דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

קייטנת אמאבא: פעילויות לחופשת קיץ, בבית

קייטנת אמאבא: פעילויות לחופשת קיץ, בבית

הקיץ כבר כאן ואיתו האתגר שמשותף לכל ההורים: החופש הגדול. חלק מההורים רושמים את הילדים לקייטנות, מקצתם שולחים את הילדים לקיץ אצל סבא וסבתא. אחרים מחליטים להשאיר את הילדים בבית, מבחירה או מכורח הנסיבות. הורים רבים חוששים מהתקופה הזאת, בין היתר, בגלל העדר כלים ורעיונות שיסייעו למלא את הלו"ז בצורה פרודוקטיבית. הכי קל לתת לילדים לרבוץ מול הטלוויזיה, אבל כולנו היינו רוצים לראות אותם מנצלים את הזמן הפנוי באופן תועלתני יותר.
איך גורמים לזה לקרות? פשוט מאד, לוקחים אחריות על הלו"ז ויוצרים תכנית פעילויות עשירה ומגוונת. או במילים אחרות: מכריזים על קיץ בלתי נשכח בחסות קייטנת אמאבא! כך תעשו את זה, באדיבות צוות המגזין של גבעת אלונים.

הפוטנציאל הגלום בזמן המשותף בבית

השהות עם הילדים בבית טומנת בחובה הזדמנויות לעשות דברים שאולי לא מספיקים לעשות במהלך השנה. להתחבר, להכיר יותר לעומק, ליצור חוויות וזיכרונות משותפים וגם להטמיע ערכים ומיומנויות. כמובן שמידת שיתוף הפעולה של הילדים תלויה רבות בגיל שלהם, באופי שלהם, אבל מעל הכל – באופן שתנהלו אותם. כדי למקסם את סיכויי ההצלחה של הקייטנה, יש להתייחס אליה כמו לכל פרויקט שאתם מוציאים לפועל. ומה הדבר הבסיסי שהכרחי להצלחת כל פרויקט? מסגרת זמן קבועה ומסודרת.

הבניית לו"ז קבוע

מסגרת זמן מובנית תסייע בשמירה על סדר ומחויבות של הילדים אבל היא צריכה להיות מספיק גמישה ומאפשרת כדי שבכל זאת הם ייהנו מהחופש. תוכלו לקבוע "פעילות בוקר" ו-"פעילות צהריים/ערב" בשעות קבועות (נניח, 10:00-12:00 // 14:00-16:00). לכל יום יכולות להיות פעילויות משלו. למשל, יום ראשון ושלישי בבוקר יהיו מיועדים לפעילויות יצירה. יום שני ורביעי בערב יהיו מיועדים לקריאה. חלון אחד או שניים בשבוע יכולים להיות מיועדים לביצוע מטלות בבית. כתמריץ, תוכלו להעניק תמורתן דמי כיס.

פעילויות מנצחות לקייטנת אמאבא

אחרי שהחלטתם כיצד לסדר את הזמן, כל שנותר הוא לבחור פעילויות מעניינות שתוכלו לצקת לתוך הלו"ז. הנה ארבע פעילויות מנצחות שילדים בכל הגילאים (וגם ההורים שלהם) אוהבים ושמחים לקחת בהן חלק שוב ושוב.

1. תערוכה ביתית
לא כולם מוכשרים בציור, אבל כמעט כולם אוהבים לצייר. פנו הרבה מקום בסלון ופרסו את כל ציוד היצירה שיש בבית. הוסיפו מגזינים ישנים לגזירה והדבקה של קולאז'ים, בדים ישנים שאפשר יהיה לגזור ולשבץ ביצירות, כלי תפירה, נצנצים, פייטים וכל דבר אחר שיאפשר לילדים להביא את עצמם לידי ביטוי דרך יצירה בחומר. הצטיידו מראש בחומרים בסיסיים כמו בריסטולים, קאפה או סול, צבעי גועש, פנדה, טושים, דבקים, מספריים, סרגלים וכל מה שצריך כדי לאפשר לילדים להתפרע עם החזון שלהם. כדי לרתום את הילדים וליצור זיקה ומחויבות, הגדירו שבוע אחד לקראת סוף החופש הגדול שיהיה "שבוע התערוכה". בשבוע הזה ייבחרו היצירות הטובות ביותר (בבחירות דמוקרטיות, על ידי כל בני הבית) וייתלו בחללי הבית השונים. תנו לילדים את התחושה שהבית עומד להפוך לגלריה של ממש! תוכלו לתלות את היצירות על גבי חוטים שתמתחו, בעזרת מגנטים על גבי משטחים שונים ובכל דרך יצירתית אחרת שתבחרו. כמו כן, תוכלו לתחום חללים שונים לפי נושאים, למשל: יצירת טבע – בגינה או במרפסת, יצירות בנושאי משפחה – בסלון, וכי"ב.

