דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

דירה לגדל בה משפחה: מה חשוב לבדוק לפני קנייה

דירה לגדל בה משפחה: מה חשוב לבדוק לפני קנייה

עבור רובנו, קניית דירה למגורים (או השקעה) היא הפרויקט הכלכלי והתפעולי הגדול והמשמעותי ביותר שנעשה בחיינו. הדרך לשם היא לא מסובכת, אבל גם לא תמיד קלה. בינינו לבין איתור דירת החלומות מפרידה אסטרטגיה שמושתתת על מספר פרמטרים בעלי משמעות קריטית שחשוב לתת עליהם את הדעת. ריכזנו למען המשפחות והזוגות הצעירים שמחפשים דירות למכירה בקריות (ובכלל) את החשובים שבפרמטרים הללו. נקודות ושיקולים שאם תתנו להם את הביטוי והמענה הראוי בשקלול הבחירה שלכם, תזכו לשנים ארוכות של שביעות רצון ונחת. צוות "גבעת אלונים" מאחל לכם תהליך קנייה והתמקמות נעים ומעצים שתגדלו ואפילו תיהנו ממנו. צעד ראשון: קריאה שתעשה לכם סדר בראש. מתחילים.

המיקום

אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על חייכם וחיי משפחתכם הוא בחירת אזור מגורים נוח שיתאים לאורח החיים שלכם. בקרו בשכונה ביום וגם בלילה, באמצע השבוע ובסופ"ש. ודאו שהסביבה מרגישה לכם נעימה ובטוחה. שווה לבדוק גם את תכניות הפיתוח העתידיות של האזור. תכוניות בינוי עירוניות (תב"ע) של הרשות המקומית יכולים להשפיע על אופי האזור בעתיד. האם הפארקים וגני השעשועים נמצאים במרחק הליכה? האם יש מרפאה באזור? מרכזי קניות, סופר או מכולת? מה לגבי מרכזים קהילתיים, מרכזי ספורט ותרבות? חשבו על העתיד היותר רחוק שבו אתם מתבגרים וילדכם גדלים. האם האזור יתן מענה הולם לצרכים הנוכחיים והבאים עליכם לטובה?

מוסדות חינוך 

גם אם אתם זוג צעיר שעדיין לא חושב על ילדים, בדקו שבתי הספר וגני הילדים בסביבה הם לטעמכם. תוכלו להתייעץ עם משפחות המתגוררות באזור ולבדוק את איכות מערכת החינוך במדדי הדירוג הארציים. במקרה בו מעבר הדירה כולל גם מעבר לבית ספר או גן חדש, רצוי שמועד הכניסה לדירה יעשה בחופשת הקיץ. זאת על מנת לאפשר לילדים תקופת הסתגלות לפני תחילת שנת הלימודים החדשה.

הכירו את השכנים והקהילה

טיילו בשכונה ובגנים הציבוריים. נסו לשוחח עם תושבי השכונה כדי להבין מה אופי השכונה וכיצד אתם משתלבים שם. האם הקהילה שמתגוררת באזור בעלת צביון דתי או חילוני? האם יש הרבה משפחות צעירות? האם המצב הסוציו-אקונומי תואם לזה שלכם? האם הסביבה תיתן לכם השראה להשתפר ולגדול או תאט אתכם? חישבו לעומק אודות מי האנשים שאתם עומדים לפגוש במעלית בכל בוקר ומה התחושה שהם עשויים לתת לכם. זכרו את הביטוי הידוע: "אלוהים הוא בפרטים הקטנים".

תחבורה ונגישות למקומות התעסוקה

בדקו שבשכונה קיימת תחבורה ציבורית סדירה לרחבי העיר. אמנם שירותי התחבורה הציבוריים פחות רלוונטיים כשהילדים קטנים, אבל כאשר הילדים יגדלו זה יהפוך לקריטריון חשוב. כאשר אין שירותי תחבורה נוחים ונגישים, ילדכם הבוגרים יהיו תלויים בכם שתסיעו אותם ממקום למקום, ואת התלות הזאת, אתם לא רוצים. גם אם אתם מתניידים אך רק עם רכב פרטי, בדקו את נגישות הצירים אל מקומות העבודה שלכם. אף פעם אין לדעת מה יוליד יום ומתי תזדקקו לגיבוי הזה. נסו להבין אם קל לצאת ולהיכנס לשכונה בשעות השיא של היום.

