דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מראה שעל הקיר: שימוש במראות לדירה היפה בעיר

מראה שעל הקיר: שימוש במראות לדירה היפה בעיר

חיפשתם דירה למכירה בקריות וזכיתם למצוא את הפרויקט הכי מעניין באזור: "גבעת אלונים". רכשתם דירה חלומית בפרויקט וכעת אתם עומלים על תכנון העיצוב שלה, איזה כיף! עיצוב הבית היא משימה מתמשכת וחשובה המהווה פלטפורמה להגשמת חלומות רבים שהולכים ומתפתחים לאורך שנים. אך זו גם משימה מאתגרת נוכח מנעד האפשרויות הכמעט אין-סופי שזמין לנו בעולמות העיצוב השונים. גם אם כבר בחרתם קווים מועדפים, סגנון ואפילו צבעים, יש הרבה דרכים להביא את אלו לידי ביטוי. בנקודה הזו כדאי מאד להתוודע לכוחה של המראה. על פניו, אביזר פשוט שתפקידו לעזור לנו במשימות הטיפוח וההיגיינה; הלכה למעשה, כלי עיצובי חשוב שניתן למנף כפתרון לאתגרים שונים בחלל שעומד לרשותנו.
היתרונות של שילוב מראה בעיצוב הבית

התכונה המרכזית של המראה היא כמובן יכולת השיקוף שלה. בתכונה הזו משתמשים מעצבי הפנים למספר תכליות:

הגדלה – להגדיל חלל קטן ולהעמיק אותו. לדוגמה: הגדלת סלון קטן וצר. נתמקד בקיר אחד שעליו נעמיד רהיט/ים, נציב את הטלוויזיה ונוסיף חפצי נוי, תמונות או אביזרים. בקיר שממול נעמיד את הספה ומעליה נתלה מראה לרוחב. זוהי טכניקה מצוינת שמאפשרת לנו להעמיק את החלל ולמזער את הסיכון בהעמסת-יתר של הקיר השני.

שחזור – לא רוצים לעבוד קשה בחשיבה יתרה על עיצוב הסלון? צרו פינה אחת מושקעת עם צמחים, עציצים, ואביזרים יפים, והעמידו מראה עומדת (או תלויה) שתשקף את הפינה הזו מצדו השני של הסלון. חשוב מאד להעמיד את המראה בגובה העיניים של הצופה, אחרת האפקט יתפספס. זאת הסיבה שמומלץ לבצע את ה"טריק" הזה באמצעות מראה עומדת שהיא דינמית וניתנת לכוונון והזזה.

הארה – בבתים רבים קיימת בעיה של תאורה טבעית. הצבת מראה אל מול חלון המשקיף אל השמש תכפיל את כמות האור הטבעי בחלל. טכניקה נוספת שנדבר עליה במחשב היא שימוש בקיר-מראה או תקרת-מראה. אלו יגבירו הן את האור הטבעי והן את האור המלאכותי.

הסוואה – בין אם מדובר בהסוואה לצורך הסתרה או לצורך יצירת עניין, מראות "גונבות" את תשומת ליבו של הצופה וממקדות את הפוקוס כלפיהן. זה עוזר להוריד את הפוקוס מדברים אחרים. בהמשך נדבר על קיר מראה המשמש להסוואת של טלויזיה, כבלים וכי"ב. דוגמה נוספת היא מראה עומדת רחבה שעובדת בחלל כפרגוד. מראה כזו יכולה להסתיר אזורי עומס, בעיות קוסמטיות, או לחצוץ בין חלקים שונים בסלון.

קישוט – הקלף הכי חזק של המראה הוא היופי שלה. יש כל כך הרבה עיצובים, סגנונות, גימיקים ואפשרויות. בין אם תבחרו ללכת על מראה במראה שונה ומוזר (למשל, צורה גיאומטרית יוצאת דופן) ובין אם תעדיפו להשתמש בתכונת השיקוף כדי ליצור מקוריות ועניין (למשל, ציפוי מראה על גבי רהיט) – המראה תמיד משדרגת ויוצרת תחושה של מחשבה והשקעה.

לפניכם מספר טרנדים חמים של שימוש במראות אשר אהובים ופופולריים בקרב הקהל הישראלי.

מראה מודרנית: מפגש בין טכנולוגיה ליוקרה

אחד הטרנדים החמים בעולם העיצוב של 2021 הוא הסוואה של טלוויזיה באמצעות מראה. איך זה עובד? הטלוויזיה יושבת מאחורי קיר זכוכית שקוף. כאשר צופים בה, הקיר בלתי נראה ואינו מפריע לצפייה. סיימתם את הצפייה? תוכלו להפוך את קיר הזכוכית למראה על ידי לחיצת כפתור בשלט. התוצאה שמתקבלת היא חדר במראה מקורי, יוקרתי, אלגנטי ועם זאת עדכני מאד. האפקט הכמעט פלאי הזה של חלופה בין מראה לטלוויזיה הוא סוג של גימיק עתיר רושם שאוהבי גאדג'טים וטכנולוגיה לא יכולים לעמוד בפניו. אם רוצים לקחת את זה צעד אחד קדימה, אפשר ליצור קיר-מראה שלם. אופציה נוספת היא טלויזיה-מראה בארון חדר השינה. זוהי בעצם טלוויזיה מובנית בתוך דלת הארון שתוצב בדרך כלל מול המיטה כדי לאפשר לבני הבית להנות מצפייה נוחה.

