דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מובינג דיי: צ'קליסט למעבר דירה בקלות בלי תקלות

מובינג דיי: צ'קליסט למעבר דירה בקלות בלי תקלות

סוף סוף זה מגיע! מעבר הדירה המיוחל מתקרב ואתו הפרויקט הלוגיסטי הבלתי נמנע של המעבר. איך שלא מסובבים את זה, לקפל את כל החיים שלנו לתוך קרטונים זה אף פעם לא כיף גדול. אבל אם מנהלים תהליך מעבר דירה לקריות בצורה מבוקרת ומסודרת – הוא הופך לנסבל ואולי, לפרקים, אפילו מהנה! בדיוק בשביל זה, הכנו לכם צ'קליסט מפורט שיסדר לכם את הראש ואת המעבר בקלי קלות. קראו, גזרו, שמרו ובצעו. לעוקבים אחר ההוראות במלואן מובטח מעבר פשוט במינימום עצבים ומקסימום סדר. 

כחודשיים מראש

1. בחרו אסטרטגיה – האם אתם עומדים לארוז לבד? מעדיפים להשתמש בחברת אריזה? האם זה עומד בתקציב שלכם? זה הזמן להגדיר תקציב, לגבש אסטרטגיה ולהתחיל להתעניין לגבי חברות הובלה מומלצות. (בסעיף זה מומלץ לקרוא לקראת מעבר דירה: האם כדאי להיעזר בשירותי אריזה וסידור הבית החדש?).
2. הכירו את הדירה החדשה – חשוב מאד לחוות את החלל החדש באופן בלתי אמצעי. בקרו בדירה החדשה על מנת להרגיש את החלל. זה יעזור לכם להבין מה אתם רוצים להעביר מהבית הישן, ומה אתם מעדיפים להכניס חדש. זה יעזור לכם להבין אילו אביזרי נוי בפנים ואילו בחוץ, ובקיצור, זה יעשה לכם הרבה סדר. אל תוותרו על מדידות לפני המעבר. אנחנו בטוחים שהראייה המרחבית שלכם על הכיפאק, אבל דברים שנראים לכם כמובנים מאליהם יכולים לייצר לכם בעיות אינסופיות. בטוחים שהמיטה שלכם נכנסת בחדר השינה החדש? עוברת בדלת? הספה? המקרר? תמדדו את החללים, השיגו את תכניות הדירה החדשה במידה ואפשר ובדקו שהכל מתאים.
3. בצעו מחקר בתי ספר – זה הזמן לבדוק אילו בתי ספר זמינים באזור ומה כל אחד מהם מציע.
4. הכינו שאלות למובילים – מדיניות ביטולים (שלכם ושלהם), כיסוי על מפגעים, תוספות תשלום לא צפויות שעלולות לחול, אספקת חומרי אריזה – אלו הם רק חלק מהנושאים שחשוב לקבל עליהם מענה מראש. את הרשימה הזאת אתם מכינים הרבה לפני ההובלה מכיוון שיש נטייה לשכוח את הדברים האלה כשאתם בעיצומם של הדברים, וחבל, כי הם למעשה הכי חשובים. הכינו את השאלות ותלו אותן על המקרר.
5. תנו התראה לבעל הדירה – אם אתם גרים בדירה שכורה, סביר להניח שתתזמנו את המעבר לקראת סוף חוזה השכירות שלכם. התראה של חודשיים מראש היא התראה מכובדת ומספקת, אלא אם בחוזה שלכם מצוין אחרת. ברוב החוזים הסטנדרטיים, נדרשת התראה של חודש או חודשיים.

