דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

לא רק במרפסת: צמחים שמוסיפים המון לכל סלון

לא רק במרפסת: צמחים שמוסיפים המון לכל סלון

כולם אוהבים צמחים. אין ספק שלהיות מוקף בצמחייה משפר את מצב הרוח ונותן תחושה נינוחה ונעימה. צמחים יכולים לשנות לחלוטין אווירה אטומה בחלל סגור, וחשוב מכך, הם גם משפיעים על בריאותנו בזכות תכונותיהם הבוטניות שתורמות לטיהור האוויר ולשיפור ההרגשה הפנימית. 

גידול צמחים הוא תחביב שנהוג לייחס למי שברשותו גינה או מרפסת, אך האם באמת אלו הן אפשרויות הגידול היחידות? כמובן שלא. קיימים שלל סוגים של צמחי בית שאינם דורשים תאורה רבה והטיפול בהם הוא קליל ולא דורש כמעט מאמץ. קיבצנו לנוחיותכם מספר טיפים לגידול צמחי בית מוצלח ופורה.

איך בוחרים צמחים לבית החדש בקריות? 

כדי למנוע אכזבות, ישנן מספר שאלות מנחות שכדאי לשאול את עצמינו לפני שאנו ניגשים לבחור צמח חדש הביתה. ראשית, כמה אור טבעי יש בבית והיכן הוא מרוכז? שנית, באיזו תדירות אוכל להתפנות להשקיה? עוד שאלה רלוונטית נוגעת לאופי הצמח: האם אני מחפש צמחים בעלי מאפיינים מסוימים? אחרי שענינו על כל אלה, נשאר לנו לחשוב על הנראות. צמח גדול? קטן? עומד? תלוי? מטפס? וכו'.

אחרי שפענחנו את התשובות לשאלות אלו, נוכל לגשת לכל משתלה ולהיעזר בצוות כדי להתאים עבורנו את הצמח המושלם. חשוב לזכור שבשביל גידול מוצלח, הצמח צריך להתאים לאורח החיים שלנו ולא אנחנו אליו.

תכירו את הקקטוסים והסוקולנטים

הצמחים שהכי מתאימים לגידול ביתי הם קקטוסים וסוקולנטים. ניתן למצוא אותם במגוון צורות, גדלים וצבעים והם דורשים מעט מאוד השקיה וטיפול. סוקולנטים גדלים כרוחב הכלים שהם נשתלים בהם, מה שאומר שתוכלו להחליט האם תרצו צמח קטן לקישוט פינה קטנה בבית או צמח גדול עם מרחב ונוכחות.

ישנם מגוון צמחים המותאמים לגידול בתנאי צל, מה שאומר שהם מתאימים גם לגידול בתוך הבית. בחרנו נבחרת שמורכבת מחמישה צמחים מרהיבים ביופיים ופשוטים לגידול. תוכלו למצוא תמונות שלהם בגוגל ולבחור את המועדפים עליכם בהתאם להעדפותיכם האישיות. 

  • אגלאונמה  

צמח בעל עלים גדולים ירוקים ורחבים ופירות אדומים קטנים. מקור הצמח הוא במזרח הרחוק, שם הוא נחשב לצמח המעניק סגולות של מזל טוב. 

  • דיפנבכיה 

צמח טרופי בעל עלים גדולים בצבעי ירוק ולבן או ורוד וכתום. חשוב לדעת – הצמח מפריש חומר רעיל כאשר הוא נשבר. זהו חלק ממנגנון ההגנה שלו. אי לכך, לא מומלץ לגדלו בבית עם ילדים או בעלי חיים. 

  • ירקה  

מכונה גם “צמח העכביש” בשל צורת עליו. צמח בעל עלווה מפוארת בגווני ירוק ולבן ופרחים קטנים לבנים. הוא נחשב לאחד הצמחים הנפוצים והקלים ביותר לגידול וליעיל ביותר בגזרת טיהור האוויר, ברמה כזו שעציץ בודד יכול להפחית את רמות הפחמן הדו חמצני בחדר ב-96% תוך 24 שעות. 

  • כמדוריאה  

דקל ננסי עמיד וחזק ביותר. קצב הצמיחה של הצמח מהיר והוא בעל מראה צפוף. הייחוד שלו נעוץ בכך שהוא יוצר אווירה טרופית בבית. זה צמח שפופולרי מאד בעולם עיצוב הפנים ולבטח פגשתם אותו לא פעם במגזינים וקטלוגים. 

  • פילודנדרון  

צמח טרופי עם עלים יפהפיים בצורת לב, עמיד מאוד ויכול לשרוד בתנאים קשים. לצמח זה יש מעל 700 זנים והוא נחשב קל לטיפול ודקורטיבי.

דגשים חשובים שכדאי לקחת בחשבון

  • לפני הרכישה – מצאו את האזור הכי מואר בבית שלכם (אזור שוודאי היה לכם חשוב בתקופת החיפוש אחר בתים למכירה בקריות). הוא יהיה בדרך כלל האזור הצמוד ביותר לחלון. זהו האזור המוצלח ביותר בבית לגידול צמחים. 
  • במשתלה – בחרו את הצמחים הבוגרים יותר, הם בדרך כלל עמידים יותר ויתנו לכם נקודת התחלה נוחה וקלה שתמקסם פוטנציאל הצלחות ותמזער כישלונות כואבים.
  • לאחר הרכישה – קבצו את העציצים בקבוצות. זה יתן אפקט יפה יותר וגם הצמחים ירוויחו היות והם ייהנו מהלחות שפולטת הקבוצה כולה. סידור כזה גם יחסוך לכם זמן שולי מכיוון שזה מאפשר לכם להשקות את כל העציצים בבת האחת מבלי הצורך להסתובב בבית ולנקות אחריכם בכל פינה שבה יש עציץ. אנחנו ממליצים להעמיד את העציצים על צלוחיות כדי שתוכלו להשקות בקלות במקום לקחת כל צמח לכיור לצורך השקיה. 
  • תנו לצמחים לנשום – עוד דבר שחשוב לדעת הוא שמזגנים ותנורים מייבשים את האוויר בתוך הבית. אי לכך, כדאי שלא תציבו צמחים מתחת או מול המזגן, הם אוהבים לחות.
  • בדקו היכן התנאים הטובים ביותר לגידול – העבירו צמחים ממקום למקום בבית. זה יאפשר לכם לבדוק מהם התנאים האופטימליים שכל צמח זקוק לו וייתן "בוסט" של ריענון וחידוש לעיצוב הבית מפעם לפעם. זכרו שבעונות שונות תנאי הגידול משתנים, לכן כדאי לעשות את הבדיקות הללו בתנאי מזג אוויר דומים.
  • במקרה של צמח פצוע – אם נראה לכם שצמח עומד למות, אפשר לנסות להוציא אותו החוצה ולתת לו להשתקם בעצמו בשמש. בהרבה מקרים, זה יעשה את העבודה.

מכאן, כל שנותר הוא, לעשות! כעת אתם כבר גננים מתחילים בעצמכם. מצאו לכם את העציץ שמתאים לכם ותתחילו להתאהב.

עוד מהמגזין