דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

בטיחות בבית עם ילדים שובבים, בכמה צעדים פשוטים

בטיחות בבית עם ילדים שובבים, בכמה צעדים פשוטים

איזה כיף שיש תינוקות וילדים בבית. הבית מלא בשמחה, חיים, אור וצבע (ובלאגן). אבל בית של מבוגרים לא מותאם לילדים קטנים. הורים רבים לא לגמרי מודעים לעניין הזה מה שמוביל לעיתים לפציעות, ולמרבה הצער, גם לטרגדיות של ממש. התאמת הבית לבטיחות אופטימלית עבור ילדים ותינוקות היא נושא שחשוב מאד לתת עליו את הדעת כל הזמן. הנה כמה צעדים קטנים שיעשו הבדל גדול.

המטרה: מניעת כוויה

מה צריך לעשות? 

  • לא להשאיר ילד לבד בסביבה שבה פועל מוצר חשמל שעובד על חום.
  • לא לאפשר גישה למוצרים כאלה בעת ו/או בתום השימוש.
  • ללמד את הילדים לפתוח את המים הקרים ולעלות לחמים בהדרגה.

ילדים עלולים להיכוות מסירים על הגז, מגהצים, תנורים וקומקומים. לעולם אל תשאירו תינוקות או ילדים קטנים לבד בסביבה שבה פועלים מוצרי חשמל שמונעים מטכנולוגיה של חימום. גם לאחר שסיימתם להשתמש, וודאו שמוצרי החשמל התקררו לחלוטין ומקמו אותם במקומות מוסתרים או מוגבהים שלילדים לא תהיה שום דרך אפשרית להגיע אליהם. עוד דבר שחשוב לשים אליו לב הוא ויסות נכון ותקין של הברזים. למדו את הילדים לפתוח תמיד את הברז בצד של המים הקרים ותרגלו איתם לאורך זמן כדי לוודא שזה מובן וצרוב היטב בתודעה שלהם.

המטרה: מניעת הרעלה

מה צריך לעשות?

  • לבחור מקום אחיד וקבוע לתרופות שכל בני הבית מכירים ולאחסן רק שם!

תינוקות וילדים עוברים שלב די ארוך שבו הם דוחפים לפה כמעט כל דבר. זהו שלב אינטגרלי ונורמטיבי בהתפתחות שלהם אבל זה עלול להיות מאד מסוכן. אי לכך, חשוב לבחור מקומות סגורים לאחסון תרופות וחומרים העשויים תרכובת כימית. זה אומר לא רק תרופות אלא גם חומרי ניקוי למשל. וודאו שכל בני הבית מכירים את המקומות הקבועים לאחסון המוצרים מהקבוצות הללו וודאו שאין שיירי אריזות של כדורים במקרר, בסלון או בכל מקום אחר בבית. לפעמים הם יכולים לטייל מתחת לשידות או מאחורי ארוניות. סרקו גם שם. ארונות מתחת לכיורים (במטבח ובחדר הרחצה) אשר משמשים בד"כ לאחסון חומרי ניקוי חייבים להיות נעולים ומאובטחים. ניתן למצוא פתרונות נעילה זולים ויעילים של דלתות אלו בחנויות תחזוקת הבית והטמבוריות. 

המטרה: להגן על תינוקות זוחלים

מה צריך לעשות?

  • לקבע את הרהיטים כך שלא יוכלו לזוז כתוצאה ממשיכה, הזזה ונענוע. ניתן להשיג אביזרי קיבוע ייעודיים לכך בכל חנות רהיטים גדולה.
  • להסתיר חפצים "צפים" בחלל. אגרטלים, חפצי נוי, כל דבר שעלול ליפול ולפגוע בתינוק.
  • לבצע "תרגיל זחילה" – להתחקות אחר זחילת התינוק עם פנס ולאתר חפצים צמודי רצפה שנסתרים מן העין על מנת שתוכלו להסיר אותם.

