דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

המטבח הזה הוא אני: טריקים לשדרוג המטבח הביתי

המטבח הזה הוא אני: טריקים לשדרוג המטבח הביתי

מטבח פונקציונלי שתוכנן כהלכה ונבנה על ידי נגר מצוין יכול לשרת אותנו לאורך שנים רבות. את אותו הדבר אפשר להגיד גם לגבי מוצרי החשמל שמשרתים אותנו במטבח: המקרר, המדיח, התנור וכי"ב. חיי המדף של מוצרים איכותיים הם ארוכים, והם אפילו ארוכים יותר בבתים בהם מקפידים לטפל בהם ולתחזק אותם כהלכה. אלא שאורך החיים של הטעם שלנו הוא הרבה יותר קצר. טעמים נוטים להשתנות. הם משתנים בהתאם לאופנות, תחנות בחיים, התבגרות ושינויים פנימיים שלנו ושל בני משפחה אחרים, עדכונים ושדרוגים בחללים אחרים של הבית, ועוד. לעיתים, פשוטו כמשמעו, נמאס לנו. 

יש האומרים שהמטבח הוא המקום שאנחנו מבקרים בו הכי הרבה במהלך השהות שלנו בבית. אי לכך, אין פלא שאנחנו חווים אחת לכמה זמן מיאוס ושעמום מהנראות שלו. החדשות הטובות הן שלא צריך לצאת מגדרנו ולהשקיע הון תועפות בכדי לשדרג את המטבח הביתי. בעזרת כמה טריקים פשוטים שדורשים השקעה כספית זניחה, תוכלו להפיח משב רוח רענן שיגרום לכם להתאהב במטבח שלכם מחדש.

הקירות מדברים

אחד החלקים הבולטים ביותר במטבח שלכם הוא כמובן הקירות. התבוננו במטבח במבט רחב ו"סמנו" בעיניכם את כל שטחי הקירות שעומדים לרשותכם. ברוב המקרים, מדובר בשטח לא קטן. טקטיקה מצוינת וקלה לשדרוג המטבח היא פנייה ישירות לשטח הזה. אז מה אפשר לעשות איתו?

טפטים

אופציה אחת היא חיפוי קיר שלם, או חלק מקיר. האפשרויות כאן הן כמעט אינסופיות וכוללות חיפויים מחומרים, סוגים, מימדים ואפילו מרקמים שונים. לסגנון תעשייתי-אורבני יתאימו, למשל, חיפויי בטון. אם אתם בכיוון עתידני, חיפויי כרום ואריחים תלת מימדים יתנו לכם את הגימור החללי שמאפיין את הסגנון הזה. רוצים לחמם קצת את האווירה ולקחת את המטבח לכיוון הכפרי? חיפויי עץ או טפטים דמויי עץ הם אופציות שעשויות להתאים לכם.

מדבקות

טרנד חובק עולם שאהוב מאד על הקהל הישראלי הוא טרנד המדבקות. אלו מביניהן שפופולריות במיוחד הן מדבקות הכיתוב. מילים בודדות כמו: Kitchen, קולאז'ים של כיתובים הכוללים מילים שונות שקשורות לעולם המטבח, או באינטרפרטציה היהודית שלהן: פסוקים או ביטויים מחכמת היהדות. גם כאן, אין גבול לדמיון. חישבו מה הקו שאתם רוצים ללכת איתו והתאימו את המדבקה בהתאם לקו זה. אם אתם מתחברים לסגנון הוינטאג', תוכלו להזמין מדבקות בסגנון דיינרים אמריקאים משנות החמישים. אם אתם מונעים מהשאיפה "להרחיב" חלל קטן, תוכלו להזמין מדבקה של חלון הפונה לנוף שאתם מתחברים אליו, או מדבקות נישה עם פסלים ואביזרי נוי. ציפורים, עצים, משפטי השראה ועוד. טיול קטן במנוע החיפוש בוודאי ימלא אתכם בהשראה. 

