דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

עוברים לבית חדש בקריות? כך תכינו את הילדים למעבר

עוברים לבית חדש בקריות? כך תכינו את הילדים למעבר

אי שם, שתלתם זרע של חלום לחיות בבית חדש ויפה שיהיה לחלקת האלוהים הקטנה שלכם. הזמן עבר, הזרע נבט, עשיתם את המוטל עליכם בכל צעד – לרבות ביקורים בעשרות דירות בקריות שפקדתם שוב ושוב – עד שמצאתם את האחת. אותה דירה שידעתם מהתחלה (או הבנתם לאט-לאט) שהיא זו שהולכת להיות אותה חלקת אלוהים שחלמתם עליה. נשמע כמו גן עדן, בשבילכם, אבל מה לגבי הילדים שלכם?

ילדים מונעים מצרכים ושאיפות לגמרי שונים משלכם. אם לא תשכילו להכין אותם מראש ולרתום אותם לתהליך כיאות, מה שנתפס בעיניכם כחלום – יכול להיתפס בעיניהם כסיוט. לפניכם מידע וטיפים שיעזרו לכם לעשות את התהליך הזה כמו שצריך.

תפקדו כצוות

עיקרון בסיסי שיכול להכריע את הכף בין קבלה להתנגדות, הוא עיקרון השיתופיות. תנו לילדים להרגיש שהם חלק מהצוות, שאתם עושים הכל ביחד איתם. ידעו אותם בהחלטה לעבור עוד לפני שאתם מתחילים לבצע פעולות. קחו אותם איתכם לראות דירות בקריות, בקשו את חוות דעתם. שאלו אותם באיזה חדר היו רוצים לגור. דמיינו ביחד איתם איך יראה החלל החדש בסוף התהליך, איפה כדאי להעמיד את הרהיטים הקיימים? אילו רהיטים ואביזרים חדשים כדאי לרכוש? איזה צבעים יחמיאו לדירה? עלעלו יחד איתם בתמונות באינטרנט שיתנו השראה ויגרו את הדמיון. לא כל ילד יתחבר ויתעניין בכל הקשור לעיצוב החללים המשותפים, אבל רובם המוחלט לבטח יתעניינו בעיצוב החדר שלהם.

אל תמהרו לקנות חדש

בני אדם בכל הגילאים נוטים להיקשר לחפצים. זה נכון גם לילדים, ובפרט, לילדים שעומדים בפני שינוי שיוצר אצלם חוסר ביטחון. הורים רבים רוצים להשקיע ולכן הולכים באופן אוטומטי לכיוון של עיצוב מחודש לגמרי לחדרי הילדים. אלא שעבור ילדים רבים, דווקא הצמדות לרהיטים, לעיצוב ולאביזרים המוכרים, יהיה מה שיקל וירכך את תהליך ההסתגלות. נסו לשתף את הילדים בסוגיה ולבדוק מה דעתם. עבור חלקם, ההרפתקה שטמונה בעיצוב חדר חדש לגמרי, יהיה בדיוק מה שילהיב אותם ויעודד אותם להירתם לתהליך המעבר. בקרב ילדים עם מבנה אישיות אחר, שינוי עטוי בערפל דווקא יעורר חששות וחוסר שביעות רצון. במקרים כאלו, חשוב מאד לא לכפות עליהם את ההחלטה שלכם. השתדלו להיות רכים ועדינים, להקשיב להם וללכת עם רצונותיהם.

הגיל והתרגיל

אספקט חשוב שמשפיע באופן מכריע על אופן המסירה המומלץ ועל אפיקי ההסתגלות המתאימים הוא הגיל. נחלק את ההמלצות לשלוש קבוצות גיל:

1. ילדים קטנים – תרגמו לשפה שלהם

כשנגשים לבשר את בשורת המעבר לקטנטנים (לפני יסודי), עדיף לא להטריח אותם ולא לעורר חרדות מיותרות על ידי פירוט יתר. ספרו להם בהתלהבות ובשמחה שעוברים לבית חדש ויפה יותר ודווחו להם שהם עומדים להכיר חברים חדשים ונחמדים, במידה והם מתוכננים לעבור גן. עוד חשוב להבין כי לילדים קטנים אין עדיין תפיסת זמן ריאלית ועל כן מספיק לבשר להם על המעבר כשבועיים מראש. יחד עם זאת, אם ההכנות התפעוליות מתחילות הרבה קודם, אתם לא רוצים שהם ירגישו "מחוץ ללופ". במקרה כזה, כדאי לספר בסמוך לתחילת השינויים שמתרחשים בבית על מנת שיבינו מה קורה. אל תתנו להם להבין לבד מתוך המתרחש. במצב כזה, הם עלולים לפתח תחושות של חרדה, חוסר ביטחון ואי יציבות, שברוב המקרים לא יהיו מודעים אליהם ולכן לא יוכלו לחלוק איתכם.