תינוקות הם יצורים קטנים, מקסימים וסקרנים מאד. הכל חדש עבורם והם לומדים כל רגע דבר חדש. הסכנות העיקריות נובעות מהזזה של פריטים בחלל. כאשר הם לומדים לזחול, הם עלולים למשוך אגרטל או חפץ נוי כבד ואלו עלולים ליפול כתוצאה מהמשיכה. כשהם גדלים, אותה תופעה עלולה לקרות עם חפצים כבדים יותר כמו רהיטים. זאת הסיבה שכדאי מאד לקבע את הרהיטים הצפים באמצעות ווים ייעודיים, מסמרים ואפילו דבקים דו צדדיים מיוחדים (למשל כאלו המיועדים לקיבוע השטיח. התינוק עלול לכרוך סביב עצמו את השטיח וקיבוע כזה לא יאפשר לו או לה לעשות את זה). כמו כן, כדאי להצניע פרטי נוי כמו אגרטלים, גביעים, עציצים וכי"ב או להגביה אותם למקומות שהתינוקות לא יגיעו אליהם. עוד תרגיל טוב הוא פשוט.. לזחול איתם ביחד! כך תוכלו לראות מה מסתתר מתחת לרהיטים ולהסיר את המכשול לפני שיגיע לזוג הידיים הסקרניות. וכמובן, לא לשכוח את שלב גרירת החפצים בבית שאמנם נראה לא מזיק לתינוק אך בהחלט יכול להזיק לרצפה\פרקט בבית. הדבקת תחתיות מלבד תחת כיסאות/שולחנות יכולה לפתור את הבעיה. 

המטרה: מניעת התחשמלות

מה צריך לעשות?

  • להסתיר תקעים באמצעות אביזרי הגנה ייעודיים.
  • לאחסן מוצרי חשמל במקומות שאין ידם של הילדים משגת.
  • לעשות לכם הרגל ללפף את הכבל סביב מוצר החשמל כך שלא יהיו כבלים מפוזרים בבית.

אחד הדברים הכי מסוכנים לתינוקות וילדים הוא חשמל. רכשו אביזרי הגנה שמתלבשים על תקעים והלבישו אותם על גבי התקעים שאינם בשימוש. כאשר אין שימוש במוצר חשמל, הוציאו אותו מהתקע וכרכו את הכבל סביב עצמו כך שלא יוכל להיפתח. ההגנה הזאת מצוינת גם עבור חיות הבית הסקרניות כמו למשל חתולים שמאד אוהבים חוטים תועים. אחסנו את מוצרי החשמל שאינם בשימוש בתוך חללי אחסון סגורים הרמטית.

המטרה: מניעת נפילה

מה צריך לעשות?

  • לרשת חלונות.
  • לדאוג שיהיו מעצורים בחלונות (וגם בדלתות) כדי למנוע נפילה או טריקה.
  • להתקין מעקות בטיחות במרפסות.
  • לשמור את דלת המרפסת נעולה כך שילדים לא יוכלו לשהות בה לבדם.

עוד דבר חשוב, במיוחד בדירות הממוקמות בקומות גבוהות, הוא הגנה מפני אפשרות לנפילה ממעקה או חלון. כדאי לרשת את כל חלונות הבית. זה טוב נגד יתושים וחרקים אבל גם ימנע נפילה אפשרית של ילד או בעל חיים. מעבר לכך, כדאי לקנות מעצורים לחלונות שיאפשרו לכם לשלוט על מנעד הפתיחה האפשרי של החלון. אם יש מרפסת בבית, חשוב להתקין מעקות בטיחות ובכל מקרה אל תתנו לילדים קטנים להיות שם לבד. כדאי להשגיח עליהם בזמן השהות במרפסת, קל וחומר, אם אין מעקה שאתם סומכים על ההגנה שלו מפני נפילה במאת האחוזים. עשו לכם נוהל קבוע לסגור את דלת המרפסת עם נעילה נגד ילדים בכל פעם שאינכם נמצאים בה.

"גבעת אלונים" הוא פרויקט הבנוי לתלפיות כדי לספק חוויית מגורים חלומית עבור משפחות שאוהבות את עצמן ואת החיים. תוכלו למצוא כל מיני פרויקטים חדשים בקריות – אבל שום פרויקט לא מספק חוויה הוליסטית שלמה ומושלמת כמו "גבעת אלונים". אנחנו מזמינים אתכם לסייר באתר ולהתרשם מהאספקטים השונים של הפרויקט. מדבר אליכם? בואו לגלות במו עיניכם איך נראה הדיור של העתיד.

עוד מהמגזין