דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

כיווני אוויר מבוקשים: מה עדיף דירה מערבית או מזרחית?

כיווני אוויר מבוקשים: מה עדיף דירה מערבית או מזרחית?

 

 

אחד הקריטריונים החשובים בשקלול הנתונים להערכת דירה הוא מערך כיווני האוויר שלה. זה ידוע שככל שיהיו בדירה יותר כיווני אוויר, כך תזכו למקסום פוטנציאל האור הטבעי והאוויר הרענן שישטפו את הדירה. לא רק שזה בריא ונעים לחיות בבית מואר – זה גם חסכוני. זאת בזכות ההפחתה בשימוש בתאורה, ובעיקר במזגן. לשאלה: אילו כיווני אוויר הם מומלצים? יש הרבה תשובות אפשרויות שמושפעות בעיקר מההעדפות האישיות של העונים. אם אתם מחפשים דירה למכירה בקריות ועוד לא החלטתם מה הם כיווני האוויר האידיאליים עבורכם, בואו לגלות לאן נושבת הרוח! איגדנו עבורכם את המידע הבסיסי והחשוב על כיווני האוויר האפשריים, בכתבה הבאה.

למה מתכוונים כשאומרים "כיווני אוויר"?

כאשר מדברים על כיווני אוויר בהקשר של מכירה או השכרה של דירה נוהגים להתייחס בדרך כלל לשני משתנים: האחד, כמה כיווני אוויר יש בדירה? והשני, באילו כיווני אוויר מדובר (צפון, דרום, מזרח ומערב). בניגוד למה שלעיתים נוטים לחשוב, מספר כיווני האוויר הוא לא הפרמטר היחידי לקביעת איכות כיווני האוויר בדירה. גם הכיוון עצמו חשוב ועל כך יפורט בהמשך.

כיווני האוויר מבטאים למעשה את תזרים קרני השמש וזרימת האוויר לבית ותלויים במסלולה של השמש שזורחת במזרח, עוברת בכיוון דרום ושוקעת במערב. המסלול, הזווית ומיקומה של השמש ביחס לדירה, משתנה בהתאם לעונות השנה והשעה ביממה.  

כיוון האוויר הראשי של הדירה הוא הכיוון אליו פונה המרפסת או החלון הגדול בסלון. דירה בה כל החלונות פונים לכיוון אחד, תחשב לדירה עם כיוון אוויר אחד. במצב שבו יש יותר מכיוון אוויר אחד, לרוב יהיו הכיוונים צמודים, למשל: צפון ומערב. ברוב המקרים, לא יהיו שני כיווני אוויר מנוגדים (כמו צפון ודרום). 

מה ההבדל בין כיווני האוויר השונים?

אם נבחר בכיוון אוויר צפוני הבית יהיה מוצל וקריר ברוב ימות השנה. זה אידיאלי לקיץ הישראלי אך יבוא לידי ביטוי בתצורה של קור מוגבר בימי החורף. כיוון אוויר דרומי יספק דירות מוארות ושטופות שמש. הדירה תהיה חמימה יותר בחורף, דבר שעשוי להפחית את הצורך בחימום הדירה. במקרה כזה, האתגר יבוא לידי ביטוי בחום המאפיין את הקיץ הישראלי הלוהט. כיוון אוויר מזרחי יזכה אתכם באפשרות לצפות בזריחות וליהנות מקרני שמש מחממות בשעות הבוקר. הבית יהיה מוצל בשאר שעות היממה. אם נבחר בכיוון אוויר מערבי, קרני השמש יזרמו לדירה בשעות אחר הצהריים. כתוצאה מכך, הערב יהיה חמים ונעים יותר, ואילו הבוקר, מוצל וקריר. אם אתם גרים בקרבת חוף הים, כיוון אוויר מערבי יזכה אתכם בבריזה מרעננת של אוויר ים צלול ורענן.

איך בוחרים כיווני אוויר לדירה?

בחירת כיווני האוויר בדירה תלויה בעיקר בהעדפות וההרגלים של הדיירים. השאלה העיקרית שצריכה להישאל היא מה אתם מחפשים ומה יחשב לאידאלי עבורכם. כך, למשל, אור טבעי ששוטף את הדירה בשעות הבוקר המוקדמות יכול להיות חלום עבור דייר אחד וסיוט עבור דייר אחר. בין אם תבחרו בכיווני אוויר או שמא תאלצו להתפשר על כיווני אוויר שונים מכפי שחלמתם, זכרו שקיימים פתרונות שיוכלו לסייע לכם במידת הצורך. מיזוג, אוורור, הצללה ופתרונות תאורה יעזרו לכם לעצב את תנאי הטמפרטורה והתאורה בבית לשביעות רצונכם. 

מחפשים דירה למכירה בקריות ולא מוכנים להתפשר על הנוף וכיווני האוויר בדירה? אתם לא צריכים. בואו להתרשם ממאגר הדירות העשיר והמגוון בפרויקט "גבעת אלונים" היוקרתי מבית שרביב. הפרויקט ממוקם על גבעה רמה ומוקפת בחורש טבעי, פארקים ירוקים, נוף פתוח ואוויר נקי. לבחירתכם דירות מרווחות בנות 4 ו-5 חדרים, פנטהאוזים ובתים צמודי קרקע, שתוכננו בקפידה תוך שמירה על איכות בנייה בלתי מתפשרת.

 

עוד מהמגזין