חודש וחצי מראש

6. הצעות מחיר – בשלב זה, כבר צריכים להיות לכם שמות של כמה חברות הובלה שמצאו חן בעיניכם. זה הזמן ליצור קשר ולבקש הצעות מחיר. כדי להימנע מהפתעות לא נעימות, בקשו שנציג החברה יגיע פיזית לבחון את מכלול החפצים שלכם. ודאו שאתם מראים הכל ושאלו את כל השאלות שהכנתם בסעיף 4. ניסיון העבר מוכיח שכדאי לקבל את התשובות כתובות או מוקלטות, על כל מקרה.
7. קבעו תאריך – אם טרם עשיתם זאת, קבעו תאריך טנטטיבי ליום המעבר. זה הזמן לבקש יום או מספר ימי חופש מהעבודה, במידה ויש צורך בכך.
8. מעבירים בעצמכם? – לא כדאי לחכות לרגע האחרון כדי לבקש עזרה מבני משפחה או חברים. זה הזמן לשריין צוות ולשכור כלי רכב גדול לניוד החפצים, במידה ואין אחד כזה בבעלותכם או בבעלות חבר שבוודאות פנוי ונרתם למשימה.
9. עדכנו את המסגרות – זה הזמן לעדכן את בית הספר, חוגים של הילדים, חדר כושר וכל המסגרות שאתם מחויבים אליהן. גם אם אתם לא יכולים לקבל זיכוי או החזר כספי, כדאי להודיע. הודעה מראש תותיר אתכם בתחושה טובה ותאפשר לכם להיפרד מהקהילה שלכם בסבר פנים יפות.
10. חסלו מלאי – אנחנו נוטים לאחסן הרבה מזון במקפיא ובמזווה. אם אתם רוצים להוריד מעצמכם משקל במעבר, זה הזמן להתחיל לחסל את המלאי: מזון קפוא, שימורים, מזון יבש במזווה. לא רק שתורידו מעצמכם משקל מיותר, אתם גם תחסכו כסף על הקניות בתקופה שלפני המעבר.

חודש מראש

11. חומרי אריזה – אחרי סעיף 6, בחרתם בחברת הובלה אחראית ומהימנה. זה הזמן לבקש חומרי אריזה: קרטונים חדשים, "פצפצים", חומרי הדבקה וכי"ב. דאגו לטושים בולטים בצבעים עזים וכדאי לרכוש מדבקות לבנות שיקלו עליכם ועל המובילים לראות מה כתוב על גבי הקרטון.
12. אסטרטגית אריזה – זה הזמן להכין תכנית עבודה לאריזה. הציבו את ציר הזמן מול העיניים והקציבו זמן מוגדר לכל נושא. אתם רוצים להתחיל מכל מה שאינו חיוני עבורכם ביומיום: ספרים, אביזרי נוי, מוצרי אלקטרוניקה שאינם הכרחיים וכי"ב. הדברים החיוניים צריכים להיארז אחרונים: בגדים, מוצרי היגיינה, אביזרי מטבח וכי"ב.
13. שחררו את מה שסיים לשרת אתכם – זה הזמן לארגן מכירת יד שנייה ו/או להעביר הלאה לחברים, משפחה או תרומות, את מה שכבר לא מדויק עבורכם. שחררו באומץ! זכרו: less – is more.
14. התחילו לארוז – זה הזמן להתחיל לארוז את כל הדברים העונתיים והלא חיוניים – כל מה שלא תזדקקו לו בשבועות הקרובים. אל תארזו בשלב זה חפצים יקרי ערך (כמו תכשיטים יקרים) ומסמכים חשובים. את אלו שמרו במקום בטוח על מנת שלא ילכו לאיבוד.
15. סגרו את התאריך מול חברת ההובלה – זוכרים את התאריך שבחרתם בסעיף 7? זה הזמן לסגור אותו מול חברת ההובלה כדי שלא יתפסו אותו לפניכם.

שבועיים מראש

16. עדכנו את הרשויות – זה הזמן לעדכן את חברת החשמל והמים, להעביר כתובת למשלוח דואר, ועל הדרך, לשלם דוח"ות חנייה שהגיעו לכתובת הישנה. זה הזמן לעדכן גם את חברת הכבליםלוויןאינטרנט על המעבר ותאמו יום התקנה בדירה החדשה.
17. מסגרת לילדים ביום המעבר – אם יש לכם ילדים קטנים ו/או בעלי חיים, זה הזמן להחליט מה תרצו לעשות איתם ביום המעבר. האופציה ההגיונית ביותר היא לקבוע עם בן משפחה שאתם סומכים עליו שיארח את יקיריכם ביום המעבר (עם או בלי שינה).
18. בררו לגבי שינוי מרפאה – אם אתם עוברים לעיר אחרת, אתם כנראה תבחרו רופא משפחה חדש. במידה וכולם בריאים, אין זה הכרחי לעשות את המעבר מראש, אך כדאי לעדכן את הרופא הנוכחי ולבקש ממנו המלצות לרופא חלופי במען החדש. ודאו שלא תהיה לכם בעיה לקבל מרשמים לתרופות קבועות בסניף קופת החולים שקרוב לביתכם החדש.
19. הזמינו רהיטים חדשים – אם אתם מתכננים להכניס רהיטים חדשים לדירה, כדאי להזמין אותם בשלב זה. אתם רוצים שהרהיטים כבר יעמדו בדירה ביום המעבר כדי שתוכלו לכוון את המובילים כיצד לפזר את הריהוט הקיים.

