דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

בלי לצאת מהבית: כך תכניסו את הטבע הביתה עם עיצוב חכם

בלי לצאת מהבית: כך תכניסו את הטבע הביתה עם עיצוב חכם

יש קונצנזוס ששהייה בטבע והתקרבות אליו תורמות לירידה במפלס הלחץ ועלייה במפלס הרוגע והשלווה. זוהי רק סיבה אחת מיני רבות מדוע רבים כל כך מבקשים להכניס את אווירת הטבע לתוך חללי הבית / הדירה בקריות. הרי לא בכדי, הביקוש לדירות עם מרפסת, נוף וגינות הוא גדול כל כך. האוויר הצח, הרקיע הרחב, הנוף הפתוח – לכולם אפקט מרגיע ומאפס שאי אפשר באמת להסביר. אי אפשר להתווכח על זה שאין כמו הדבר האמיתי, אבל לא צריך בהכרח מרפסת, גינה או נוף יוצא דופן כדי לייצר אווירה של טבע בתוך הבית. איך עושים את זה בקלות וללא השקעה כספית משמעותית? כיצד מבליטים נוף עוצר נשימה על ידי עיצוב מחמיא ונכון? ומה אפשר לעשות כדי לגרום לכל המשפחה ליהנות ביחד מהנוף במרפסת כאיל היתה דירת גן? כל התשובות, ועוד קצת, בכתבה הבאה.

סלון מעוצב סביב הנוף

אם אתם גרים בקומה גבוהה של בניין או מגדל הממוקם בקרבת מרחבי טבע, המאמץ שנדרש מכם בכדי להביא את הטבע הביתה הוא קטן להפליא. זאת מכיוון שחלונות הבית שלכם הם לא פחות מאשר נתיב מובנה וישיר אל תוך הטבע. בבואכם לעצב את החלל, כדאי להגדיר את החלונות כנקודת פוקוס שסביבה נסוב הקונספט העיצובי. את מערכי הישיבה הנבחרים (ספות, כורסאות וכי"ב) כדאי להפנות עם הפנים לחלונות. אם אתם מציבים רהיטים או אביזרים בצמוד לחלונות כדאי לבחור בצבעים ניטרליים וטבעיים כמו לבן, אפור וחום. הקפידו לבחור רהיטים הנמוכים מגובה החלון והימנעו מהצבה של אביזרים דומיננטיים שמושכים את תשומת הלב. הרעיון הוא להתייחס לחלון כאל תמונה יקרת ערך שלא צריכה דבר סביבה, מלבד צופים שידעו להעריך את יופייה.

הסלון עובר למרפסת

אם יש לכם מרפסת שפונה לנוף פתוח, זכיתם בכל הקופה. כדי לאפשר לכם ולבני המשפחה להנות מהטבע בכיף ובנחת, כדאי לייצר סביב נוחה ומזמינה. אתם יכולים להתייחס לחלל המרפסת כאל סלון חלופי. אם תעצבו אותו מתוך תפיסה שהוא מהווה סלון לכל דבר, אתם תוכלו להנות מהטבע ללא שום עכבה, ברוב ימות השנה. בארץ ישראל הלוהטת, כדאי להתחיל מטיפול בהצללה ויצירת קירוי שיאפשרו לכם לשהות במרפסת לפרקי זמן ארוכים. אפשר ואולי אף כדאי לדאוג מראש לפתרון אוורור וחימום שתזדקקו להם עד מהרה. השקיעו בריהוט עמיד ויציב לפגעי מזג אוויר, כזה שיהיה נוח מספיק לשהייה ממושכת. זה יאפשר לכם לאכול ארוחות משפחתיות במרפסת, לארח או פשוט לרבוץ שם מספיק עד שתשכחו שאתם נמצאים בבית. כדי להעמיק את תחושת הטבע, כמו גם את אווירת הביתיות, כדאי לקשט את המרפסת בעציצים, צמחים ופרחים. תוכלו להציב רהיט אחסון עמיד לפגעי מזג אויר שתאחסנו בו כל מה שעשוי להעשיר את שהותכם במרפסת: חוברות צביעה וצבעים, משחקי לוח וקופסה, קלפים, ספרים, תשחצים וכי"ב. זה ישרת אתכם ברגעים שתצטרכו הפוגה משמעתית, אך טרדות ועייפות היומיום תמסכנה את מידת היצירתיות שלכם. הידעתם? בגבעת אלונים ישנה בריזה נעימה במרפסות גם ביולי-אוגוסט.

