דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

טריקים שיעשו לכם ת'חיים קלים כשאתם את הדירה מנקים

טריקים שיעשו לכם ת'חיים קלים כשאתם את הדירה מנקים

אחוז קטן יחסית מהאוכלוסייה מגדירים את עצמם כ"חולי ניקיון". גם מי שאינו נמנה עמם, נהנה מבית נקי ומסודר. רובנו פשוט פחות אוהבים את הדרך שמובילה לשם ואין זה פלא. מדובר במשימת-על שמתחלקת להרבה משימות קטנות וסיזיפיות. קל מאד ללכת לאיבוד במשימה הזאת, בתוך מרוץ החיים התובעני שאנו חיים בו. אם אתם עוברים לדירה חדשה אז כנראה שהרצון לשמור על הניקיון יהיה חזק מתמיד, לפחות בתקופה הראשונה. שוחחנו עם דיירים שכבר מתגוררים בגבעת אלונים בקריות וגילינו כמה טריקים נהדרים שאנחנו שמחים לחלוק איתכם. 

קרוב לעין – קרוב ללב

הנה טריק שהוא כמעט מובן מאליו אך פרקטי מאוד: במקום לאחסן את כל חומרי הניקוי במקום אחד – מפזרים אותם בהתאם לשימושים השונים. לדוגמה, מטליות חיטוי למוצרים סניטריים ונוזל ניקוי השירותים ישמשו אתכם בתדירות גבוהה יותר אם יהיו בחדרי השירותים ולא נסתרים בארון חומרי הניקוי. כך תוכלו להעביר ניגוב "על הדרך", לפני מקלחת או במקביל לצחצוח שיניים. הערך הוא כפול: גם נקי יותר וגם הורדתם משימה או שתיים מהרשימה האינסופית, מה שיקל עליכם פסיכולוגית לגשת לרשימה הזאת בפעם הבאה. זכרו, אתם דוחים משימות ביחס ישיר למידת הנפח והקושי שהן תופסות בעיניכם. כמובן שאם יש ילדים קטנים, חשוב לנקוט אמצעי זהירות ולהרחיק חומרים מסוכנים מהישג ידיהם.

תכירו את הטרנד החם: קון-מארי

הלהיט הכי גדול בגזרת הסדר והניקיון בשנים האחרונות, מגיע מיפנית חיננית בשם מארי קונדו. קונדו מכבבת בסדרה שלה בנטפליקס, בה היא עוזרת לאנשים לשנות הרגלים סוררים. סודותיה לניקיון וארגון כוללים את העקרונות הבאים: לשמור רק על החפצים שאנחנו באמת אוהבים, לבצע את מלאכת סידור הבית בסדר נכון, לעשות הכל בבת אחת. מי מכם שמתקשים בפרידה מחפצים שסיימו לשרת אתכם, ימצאו הרבה ערך ועזרה בשיטה של מארי שמציעה כיווני חשיבה ושיטות מעניינות לטיפול בסוגיה. בראייה שלה, היכולת להיפטר מחפצים מיותרים היא כלי ליצירת בית שקל לתחזק ולנקות.

חזרה לטבע גם בניקיון

טבעי זה הכי הכי, גם בבית. אם אתם נמנים עם המכורים והמכורות לאקונומיקה, כדאי לזכור שהחומר הזה הוא חזק מאד, רעיל מאד, ומוכח כמזיק לבריאותכם. אחד הטריקים הקלים ביותר בתחום הניקיון הטבעי הוא להכין בעצמכם שפריצרים שימושיים וידידותיים לעצמכם ולסביבה. מהלו מים וחומץ בתוך הכד של השריפצר, ביחס של חצי כוס חומץ על 3 כוסות מים. מה קיבלתם? מסיר אבנית מצויין למקלחון, למשל. אתם יכולים להשתמש בשפריצר כזה גם לניקוי פירות וירקות במקום לרכוש חומרי ניקוי מיוחדים. החומץ מסיר בקטריות, חיידקים ומזיקים. לאחר שטיפה קלה במים לא ישאר זכר לחומץ, אז אל חשש משינוים של טעם או ריח.

דירה בקריות בניחוח של ניקיון

אומרים שבית מסודר נראה נקי יותר. כך עובד גם חוש הריח, אם זה מריח נקי – זה מרגיש יותר נקי. אז בכל אותן הפעמים שלא תספיקו לנקות אבל ממש חשוב לכם לתת הרגשה של ניקיון, אפשר לרמות בעזרת מבשם אויר איכותי. כדי להגיע לניחוח איכותי, לא חייבים לרכוש את המבשמים הקנויים, להפך. לעיתים דווקא הם ירגישו זולים וכימיים יתר על המידה. אז מה לעשות? קחו סיר קטן, מזגו לתוכו כוס או שתיים של מים והוסיפו כף מרכך כביסה או כמה טיפות של כל שמן אתרי כמו לבנדר, אקליפטוס או מה שיש בבית. הדליקו תחת הסיר להבה מינימלית למשך כמה דקות. התוצאה? בביתכם יתפשט ניחוח ממכר כמעט בלי שום מאמץ מצדכם. השיטה הזו טובה אפילו עוד יותר בימי החורף הקרים שבהם הבית רוב הזמן אטום לזרימת אוויר מבחוץ. הניחוחות יישמרו בתוך הבית ולא יתפוגגו במהירות.

 

 

עוד מהמגזין