שבוע מראש

20. נקו את הבית הישן – בפרט, אם הדירה שכורה ועומדים להיכנס דיירים חדשים. אם תשאירו את הדירה במצב לא טוב, בעל הדירה עלול לפדות צ'ט ביטחון לטובת הזמנת חברת ניקיון. אם תקפידו לנקות לאורך השבוע, תישאר לכם מעט מאד עבודה ברגע שתצאו.
21. סידורים של הרגע האחרון – מרשמים שאתם צריכים שיהיו לכם קדימה, פינוי הארונית בחדר הכושר או במקום עבודה שאתם עוזבים, החזרת ספר לספרייה או איסוף בגדים מניקוי יבש – זה הזמן לסגור את כל הפינות.
22. אריזות אחרונות – זה הזמן לארוז את כל הדברים החיוניים. השאירו לכם בגדים וכלי מטבח מינימליים ליום-יומיים שלפני ואחרי המעבר. דברים כמו תרופות, מברשות שיניים, ציוד תינוקות או בעלי חיים וגם המסמכים והתכשיטים יקרי ערך ששמרתם בצד. את כל אלו כדאי לארוז במזוודה שתהיה צמודה אליכם.
23. הכינו מזומן לטיפ – נהוג להשאיר טיפ למובילים ולא בכדי. הובלה היא עבודה פיזית קשה מאד שמצריכה תשומת לב וזהירות. אם המובילים שלכם עמדו במשימה, טיפ יהווה מחווה יפה ורחבת לב. כיוון שרובנו לא מסתובבים עם מזומן עלינו, כדאי לדאוג מראש למשוך סכום כסף שנראה לכם מתאים.

יום המעבר

24. הכינו אוכל ומים – דאגו לבקבוקי מים בשפע, פירות וחטיפי אנרגיה. אתם תזדקקו להם.
25. ערכו רשימת מלאי – מספרו כל קרטון (מלבד המדבקה/כיתוב המציינים מה יש בפנים). ערכו רשימת מלאי של מכלול הקרטונים ומספרם. אם יש חפצים "מרחפים" כמו רהיט בודד, שימו גם עליהם מדבקה עם מספר והוסיפו את ספרתם לרשימה. בסופו של דבר, מספר הפריטים ברשימה אמור לשקף את מספר הפריטים שהמובילים צריכים להעלות למשאית ולאחר מכן להוריד לבית החדש. ודאו שהכל מועמס ובמידה ומשהו חסר או נפגע, כתבו זאת ליד הפריט הרלוונטי ברשימת המלאי. כדאי גם לצלם.
26. טאטוא אחרון – כשהבית ריק, העבירו מטאטא בפעם האחרונה בכדי להשאיר את הדירה במצב שנעים להיכנס אליה.
27. מפתחות – השאירו את המפתחות במקום שנקבע מראש עם בעל הדירה או הדיירים החדשים.

מחפשים דירה למכירה בקריות? הגעתם למקום הנכון! גבעת אלונים מבית שרביב מביאה לכם את בשורת הרווחה ואיכות החיים של המאה העשרים ואחת. בדקנו, השווינו, חקרנו, תכננו, בנינו, שיפרנו, שידרגנו, עיצבנו ואנחנו לא מסתפקים בכך. צוות גבעת אלונים מלווה אתכם לאורך כל הדרך מהבית הישן – אל הבית החדש, העתיד של המשפחה שלכם. אנחנו איתכם, צעד-צעד, משלב הרעיון ועד הגשמת החלום – חוויית החיים היומיומית במרכז החדש של הצפון.

עוברים דירה לקריות? קראו גם:

10 עצות זהב לעוברים לבית פרטי בפעם הראשונה

נכנסתם לדירה החדשה שלכם בקריות? כך תצמצמו את ההוצאות השוטפות

עוד מהמגזין