2. מסעדה ביתית
ענף הבישול הפך אופנתי ומבוקש בשנים האחרונות. תהיו בטוחים שזה לא עובר ליד הילדים. גם אם הם מעולם לא הביעו עניין מיוחד בבישול, אין זה אומר שהם לא ישמחו להתנסות. הדפיסו מראש מספר מתכונים פשוטים של מאכלים שהילדים אוהבים. תנו להם לבחור מתכון שמסקרן אותם, עטו סינר וכובע טבחים וצאו לדרך. אפשרו להם להתנסות בכל שלבי הבישול תוך הקפדה מתמדת על הבטיחות (הרחיקו כלים חדים, היזהרו טמפרטורות גבוהות וכי"ב). אם תירשם התלהבות בגזרת הבישולים, תוכלו להרחיב את הפעילות על ידי יצירת מסעדה ביתית. בסוף הקיץ, תוכלו להזמין חברים ו/או בני משפחה ולתת לילדים להציג את מיומנויות הבישול שרכשו על ידי אירוח במסעדה הביתית שלכם. הם יוכלו לבחור מנות, לעצב את התפריט, להיות המלצרים וגם הטבחים. גם כאן, בדומה ל"תערוכה הביתית", אנו משתמשים בטקטיקה של יצירת מוטיבציה וציפייה על ידי הצבת יעד המהווה הזדמנות של הילדים להפגין את היכולות שלהם.

3. חוזרים אחורה בזמן
דרך טובה להראות לילדים איך אפשר להנות ללא מסכים ואלקטרוניקה היא על ידי חיבור שלהם לילדות שלכם. בחרו משבצת אחת בלו"ז שתהיה "זמן נוסטלגיה". אתם תופתעו לגלות עד כמה הילדים יהיו סקרנים לדעת מה אתם הייתם נוהגים לעשות בתור ילדים. תוכלו לבחור פעילויות פנים כמו "משחק הכיסאות", דוקים, קלפים, ארץ-עיר, צוללות, "גלגל המזל" על לוח ביתי וכי"ב. תוכלו גם לצאת לחצר/גינה ולשחק בפעילויות חוץ כמו קלאס, גומי, "המומיה" (עיטוף בנייר טואלט), ים-יבשה, מחנים, "חיי שרה" וכי"ב.

4. תיאטרון ביתי
עוד פלטפורמה מעולה לביטוי אישי היא דרך כתיבה והמחזה. תרגול בכתיבה חופשית וביטוי רעיונות בכתב מוכח כמגביר הצלחה בלימודים, מחדד את החשיבה העצמאית ומפתח את היכולת לדמיין. תוכלו ליצור פעילות משולבת של כתיבת סיפור והמחזה שלו. דרך טובה להניע את גלגלי היצירה היא על ידי בחירה מראש של אלמנטים להרכבת הסיפור.

הושיבו את הילדים במעגל, פזרו פתקיות צבעוניות ובקשו מכל אחד למנות בתורו דמויות מעניינות, אזורים גאוגרפיים ומצבים בחיים (למשל: ילד שעולה לכתה א' וחושש מהמעבר לבית הספר, ילדה שחלתה והפסידה הרבה חומר לימודי ומתקשה להשלים אותו וכי"ב). את האלמנטים הנבחרים הילדים יכתבו על פתקים ויקפלו קטן-קטן. אספו 7-8 אלמנטים עבור כל נושא והכניסו לשקית אוכל או כובע. עברו בין הילדים ותנו להם לשלוף פתק. כך, למשל, יוציאו הילדים שלושה פתקים: פתק לדמות, פתק לקונפליקט ופתק לאזור. את שלושת האלמנטים יצטרכו הילדים לשזור לכדי סיפור. בחלק השני של הפעילות, יקריאו הילדים את הסיפורים שלהם ויתארו את תהליך הכתיבה. בחלק השלישי של הפעילות, ייבחר הסיפור הטוב ביותר שאותו הילדים ימחיזו. הכינו מראש תחפושות ואביזרים ואפשרו לילדים להשתמש במיטב החומרים שעומדים לרשותם בבית.

קהילת "גבעת אלונים" מורכבת ממשפחות שאוהבות ליצור ולשמוח! אצלנו תמצאו הורים צעירים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בעולם ההורות לצד הורים ותיקים ומנוסים שיוזמים פעילויות ומסייעים להורים צעירים בצעדיהם הראשונים. מעבר להיותה פנינת נדל"ן חד פעמית המתאפיינת בסטנדרט הגבוה ביותר בכל האספקטים, "גבעת אלונים" היא קהילה חמה ועשירה שמחבקת הורים וילדים כאחד. אם גם אתם רוצים להיקלט בקהילה חמה ומשפחתית שתגדל איתכם למשך שנים קדימה, אנחנו מזמינים אתכם לבקר אותנו. צרו קשר כבר עכשיו ונחזור אליכם לתיאום בהקדם.

 

עוד מהמגזין