הגינה הופכת לפיסת טבע

אם בחרתם דירה למכירה בקריות עם גינה, קל וחומר שנוכחות הטבע בבית היא כבירת חשיבות עבורכם. גם במקרה כזה, הדרך למקסם את ההנאה מהאוויר הצח וחלקת האדמה הפרטית שלכם, היא יצירת חלל פרקטי, נוח ומזמין. כדי שהחלל של הגינה ירגיש לכם כמו טבע, עליכם לעורר בו את הטבע. חלקה מלבלבת של עשבי תבלין, צמחים ו/או פרחים, תהפוך את הגינה להרבה יותר מזמינה. אתם לא צריכים להיות גננים מדופלמים בשביל זה, מספיק להתחיל משטח קטן שתשתלו בו "צמחים למתחילים". אין צמחים טובים או יותר פחות – העיקר להכניס חיים לתוך פיסת הטבע הפרטית שלכם. מעבר לכך, כדאי לתחום מקום לישיבה ורביצה, שיאפשר לכם לאכול ארוחות ולשתות כוס קפה בנוחות מרבית. כדאי גם לדאוג לקירוי והצללה שיאפשרו לכם להמשיך וליהנות מהטבע הביתי שלכם לאורך כל עונות השנה.

להביא את הטבע עד הבית

גינה, מרפסת ונופים עוצרי נשימה הם כמובן דרכים נהדרות להכניס את הטבע הבית בקלות, אבל איך עושים את זה אם אין בבית אף אחד מהאלמנטים הנ"ל? הנה כמה טריקים.

  • פזרו עציצים בגדלים שונים ברחבי הבית – זה נשמע כמו הדבר המובן מאליו, אבל אין דרך יעילה יותר להשרות אווירה של טבע בבית מאשר להציף אותו בצמחיה. רכשו עציצים בגדלים שונים: קטנטנים להצבה בפינות מפתיעות כמו למשל בין הספרים במדפים או ליד הטלוויזיה, גדולים יותר שניתן לתלות מוו בתקרה או להניח על מדפים/שרפרפים בנקודות שונות בחלל, ואזות רצפה גדולות עם צמחים שנישאים לגובה ועוד. סוקולנטיים, קקטוסים, צמחי תבלין על עדן החלון, האפשרויות הן רבות ומגוונות. ככל שתכניסו לחלל הביתי צמחים רבים יותר הנבדלים זה מזה בגודל, בסוג ובמיקום – כך אווירת ה"ג'ונגל" תתעצם.
  • הציגו לראווה אלמנטים מן הטבע – קריסטלים, צדפות, חלוקי נחל, מוביילים מענפים, צנצנות ו/או בקבוקים דקורטיביים שמילאתם בחול ים, טרריום מעשה ידיכם וכי"ב. תנו למיצגי הטבע את הכבוד להיות מרכז תשומת הלב – הם, בתמורה, יעשו את העבודה וישרו בחלל את התחושה הנעימה של קרבה לטבע.
  • עיצוב בהשראת יסודות – אדמה, אוויר, מים ואש הם קונספט עיצובי שיכניס את הטבע עמוק לבית שלכם וגם ללב. כך, למשל, תוכלו להגדיר פינה נבחרת המוקדשת למוטיב האדמה. צבעו את הקיר בגוון חום חם, קשטו באבנים וצנצנות חול ותלו על הקירות תמונות קטנות של סלעים ומדבר. חדר אחר יכול לעסוק במים. צבעו את הקירות בתכלת-טורקיז בגווני האוקיינוס, הציבו אקווריום ו/או תמונות מעולמות המים ובחרו ריהוט או טקסטיל (מצעים, וילונות) שמתאימים לקונספט.

גבעת אלונים היא שכונת מגורים חדשה ומרגשת המציעה סביבת חיים חלומית בקריות. שילוב של איכות חיים כפרית עם היתרונות הפרקטיים של אורבניות עדכנית. דירות, פנטהאוזים ובתים צמודי קרקע שנבנו מתוך תפיסה מודרנית הגורסת שאפשר וכדאי להנות מכל העולמות. מחשבה רבה הוקדשה לבחירת המיקום של השכונה שנבנתה בלב המרכז החדש של הצפון. מרכז עירוני שטומן בחובו את כל האלמנטים הנדרשים לחיים עשירים ודינמיים, בקרבת שמורות טבע, יערות וחופים מהיפים בארץ.

 

עוד מהמגזין