מראה מרחפת: מתוחכם שנשאר פשוט

טרנד נוסף שרואים בדרך כלל בחללים שמושכים לכיוון הסגנון האורבני הוא המראות המרחפות. על ידי תלייה של המראה במרחק-מה מהקיר (ולא בצמוד לקיר) ניתן להשיג מראה עכשווי ומושקע שיוצר עומק ועניין במינימום השקעה. איך זה עובד? את המראה מדביקים ללוח הקטן ממידותיה (כך שלא ניתן לראות) ואת הלוח מחברים לקיר. התוצאה שמתקבלת היא מראה ייחודי ומתוחכם ללא תוספות אקסטרווגנטיות, לא למראה עצמה ולא לחלל. יתאים למי שמחפש לשוות לחלל שלו מראה עכשווי ועדכני תוך שמירה על קו מינימליסטי ונקי.

מראה אמנותית: מפגש בין קלאסיקה למודרנה

אוהבים סגנון וינטג' או קלאסי? מסגרת אובאלית ממתכת בגווני נחושת, זהב או לבן תכניס הביתה אווירה ויקטוריאנית מהסוג הזה. רבים אוהבים להכניס את הסגנון הזה לחדר השינה אבל בשנים האחרונות אנחנו עדים ליותר ויותר מודלים עיצוביים ששוברים את החוקים הדיכוטומיים ומביאים את האווירה הקלאסית-אינטימית הזאת גם למבואות ולחדרי מגורים. מראת קריסטל אובאלית בתוך מסגרת מצוירת בסלון היא אמירה נועזת שאפשר למנף לכיוונים רבים; לא רק קלאסיים אלא גם מודרניים, אם משלבים בתבונה צבעים, אביזרים ורהיטים נכונים.

מסגרת אובאלית היא רק אופציה אחת. אופציה אחרת היא לבחור כל מסגרת שהתאהבתם בה וללכת איתה לזגג מעולה. אופציה נוספת שהיא גם פלטפורמה להכניס ערך סנטימנטלי לחלל שלכם היא שימוש בתמונה שאתם אוהבים. אם במקרה יושבת אצלכם בבוידעם תמונה עתיקה שעוברת במשפחה אך ההדפס שלה הוא מיושן מדי ולא מתאים לעיצוב של הבית שלכם, המסגרת דווקא עשויה להתאים ולהוסיף עניין. זגג מצוין יוכל להסב את התמונה לכדי מראה ואולי אפילו מבלי לפגוע בתמונה עצמה. שווה בדיקה.

תקרה-מראה: להפוך את החלל על פיו

טרנד ותיק שלעולם לא מאבד מהייחודיות שלו הוא תקרת-מראה. רבים מקשרים את הסגנון הזה לחדרי המיטות, זאת כנראה בעקבות ארכיטיפים תרבותיים כמו הסצנה המפורסמת מהסרט "אינסטינקט בסיסי" שבה נראים השחקנים דרך מראת התקרה. אבל תקרת מראה בחדר השינה היא רק דוגמה אחת לשימושים האפשריים שלה. כך, למשל, ניתן למצוא תקרות-מראה בחללי מטבח (מעל שולחן האוכל), בחדרי מגורים (מעל חלל הישיבה) והרבה פעמים גם בחללי מבואות כמו לובי של מרון יוקרתי. ברמה הוויזואלית, תקרת המראה מעמיקה את החלל ומכפילה את התאורה שבו. ברמת האמירה והסגנון, הטכניקה (הלא זולה) הזו משמשת בדרך כלל ליצירת תחושה של יוקרה, פאר והדר.

רוצים להתעדכן בטרנדים חמים מעולמות העיצוב, האדריכלות והבנייה? הגעתם למקום הנכון! "גבעת אלונים" היא פרויקט מגורים יוקרתי ומושקע שמנגיש את סטנדרט המחיה הגבוה ביותר למאות אלפי משפחות בישראל. דירות ובתים ברי השגה שמאפשרים למשפחות וזוגות רבים להגשים חלומות ולהרחיב את גבולות המציאות! עקבו אחרי הבלוג ובואו לראות את הפרויקט במו עיניכם. צרו קשר כבר עכשיו ונחזור אליכם לתיאום בהקדם.

עוד מהמגזין