תכנון המשפחה העתידי

בחירת דירה עבור משפחה צריכה להתבסס גם על השינויים הצפויים והתוכניות העתידיות. אם המשפחה מתכננת להתרחב צריך לקחת זאת בחשבון כשבוחרים את גודל הדירה ומספר החדרים. שאלו את עצמכם האם הדירה תהיה מספיק מרווחת עבור משפחתכם? האם תצטרכו חדר עבודה או חדר משחקים? איך תהיה חלוקת החדרים? כל ילד יקבל חדר נפרד או תעדיפו שילדכם יחלקו חדר?

התחשבות ביכולת הכלכלית

למרות הרצון להתחשב בשאיפות המשפחתיות העתידיות, חשוב לא פחות לבחור דירה שתתאים ליכולות הכלכליות שלנו. הגדירו את היכולת הכלכלית שלכם: התוו מסגרת ריאלית של סכום גג שתוכלו לעמוד בתשלומים שלו. קחו בחשבון את התקציב המשפחתי עכשיו ובעתיד הצפוי, ואת גובה המשכנתא שתצטרכו לקחת. חשבו את גובה ההוצאות וההכנסות החודשיות שלכם כולל מיסים, תוספות, שינויים שתרצו לערוך בדירה, וגם ריהוט וציוד שתצטרכו לקנות עם המעבר לדירה החדשה. במידה ואתם נעזרים בשירותי תיווך, אל תשכחו לשקלל גם אותם.

יזם, מבנה, תשתיות

כפי שכשאתם צורכים שירות של בעל מקצוע, אתם לפני הכל מבררים מיהו אותו בעל מקצוע; מהי הכשרתו, מה היקף הניסיון שלו, מה תחומי ההתמחות שלו וכי"ב – על פי אותו ההיגיון המנחה, ראוי לבדוק מיהו היזם: מהם הערכים שמובילים אותו? האם הם מתכתבים עם הערכים שמובילים אתכם בבחירת הדירה החדשה? מה תחומי ההתמחות שלו? מה היקף הניסיון שלו? ומה יש להגיד לדיירים שכבר מתגוררים בפרויקטים שבנה?

בחנו את איכות המבנה ובטיחותו באמצעות תכניות הדירה והמפרט. שאלו את עצמכם אם התכנון הפנימי פרקטי ומתאים לצרכים שלכם או שעדיף אולי לשבור קירות ולבצע שינויים? האם החללים המשותפים נוחים ומרווחים? יש מספיק אזורי אחסון? ומה לגבי חניה? וודאו שהיא בטאבו ושהיא בטיחותית ומספקת. אם יש צורך בחנייה נוספת, הסדירו את הנושא בטאבו גם כן. עצה חשובה תהיה גם לבדוק את כיווני האוויר של הדירה; אתם רוצים דירה מאווררת בעלת חלונות גדולים שמכניסים הרבה אור טבעי.

לא בלי מרפסת

התפרצות נגיף הקורונה והכניסה לסגרים הבהירה לכולנו שמרפסת היא חיונית, בייחוד עבור משפחה עם ילדים. מרפסת טובה ומרווחת יכולה לתת תחושה של חוץ בתוך הבית. ניתן אפילו לעצב גינה קטנה במרפסת בעזרת דשא סינתטי וכמה חפצי נוי ועציצי צמח ו/או תבלין. שימו לב שהמעקה מספיק גבוה ובטיחותי להגנה על ילדכם וחבריהם.

בין אם אתם זוג צעיר או משפחה שמחפשת דירות למכירה בקריות, פרויקט "גבעת אלונים" יספק מענה לכל הצרכים שלכם. השכונה הצעירה נמצאת סמוך לצירים המרכזיים, אך נחשבת לשקטה ואידיאלית עבור משפחות צעירות. בשכונה תחבורה ציבורית נוחה שמספקת לתושביה גישה נוחה למוקדי התעסוקה והפנאי בעיר ומחוצה לה. המגדל עצמו ממוקם אסטרטגית בקרבת מוסדות חינוך איכותיים, ספריה עירונית, תיאטרון, קאנטרי קלאב, גני משחקים ופארקים ירוקים. הצטרפו אלינו וצרו לכם עתיד שכיף לחלום עליו ולהגשים אותו. זה אפשרי!

עוד מהמגזין