דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

5 סיבות מדוע גבעת אלונים היא שכונה מועדפת ע

5 סיבות מדוע גבעת אלונים היא שכונה מועדפת ע"י זוגות צעירים

אומרים שהזמן עובר מהר כשנהנים, ואכן, בלי ששמנו לב כמעט – אנחנו מתקדמים בצעדי ענק לסגירת עשור מאז שהחלה הבנייה של "גבעת אלונים". בחזוננו, ראינו סביבת מגורים שהיא התגשמות החלומות האישיים שלנו – סביבת מגורים שיש בה כל מה שיכול זוג צעיר לחלום עליו. הלכה למעשה, לא באמת ידענו כיצד הפרויקט יתקבל, כמה מהר הוא יתמלא ועל ידי מי. מה רבה הייתה שמחתנו לגלות שהחזון שלנו משותף לכל כך הרבה זוגות צעירים שבחרו להכות שורש בחלקת האלוהים הקטנה והמטופחת שלנו. אז מה בעצם הביא את כל הזוגות הללו לבחור ב"גבעת אלונים"? הנה 5 תשובות אפשריות לשאלה הזאת.

רמת חיים גבוהה

הראשונה ברשימת הנימוקים לבחירה של כל הזוגות שבחרו לרכוש דירה ב"גבעת אלונים" ללא יוצא מן הכלל היא כמובן השדרוג ברמת החיים. זוגות רבים מגיעים אלינו אחרי שחיו בדירות שכורות, חדשות יותר או פחות, על כל המשתמע מכך. זוגות אלו מבקשים לפתוח דף נקי, תרתי משמע; להיכנס לדירה חדשה שאף אחד לא גר בה לפניהם, כזו שנבנתה בהתאם לסטנדרט הבנייה הגבוה ביותר בשוק. הבנייה והעיצוב המוקפדים, הגימורים היוקרתיים, האפשרות לחיות במרחב רחב ידיים ומרווח. החלונות הגדולים שמציפים את הבית באור, מרפסות שמש גדולות או גינות פרטיות, או בקיצור, כל הדברים שנותנים את "האוויר" ו"הדלק" שאנשים שעובדים קשה זקוקים להם בכדי להמשיך לרוץ קדימה במרץ. רמת החיים הגבוהה הזאת לא באה לידי ביטוי רק בתוך גבולות הבית אלא גם במרחבים הציבוריים המשותפים בשכונה כולה. לא פעם אנו שומעים מזוגות שחיים בגבעה כי עבורם, לחיות ברמת החיים הזו זוהי למעשה המשמעות הפרקטית של הגשמה והצלחה.

קהילה עוטפת אך לא חונקת

"גבעת אלונים" היא שכונה צעירה באופייה. חלק גדול מהקהילה מורכב מזוגות צעירים שנמצאים בתחילת הדרך של הקמת המשפחה. עבור חלק מהזוגות הדירה בשכונה היא הראשונה שהם רוכשים. חלק מגיעים אלינו כבר עם ילד ראשון או ילדים קטנים, חלק מגיעים כשהם כבר מנוסים יותר במלאכת ההורות ולהם ילדים גדולים יותר ויש גם זוגות מבוגרים שמעשירים את המרקם האנושי ומסייעים לזוגות הצעירים בשלל דרכים. האווירה שמאפיינת את החיים בשכונה היא קהילתיות מאפשרת. יש בשכונה מסורות משותפות ואהובות מאד כמו עדלאידע, קבוצות ריצה, מדיטציה, רכיבה ועוד שפע של יוזמות והתאגדויות משותפות שזמינות עבור מי שחפץ בכך. מאידך, יש גם שקט והרבה אוויר למי שבוחר שלא לקחת חלק. כל זוג בשכונה חי כראות עיניו ומתקבל באהבה בדיוק כפי שהוא.

