דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

המדריך לגנן המתחיל: עיצוב גינה פרטית בדו משפחתי החדש שלך

המדריך לגנן המתחיל: עיצוב גינה פרטית בדו משפחתי החדש שלך

אתם משפשפים את עיניכם ועדיין מתקשים להאמין – עשיתם את זה! הגשמתם את החלום. בית דו משפחתי צמוד קרקע מרווח ויפהפה בקריות, מטבח שכיף להיכנס להכין בו קפה בכל בוקר, והדובדבן שבקצפת – גינה! כעת, המשימה שלכם היא להפוך את הגינה הזאת לפינה המלבלבת והצבעונית שתמשוך את כל בני הבית להתפנק בחיקה.

אילו אביזרים אתם צריכים בשביל לעשות את הצעדים הראשונים שלכם? מה חשוב לקחת בחשבון? התשובות מחכות לכם במדריך לגנן המתחיל.

להתחיל בקטן

זהו טיפ זהב להרבה תחומים בחיים, ובפרט לעסקי הגינון: עדיף להתחיל בקטן. הצעדים הראשונים שלכם הם צעדים של היכרות ובדיקה: האם העיסוק הזה בכלל מתאים לכם? לעיתים, בתחילת הדרך נחה עלינו מוזה שמניעה אותנו להשקיע ביצירת גינה גדולה ומושקעת כמו זאת שראינו בעיניי רוחנו. אך עד מהרה המוזה הזאת יורדת ואנחנו מוצאים את עצמנו משועבדים לעיסוק שלא מסב לנו שום הנאה או עניין. דווקא בשלב הזה, כאשר אתם עדיין לא בטוחים מה מידת הזיקה שלכם לגינון הביתי, כדאי להתחיל בחלקת אדמה קטנה שממנה תגדלו בהדרגה ובהתאם לזיקה שלכם.

להתאבזר בכלי עבודה מתאימים

הגנן המתחיל זקוק למספר כלי עבודה בסיסיים שישרתו אותו במלאכת הגינון. אנו ממליצים להשקיע באביזרים טובים ועמידים מכיוון שאיכותם תשפר במידה רבה את חוויית הגינון.

מזמרה – מזמרה היא סוג של מספריים המיועדים לקיצוץ וגיזום של עצים. חשוב מאד להבין שגיזום של צמחים לא עושים עם הידיים! רק כאשר תתחילו לעבוד בגינה ולהרגיש במו ידיכם את הצמחים, תבינו למה. הגוף של הצמח הוא לא תמיד ידידותי כשם שהוא נראה. מספריים ביתיות, גם החזקות שביניהן, לא מספיק חזקות למלאכה זו. ישנם סוגים שונים של מזמרות שמגיעות בגדלים ועיצובים שונים. בקשו מהמוכר בחנות המלצה למזמרה פשוטה ובסיסית למתחילים.

מעדר – מי לא מכיר את המעדר? כנראה אביזר הגינון הפופולרי ביותר. איתו אתם עומדים לחפור כדי ליצור גומחות לשתילה, איתו אתם תניידו אדמה, חצץ ועוד. מה שצריך להניע את הבחירה בדבר סוג המעדר הוא הנוחות האישית שלכם. כדאי להחזיק את המעדר ביד ולדמות פעולה על מנת להבין האם השימוש במוצר הוא נוח עבורכם. חלק מהגננים אוהבים מעדרים גדולים עם ידיות ארוכות ואילו אחרים מעדיפים דווקא מעדרים קטנים שמאפשרים דיוק רב יותר. זכרו, אין חכם כבעל ניסיון.

כפפות – הכפפות מגנות על הידיים שלכם מפני פציעות. כפי שכבר אמרנו, הצמחים שאולי נראים "תמימים" לכאורה, עומדים ככל הנראה להפתיע אתכם. כמו שלנו בני האדם יש מנגנוני הגנה שונים, כך גם לצמחים. הם עלולים לדקור, לפצוע, לשרוט, וכמובן ללכלך. רבים ניגשים למלאכת הגינון בגישה רומנטית של רצון לחוש את הטבע באופן בלתי אמצעי אך יש לזכור שאנחנו לא מכינים כאן סלט אלא מעצבים צמחיית בר פראית. עבודת הגינון שלנו "תביית" את הצמחייה ותעצב אותה בהתאם לצרכינו, אבל בדרך אנחנו עלולים להיפצע. אי לכך, כדאי להתאבזר בכפפות גינון טובות וחזקות. תוכלו למצוא כפפות מבד, עור, לטקס ועוד.

כף – פעולת השתילה והדישון מתבצעת על ידי כף שתילה. לכפות האיכותיות יש ידיות מחומרים נעימים ונוחים המעוצבים לארגונומיה אופטימלית. בדיוק כמו עם המעדר, הפרמטר שצריך להנחות אתכם בבחירת המוצר הזה הוא הנוחות האינטואיטיבית שתיבחן תוך כדי שימוש. ישנן כפות רחבות וגדולות, ולעומתן כאלו שהן צרות וקטנות יותר. גם כאן כדאי לבקש מוצר בסיסי למתחילים.

להכין מערכת השקיה

צמחים הם כמו ילדים. כדי שיהיו בריאים ושמחים, הם צריכים לקבל הזנה כל הזמן. הם צריכים אור של שמש לפחות 6-8 שעות ביום, הם צריכים אוויר, אדמה דשנה, וכמובן מים. במקום לשעבד את עצמכם למחויבות יומיומית של השקיה, אפשר להכין מערכת השקיה ביתית שתעשה את העבודה בשבילכם. זאת יכולה להיות מערכת בשיטת DIY (עשה זאת בעצמך) או מערכת קנויה ומתוחכמת שיודעת להשקות צמחים שונים בכמויות ותדירויות שונות. הרשת מלאה ברעיונות והמלצות למערכות משני הסוגים. אנו ממליצים לראות סרטוני הדרכה ביוטיוב שמדגימים מערכות השקיה שמתאימות לגננים מתחילים.

מאיזה צמחים כדאי להתחיל?

אתם בוחרים האם אתם רוצים להתחיל מירקות, עשבי תיבול, עצי פרי או אולי פרחים. כל משפחה כזאת מכילה בתוכה צמחים יותר עדינים או עקשנים שקשה יותר לטפל בהם, ולעומתם, צמחים ידידותיים יותר למשתמש שהם קלים יותר לגידול. בזיליקום, נענע, אורגנו ולואיזה הם דוגמאות לעשבי תיבול שנחשבים לקלים לגידול. בממלכת הירקות תוכלו להתחיל מירקות רב עונתיים כמו קולרבי וחסה. פרחים המתאימים לשתילה בחורף הם, למשל, ציפורני חתול, מללנית ריחנית וכובע נזיר. כדאי להתייעץ עם העובדים במשתלה שבוודאי ידעו להעמיק ולהמליץ נקודתית.

איכות זו לא מילה גסה! בית דו משפחתי צמוד קרקע בפרויקט גבעת אלונים מאפשר לכם להנות מכל מה שתמיד חלמתם עליו: קרבה לאדמה, טיפוח גינה מבלבלת וגישה תמידית לאוויר צח מול נוף פתוח ומרהיב. השכונה שלנו קיבלה את התואר "המרכז החדש של הצפון"! היא מכילה את כל מה שצריך בשביל להנות מאיכות חיים של כפר מבלי לוותר על תנאי הנוחות של העיר. בואו לגלות את הקסם של "גבעת אלונים".

>>> קראו גם: חווית מגורים אחרת : כשבית וגן מתחברים יחדיו

 

 

עוד מהמגזין