דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

זה תלוי: פתרונות תלייה למטבח שתרצו גם לאמץ

זה תלוי: פתרונות תלייה למטבח שתרצו גם לאמץ

המטבח הביתי הוא אחד החללים שאנחנו מבלים בהם הכי הרבה בבית. בין אם אתם בשלנים, אוהבים לארח או פשוט אוהבים לאכול, סביר להניח שהמטבח הוא מרכז הבית שלכם.

חלק נכבד מהזמן שאנחנו מבלים במטבח הוא "זמן שולי" המוקדש לחיפושים, סידורים, וניסיונות לפלס דרך לעבר המזון המיוחל. אין מי שלא מכיר את הסיטואציה המוכרת וכה מעצבנת; לפתוח ולסגור את אותן מגירות שוב ושוב בחיפוש אחר דבר מה שכנראה נמצא ממש מתחת לאף שלכם, ואתם פשוט לא רואים.

הנה כמה טיפים קטנים שיש להם את מלוא הפוטנציאל לעשות לכם במטבח הבדל גדול.

מנצלים את המדף משני צדדיו

בחנויות כלי הבית תוכלו למצוא מתקנים שונים ש"מתלבשים" מעל ומתחת למדפים. הפתרון הזה מתייחס למדפים מרחפים שתלויים על קירות המטבח וגם למדפים שבפנים ארונות המטבח. המתקן, למעשה, יוצר מדף קטן נוסף מתחת למדף הקיים.

עוד דרך לצמצם כלים באלגנטיות היא תלייה של כוסות יין או שמפיניה תחת מדף מרחף. גם את התבלינים ניתן לאחסן באופן הזה. מחברים "תת מדף" מתחת למדף, מסדרים את התבלינים בסט צנצנות זכוכית יפה שתמצא חן בעיניכם ותתאים לאווירה הכללית של המטבח והבית, תוכלו אפילו לסדר את הצנצנות לפי סדר מסוים; למשל, מהבהיר לכהה, או מגווני הצהוב לאדום. זה יוצר עניין ומשדר חיות וחיוניות. לשמירה על איכות התבלינים, חשוב להקפיד להציב את התבלינים במקום שאינו חשוף לקרני שמש ישירות.

פס מגנטי – "עושים כבוד" לסכינים

אנחנו חיים בתקופה שהיא לא פחות מ"תור הזהב" של הקולינריה. הפוקוס התרבותי והתקשורתי נסוב סביב עולם המזון באופן נרחב ומעמיק. מטבע הדברים, המציאות הזאת משתקפת גם אצל הבשלנים הביתיים שמקבלים השראה מהטלוויזיה ומעלים את הסטנדרט בבית. בזכות כך, למשל, פורח בשנים האחרונות ענף הסכינים. כמעט בכל בית כיום יש לפחות סכין שף איכותית אחת.

רוב האנשים מאחסנים את סכיני השף במגירה, לצד שאר הסכו"ם, זאת טעות. לא כדאי שלהב הסכין תבוא במפגש עם מתכות או חומרים אחרים מכיוון שזה עלול לגרום להתכהות או חלודה. עוד דבר שכדאי לקחת בחשבון הוא שילדים לעיתים לוקחים דברים מהמגירה מבלי להסתכל ועלולים להיחתך. בקיצור, סכין שף אוהבת חופש ומרחב. אם אתם רוצים שהסכינים שלכם יחזיקו במצב פנטסטי לאורך זמן, תנו להן את זה.

הפתרון שאנחנו מציעים הוא פס מגנטי ייעודי (ניתן לרכוש בכל חנות כלי בית) אותו תולים על הקיר במקום שיהיה נוח ואינטואיטיבי עבורכם, אבל לא בהישג ידם של הילדים. הפס המגנטי יפנה לכם מקום אחסון, הוא יתן לסכינים את החופש שהן אוהבות והוא גם יעניק למטבח touch עכשווי ושיקי ותחושה יותר "מקצוענית". 

חומרי הניקוי תלו את עצמם

מאחסנים את חומרי הניקוי שלכם בארון תחת הכיור במטבח? חלק מהבקבוקים הללו מגיעים בתרסיס. את אלו שלא אפשר להעביר לבקבוקי תרסיס ריקים (או בכינויים האהוד: "שפריצרים"). תוכלו למצוא כאלה בכל חנות כלי בית וגם בסטוקים. המבנה של בקבוקי התרסיס מאפשר תלייה ושליפה קלה. תוכלו לתלות אותם בחלק העליון והלא מנוצל של הארון שתחת הכיור.

איך עושים את זה?

מדדו את רוחבו הפנימי של הארון וגשו לחנות מוצרי שיפוץ ואחזקה ("טמבוריה"). בקשו מוט תליה לארון ואת אביזרי התליה שנלווים אליו. העלות מינימלית וההתקנה פשוטה ביותר (2-3 מסמרים קטנים). קל ליישום, נוח מאוד לשימוש! שימו לב, אם יש ילדים קטנים בבית, חשוב להתקין סוגר בטיחות על ארונות בהם מאוחסנים חומרי ניקוי.

בפרויקט גבעת אלונים מבית שרביב מחכות לכם דירות המאובזרות במטבחים נוחים, מרווחים, פונקציונאליים ויפים. לכם רק נשאר להכניס את הכלים, האביזרים והמגע האישי שלכם. בואו להפסיק לחלום ולהתחיל להגשים!

עוד מהמגזין