לחיות מוקפים בטבע

הפידבקים שאנחנו מקבלים מזוגות צעירים בנושא הזה מתכנסים לכדי שתי מגמות עיקריות: האחת, אוהבי טבע ותיקים שנמשכו ל"גבעת אלונים" בשל הקרבה האסטרטגית לאזורי טבע מהיפים בארץ. השנייה, זוגות שהגיעו לגבעה מסיבות אחרות והתחילו לטייל רק אחרי שעברו לשכונה. זוגות כאלו מעידים פה אחד כמה הם התאהבו בשהות בטבע וכמה הפקטור הזה של הגילוי וההנאה מהקרבה לטבע, היה שווה בפני עצמו את המעבר. אם זה ביער המרוחק כשתי דקות הליכה מהגבעה או האתרים האחרים הסובבים את הגבעה כמו שמורת עין אפק, גן לאומי הר הכרמל, הגנים הבהאים, גן הנדיב, גן הפסלים, שמורת טבע נחל תנינים, נחל נעמן, שביל התפוזים, שמורת אלוני יצחק, עכו ועוד. אם תגדילו קצת את הרדיוס, תגלו שאתם בקרבה של פחות משעה נסיעה להר הגלבוע, לגליל, לצפת ועוד כל כך הרבה מקומות שמאירים ומעשירים את חייהם של תושבי "גבעת אלונים".

נגישות למרכזים אורבניים

זוגות רבים מעידים כי בחרו ב"גבעת אלונים" בשל המיקום האסטרטגי שלה. מחד, הקרבה לטבע שדיברנו עליה, ומאידך, העדר הצורך "לשלם" על הקרבה הזו במחיר של התרחקות מוגזמת מהעיר. אחת הבעיות שנלוות לחיים במושב, למשל, היא הנסיעה הארוכה לעבודה, למוסדות החינוך ואפילו לסופרמרקט! המיקום של השכונה מנטרל את הבעיה הזאת. שתי דקות זה מרחק הנסיעה למחלף סומך אשר מחבר את התושבים לכביש 6. בתוך עשר דקות מגיעים לצומת אחיהוד, צומת יגור, לקריון ולמחלף המוביל. בפחות מעשרים דקות מגיעים תושבי השכונה לצ'ק פוסט וליקנעם. יש גם מי שנוסע בבקרים לכרמיאל, חדרה, הרצליה ואפילו תל אביב. דבר אחד שחשוב מאד לזוגות הצעירים בשכונה זו הידיעה שהבחירה בחיי השקט והרוגע לא תפגע בפיתוח הקריירה שלהם. "גבעת אלונים" נותנת להם את השקט והביטחון הזה לטווח הארוך.

חינוך, תרבות ופנאי

"גבעת אלונים" סמוכה לקרית אתא, עיר שמשקיעה לא מעט בפיתוח החינוך והתרבות שלה. דוגמה אחת שמעידה על כך היא בחירת בית הספר היסודי-ממלכתי "גורדון" שבקרית אתא, לבית הספר המצטיין במחוז. המודל הפדגוגי החדשני של בית הספר מושתת על עידוד היצירתיות וחינוך לביטוי עצמי באמצעות היצירתיות. דרך החיבור למקומות היצירתיים שבקרבם, הילדים סוללים נתיב לשיפור הציונים ופיתוח ערכי המצוינות שלהם. הרוח הזו ניכרת גם בחטיבות הגבוהות ובתחומי התרבות והפנאי. בשנים האחרונות הושקעו משאבים רבים בתכניות העשרה מסובסדות כמו חוגים סדנאות לכל הגילאים. זה מייצר יתרון משמעותי עבור זוגות שרוצים את הסביבה הכפרית מבלי לוותר על פלטפורמות העשרה בתחומי החינוך, הפנאי והתרבות.

מחפשים דירה למכירה בקריות? אם גם אתם שותפים לחזון; אם כל הנימוקים שהביאו מאות זוגות צעירים ל"גבעת אלונים" – מדברים גם אליכם, אז כדאי שנכיר. בצעו פעולה אחת קטנה לקידום העתיד שאתם חולמים עליו – בואו לראות את סביבת המגורים הכי אטרקטיבית ומשתלמת במרכז התוסס והמתפתח של הצפון. צרו קשר כבר עכשיו ונדבר בהקדם.

עוד מהמגזין