים ממש רגע לפני תחילת גיל ההתבגרות. ההורים שאפו שיהיה חדר לכל מתבגר ושישאר תקציב שיאפשר להם לעצב חדר פרקטי ומדליק לכל נער ונערה. שמחנו לאתר יחד איתם את הדירה בפרויקט שתענה על כל הצרכים ו"על הדרך" למדנו איך מעצבים חדר מתבגר כך שיהיה שימושי ומדויק לאורח החיים שלו תוך מתן מקום לביטוי אישי מבלי שתווצר בחדר תחושת עומס.

עיצוב חדר מתבגר – הבסיס

עיצוב מדויק לחדר מתבגר לוקח בחשבון התאמה לצרכים המשתנים שלו ומאפשר פרטיות ומרחב לביטוי עצמי. כמו בכל מקרה של עיצוב פנים, יש לקחת בחשבון את נתוני החדר: גודלו, מיקום החלון, מבנה וכו'. כדאי להבין את גבולות הגזרה, תרתי משמע, לפני שבוחרים ריהוט. סקיצה פרקטית בסיסית של חדר מתבגר תכיל מיטה ברוחב 1.20 מטרים (מיטה וחצי) בד"כ, ארון בגדים ברוחב 1.20-2.40 מטרים, רצוי בנישה אם קיימת כזו בחדר, שולחן כתיבה ברוחב 1.20-1.70 מטרים ומדפים בכל תצורה שתבחרו.

ההמלצה שלנו היא לבחור ריהוט בסיסי בגוונים ניטרליים כך שגם אם בעוד שנתיים-שלוש המתבגר יחליט שמתחשק לו שינוי, הרהיטים לא יהוו מכשול וישתלבו בקלות עם החלפת הקונספט או השפה העיצובית.

בחרו יחד עם המתבגר קו עיצובי

שתפו את הנער או הנערה ובחרו יחד איתם פלטת צבעים וקונספט. הקו הזה ינחה אתכם בבחירות של צבעי קיר, טקסטיל, אביזרים, תמונות ושאר פריטים שתחליטו להכניס. זה יאפשר לכם לפעול באופן עצמאי מבלי הצורך לטרטר את הנער/ה או להיות תלויים בזמינות שלהם. המוטיב המנחה בבחירת הקונספט צריך להיות עולמות התוכן שמלהיבים אותם, סגנון שמדבר אליהם או צבעים שהם אוהבים במיוחד. חשוב מאד שהשפה העיצובית תדבר את תחומי ההתלהבות שלו או שלה. גם אם הם לא ששים לקחת חלק בתהליך, הם יודו לכם אחר כך. זה לא חייב להיות משהו גדול או עמוס, הקונספט הזה יכול להתבטא אפיל בטפט קיר מיוחד, תמונה של נוף אהוב או סצנה אהובה מסרט. תוכלו להיעזר באביזרים כמו מדבקות קיר שאפשר למצוא במגוון אתרים ברשת ממש בזול, קישוטים שונים לתלייה בפינות החדר, תאורה מיוחדת וכי"ב, כיד הדמיון הטובה.

פורטל לביטוי אישי

למתבגרים בדרך כלל יש תחביב. חלקם מנהלים אוספים שונים החל מבובות פופ, כלה בפרטי מדע בדיוני ועד גביעים ומדליות בהם זכו. ראוי לתת לאביזרים כאלו מקום של כבוד בחדר. רכשו מדף או יחידת מדפים בהם המתבגר יוכל להציג בגאווה את האוסף שלו, זאת נוסף למדפים המסורתיים עבור הספרים. אפשרות אחרת היא למקם את האביזרים המכובדים הללו בינות הספרים. זוהי שיטה מודרנית להכניס רוח חיים לתוך מדפי הספרים הקונבנציונאליים ו"המשעממים".

החדר האינטימי שלי

אין מה לעשות, מתבגרים אוהבים פרטיות והם רוצים לארח את החברים שלהם בחלל האישי שלהם מבלי הפרעות, להרגיש "גדולים". בחדרי ילדים ונוער אין בד"כ חלל מיותר לעוד רהיטים מעבר למה שהזכרנו, אבל יש מספיק מקום לפריט אופנתי שיכניס אווירה כמו פוף זוגי או ערסל התלוי מהתקרה. הללו יתנו שיק ואופי לחדר ויגרמו למתבגרים לתחושה אינטימית ונעימה בחלל הפרטי שלהם.

אנו מקווים לראותכם בין מגוון המשפחות שבחרו להקים את ביתם עמנו ויצרו לעצמם חללים שמבטאים את זהותה הייחודית של משפחתם. חברת שרביב פועלת כדי לאפשר לכם למצוא את הבית המושלם עבורכם, בו כל בן משפחה ירגיש בבית מהרגע הראשון ותמיד.

 

עוד מהמגזין