2. ילדים גדולים – "נרמלו" עבורם את התהליך

ילדים בגילאי יסודי וחטיבה נמצאים בדיוק על התפר שבין הקטנטנים לבני הנוער. מצד אחד, כבר יש להם אינטליגנציה רגשית במידה מספקת בכדי להבין בקווים כלליים את ההיגיון מאחורי המעבר. מצד שני, הם עדיין בגיל שבו הם עלולים לחוות התנגדות בעקבות חרדה ופחד משינוי. דרך טובה "לנרמל" את התהליך עבורם היא להמחיש אותו. כחודשיים לפני תחילת המעבר, קבעו לכם ריטואל משפחתי שבועי של "ערב סרט" בהשתתפות כל בני הבית. הפכו אותו למגרה במיוחד על ידי הזמנת פיצה או כל פינוק אחר שהילדים אוהבים. קבעו שבחירת הסרט תיעשה ברוטציה – שבוע הילדים ושבוע ההורים. בחרו סרטים שעוסקים במעבר דירה ומציגים אותו באופן חיובי. כך, למשל, "צעצוע של סיפור" האלמותי (שזמין גם בגרסה מדובבת לעברית) עוסק בשני צעצועים ששייכים לילד בשם אנדי. אף על פי שהמעבר אינו הנושא העיקרי של הסרט, תהליך האריזה וההכנה למעבר מהווה סיפור המסגרת אשר מוצג לכל אורכו. הסרט מציג את חוויית המעבר כאירוע נורמטיבי וחיובי. סרט מצוין נוסף שעוסק בהתמודדות עם מעבר הוא "הקול בראש" (Inside Out) של פיקסאר. הסרט עוקב אחר ריילי, ילדה שעוברת עם משפחתה ממיניסוטה לסן פרנסיסקו. כדי לרצות את הוריה, מנסה ריילי להיות שמחה במעבר תוך התעלמות מהרגשות האמיתיים שלה, דבר שיוצר אצלה קשיים רבים שנפתרים רק כאשר היא מתוודה על רגשותיה בפני ההורים. הסרט מציג מסר חשוב שכדאי לעבד עם הילדים לאחר הצפייה. בהמשך התהליך, הסרט יכול להוות רפרנס שיעזור לכם לתקשר עם הילדים על תחושותיהם בתהליך המעבר.

3. בני נוער – שתפו בכנות

במציאות של חשיפה לכל תכני המדיה מגיל אפס כמעט, בני הנוער הפכו להיות מבוגרים קטנים. כדי לרכוש את האמון ושיתוף הפעולה שלהם, כדאי להתייחס אליהם בהתאם. הושיבו אותם לשיחה גלויה שבה תשתפו אותם לא רק בעובדות יבשות אלא גם במניעים שהובילו אתכם להחליט לעבור. נימוקים כנים ורציונליים עשויים לחבר את המתבגרים לתהליך, שהרי גם הם חלק מהתא המשפחתי ואותם דברים שנוגעים לכם נוגעים גם להם. עם זאת, בני נוער מחוברים בדרך כלל לחברים שלהם יותר מכל. עבור רובם, בשורה על כך שייאלצו להיפרד מחבריהם, תהיה אירוע קשה עד מאד. כאן המקום לתמוך ולהציע רעיונות פרקטיים לטובת שימור הקשרים החשובים, תוך הדגשת הסיוע והתמיכה שאתם מוכנים להציע (כמו הסעה, למשל). בהרבה מקרים, הילדים יסתגלו וימצאו במהרה חברים במעוז החדש. אלא שבהעדר ניסיון החיים שיש לכם, יהיה להם קשה מאד לצפות את זה מראש. מתן מעטפת תומכת שמתקפת את הקשיים שלהם ומציעה אפשרויות פרקטיות לפתרון, חשובה מאד לא רק לטובת ההסתגלות למעבר, אלא גם לתחושת הערך והביטחון העצמי שלהם לטווח הרחוק.

עברתם כבר עשרות דירות בקריות ועדיין לא מצאתם את האחת? אנחנו מזמינים אתכם להגיע ל"גבעת אלונים" ולהתוודע לשכונה שמציעה את רמת החיים הגבוהה ביותר בקריות. דירות מעוצבות ומרווחות שמתאימות למשפחות בכל הגדלים, סביבה נעימה ומטופחת, קהילה איכותית וחינוך מצטיין. חייגו אלינו כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם.

עוד מהמגזין