דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

גם בגיל מבוגר: בית חדש בקריות בשכונה צעירה

גם בגיל מבוגר: בית חדש בקריות בשכונה צעירה

כמי שעבודתם היומיומית כוללת את החוויה המיוחדת של ליווי משפחות בתהליך הקליטה וההיטמעות בבית חדש, יוצא לנו להתוודע להרבה סיפורי חיים. לכל משפחה או זוג שנכנסים לדירת החלומות שלהם ב"גבעת אלונים" סיפור ייחודי ומעניין שהביא אותם עד אלינו. לצד השוני, ניתן לזהות גם קווי דמיון ברורים שמאפיינים קבוצות בעלות מכנה משותף. זה בולט במיוחד בקרב הזוגות המבוגרים שמגיעים ל"גבעת אלונים" בגילאי הפנסיה או לקראת היציאה לפנסיה. בדרך כלל מדובר בזוגות שעבדו קשה במשך עשורים, לעיתים מבלי לצאת לחופשה אמיתית במשך שנים ארוכות. זוגות ש"זרעו בדמעה" כדי לאפשר לילדים לרכוש השכלה ולחיות ברמת החיים שהם אולי לא זכו לה. זוגות שעבדו קשה וחסכו בקפידה מתוך השאיפה "לקצור את הפירות" יום אחד. מה מניע עוד ועוד זוגות כאלו לרכוש דירה ב"גבעת אלונים"? והאם זה יכול להתאים גם לכם? התבוננו, חקרנו, שאלנו וחזרנו עם ממצאים מובחנים במיוחד בשבילכם. קריאה מהנה!

קוצרים את הפירות ב"גבעת אלונים"

אנו קולטים עוד ועוד זוגות מבוגרים ולא יכולים שלא להתרגש מעצם ההבנה שעבורם, "קציר הפירות" שעבדו למענו כל חייהם, הוא הבחירה לכונן את השלב הזה של החיים שלהם בקהילת "גבעת אלונים". זה כמובן לא מפתיע בשום קנה מידה; מי לא היה רוצה להזדקן בדירה מעוצבת ומטופחת עם מרפסות רחבות ידיים הפונות למרחבי טבע פתוחים, הרים או ים? מי לא חולם לחיות במקום שמאפשר לרפא את הגוף והנפש באמצעות אוויר צלול של בריזת ים רעננה, בית שבנוי מחללים מרווחים ושפע של אור? כל אחד היה רוצה להתעורר כל יום למציאות כזאת, אז בטח ובטח מי שעבד כל החיים והגיע זמנו להתפנק. הנוף הפתוח, האיזון שבקרבה לטבע, השקט והשלווה שנלווים לחיים בקומות גבוהות והבחירה לחיות בדירה חדשה המתוכננת ברמה האדריכלית הגבוהה ביותר – כולם מוטיבים מרכזיים שמניעים זוגות מבוגרים לבחור להעתיק את חייהם לדירה חדשה בפרויקט "גבעת אלונים".

לטפח את הגוף, הנפש והדעת

שכונת "גבעת אלונים" ממוקמת סמוך לקרית אתא ולא בכדי. גרף ההתפתחות של העיר מסמן מגמה מרשימה של תנופה בשנים האחרונות בתחומי החינוך, הדיור, התרבות והפנאי, התשתיות ועוד. בפרט על ההשקעה בתחומי התרבות והפנאי יכולה להעיד אוכלוסיית הגיל השלישי באזור שנהנית מפריחה של פעילויות רבות ומגוונות אשר מסובסדות (באופן חלקי או מלא) על ידי העירייה ו/או הממשלה. כך, למשל, הופתענו לשמוע מהתושבים פידבקים מעולים המעידים על רמה פדגוגית ושירותית יוצאת דופן של קורסים וחוגים המוצעים במתנ"ס. בין הפעילויות: חוגי אמנות כמו ציור ופיסול בעיסת נייר, חוגי ספורט כמו התעמלות מותאמת לגמלאים, קבוצות הליכה ואימונים ועוד. כל הפעילויות מעוצבות בהתאמה לגיל השלישי מתוך מטרה להנגיש ולמקסם את הערך שמקבלים התושבים מהפעילויות. בנוסף, מפעיל המתנ"ס את "מכללת גמלאים" שמביאה כל שבוע שפע של הרצאות בנושאים מעניינים (ומועילים!). הם מציעים גם מסלולי התנדבות שונים ואפילו חופשות וטיולים. פעילויות נופש כאלו מהוות פלטפורמה נהדרת לנוח לבד או עם בני/בנות הזוג, לצד היכרות עם חברים חדשים מאותה קבוצת הגיל.

להישאר מחוברים ועדכניים

מבוגרים רבים מתחבטים בדילמת הדיור לגיל השלישי. האפשרויות שעומדות בפניהם הן מגוונות למדי מה שמבטיח שכל אחד ואחת יוכלו למצוא את המענה המיטיב עבורם. זוגות מבוגרים שמחפשים בתים למכירה בקריות הם בדרך כלל כאלו שפחות מתחברים לקונספט של מגורים בקומפלקסים ייעודיים לבני גילם. לפי שעה, אין להם צורך בדיור מוגן או תומך, וברמת הזיקה הקהילתית – הם מעדיפים לגור בסביבה הטרוגנית שמורכבת מאוכלוסייה מגוונת. עוד ועוד זוגות בוחרים ללכת בדרך הזאת ונראה שזה מתאפשר לאור העלייה המתמדת בתוחלת החיים הממוצעת וברמת שירותי הבריאות. הזוגות המבוגרים שחיים ב"גבעת אלונים" נהנים להיות חלק מקהילה עשירה המורכבת מאוכלוסייה איכותית בטווח גילאים ורקעים רחב ומגוון. מהסיפורים היומיומיים שעולים ניכר כי הדינמיקה שבין הזוגות הצעירים למבוגרים טומנת בחובה חוויה חברתית עשירה עם הרבה ערכים מוספים. התוצאה: כל הצדדים מרוויחים ונהנים. הערך המרכזי של הזוגות המבוגרים שחיים בסביבה הטרוגנית כזו היא החיבור הפועם לדור הצעיר שמשאיר אותם מחוברים לצו השעה של הדור הצעיר בכל תחומי החיים. זוגות שמחפשים את זה, ובפרט, בתצורה של בתים למכירה בקריות – ימצאו את מעוז חפצם בפרויקט "גבעת אלונים" ויתקבלו בו בברכה והוקרה.

הכירו את הקהילה העשירה והמגובשת של פרויקט "גבעת אלונים". זוגות ומשפחות שאכפת להם מרמת החיים שלהם ומהסביבה שהם חיים בה. טווח הגילאים של תושבי הגבעה הוא מגוון; מזוגות צעירים שרוכשים את הדירה הראשונה שלהם, דרך משפחות שמשפרות דיור, ועד זוגות בפנסיה שהחליטו לפנק את עצמם בפנטהאוז עם נוף לים. המשותף לחברי הקהילה הוא הבחירה בחיים השפויים והמפוכחים שמציע המרכז החדש של הצפון: איכות חיים בלתי מתפשרת במחירים ברי השגה, קרבה לטבע מבלי להתרחק מהעיר, וגם השקט והפסטורליות שמציע הפרויקט לצד הקצב העירוני ששומר על הלב הפועם והתוסס של השכונה – איזון זה שם המשחק. אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר כבר עכשיו על מנת לתאם הגעה להתרשמות בלתי אמצעית במו עיניכם.

עוד מהמגזין