מדבקות אריחים 

סוג נוסף של מדבקות שטומן בחובו את הכוח לשנות לחלוטין אופי של מטבח הוא מדבקות האריחים. הרעיון כאן הוא להימנע מהחלפה ממשית של האריחים על ידי שימוש במדבקות שניתן להסיר בקלות. מדבקות אריחים מגיעות בגדלים של אריחים סטנדרטיים או בהזמנה אישית, על פי הגודל שמתאים לכם. יש מדבקות לאריחי קירות וגם לאריחי הרצפה. תוכלו לבחור מוטיב ולספר את הסיפור שלו בתצורות שונות בכל רחבי הבית. גם כאן, השמים הם הגבול. מאריחים של דולפינים שוחים באוקיינוס ועד הדפסים מעוצבים, קלאסיים, רטרו ואפילו אריחים בהשראת יוון העתיקה. 

אמנות

דרך אחרת לקשט את הקירות היא על ידי תליית תמונות. אם אתם חסידים של אמנות מקורית, אפשר לבקר בגלריות מקוונות של אמנים צעירים ולהזמין אמנות מקורית במחירים שונים. זאת הזדמנות מצוינת לתמוך באמנים מקומיים ולהוסיף לבית נגיעה מקורית שתבדל אותה מכל בית אחר. אפשרות אחרת היא הדפסה ומסגור עצמאיים של תמונות או של רפרודוקציות שאתם אוהבים. 

ריענון מלאי

המטבח שלנו מכיל הרבה אביזרים קטנים כמו צנצנות תבלינים, מתקן סכו"ם, מעמד למפיות, פלייסמנטים, תחתיות לכוסות, מתקן מפיות, מגבות מטבח, מתקן סבון ועוד. כמעט כל האביזרים הללו מוצגים בחלל ומרכיבים ביחד את הפאזל שמרכיב את נוף המטבח. דרך קלה ומהנה לשדרג את המטבח היא להחליף חלק, או אפילו את כל המוצרים הללו. אם, למשל, בחרתם בצבעים פסטליים, יש לכם כאן הזדמנות לשחק עם כל קשת הצבעים הפסטליים. מתחברים לסגנון המודרני של הכתובים וההומור? תמצאו ברשת מגוון רחב מאד של מוצרים במחירים שונים, ביניהם גם נמוכים ואפילו נמוכים מאד. התחילו בסיבוב ראשון של עדכון אביזרים ואם תתחברו לשיטה הזו תוכלו להחליף גם את כלי האוכל: כוסות, צלחות, סירים וכו'. למשל, דרך טובה להנחיל אווירה אלגנטית ומתוחכמת היא שימוש בכלים וסכו"ם בצבע שחור. כדי להעמיק את האפקט של האביזרים, תוכלו להוציא חלק מהם החוצה לתצוגה. פס מגנטי במקום מגירה, מדף עומד או נשלף לכוסות במקום להחביא אותן בארון וכי"ב. זה גם יפנה לכם מקום אחסון, על הדרך.

חיפוי ארונות ו/או מוצרי חשמל

אם אתם לא מסתפקים בשדרוג על ידי שינוי אביזרים, או שאתם פחות אוהבים שיש הרבה פריטים בחלל, תמיד תוכלו לחפות את הארונות או מוצרי החשמל בטפטים ייעודיים שמותאמים לכך. ההדבקה בכלל לא מסובכת והטפטים האיכותיים יותר מאפשרים גם הסרה. כך שתמיד תוכלו להתחרט ולחזור למצב המקורי או להחליף לחיפוי אחר. לא בטוחים אם זה מתאים לכם? התחילו מחיפוי של מוצר אחד, למשל, המקרר. 

הכירו את גבעת אלונים, קהילת המגורים האיכותית במרכז החדש של הצפון. דירות למכירה בקריות – דירות מפנקות, דירות גן, דופלקסים, פנטהאוזים ובתים צמודי קרקע בסטנדרט תכנון, ביצוע וגימור שלא מתפשר על הדברים הקטנים, או הגדולים. חשבנו על הכל ודאגנו להכל; על כך מעידות מאות המשפחות שנהנות מאיכות החיים החד פעמית שמוצעת בגבעת אלונים. צרו קשר עוד היום ובקרו אותנו להתרשמות.

 

עוד מהמגזין