דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

לא רק בריכה: פעילויות ספורט לילדים בחצר ובמרפסת

לא רק בריכה: פעילויות ספורט לילדים בחצר ובמרפסת

פעילויות ספורט ומשחקים הן חוויות מעצימות הן למבוגרים והן לילדים. האפקט שלהן מתעצם במיוחד כאשר כל המשפחה לוקחת בהן חלק יחד. בין עם בטיול או בבית, כולנו הרי מחפשים עניין, אדרנלין וגירוי. אבל מה עושים כשאין אפשרות לצאת לטייל וצריך לספק לילדים את הגירוי והעניין בתוך גבולות הבית? איך מגרים את הילדים לעזוב את המסכים ורותמים אותם לזמן איכות מהנה ומיטיב בחיק המשפחה? הנה שלושה רעיונות מגוונים לפעילויות מהנות במיוחד שתסחפנה ילדים ומבוגרים, ביחד או בנפרד.

משחקי מוזיקה וריקודים

ילדים נוטים להשתעמם מאימוני כוח או אירובי מסורתיים. מניסיוננו, הדרך הטובה ביותר לגרום להם להזיז את הגוף היא באמצעות משחק. דינמיקה של משחק מאפשרת לילדים להביא לידי ביטוי את התחרותיות הטבועה בהם באופן בריא ומיטיב, ואם אפשר לגרום להם לעשות את זה דרך פעילות ספורטיבית, זה בכלל נהדר . ז'אנר אחד של משחקי חוץ שאפשר לשחק בתוך הבית הוא ז'אנר משחקי המוזיקה והריקודים. זוכרים את "משחק הכיסאות" המיתולוגי מהילדות? מסתבר שהמשחק הזה הוא לגמרי אל-זמני. משחקי מוזיקה משחררים מאין כמותם, הם מצוינים כדי "לשבור את הקרח" ולהכניס את הילדים לאינרציה ספורטיבית-חברתית והם מתאימים לכל הגילאים.

הנה רעיון למשחק פשוט וקל שתמיד מתקבל באהדה. ילד או הורה אחד ישמש כמנהל. בדומה למשחק הכיסאות, תפקידו הוא להדליק ולעצור את המוזיקה (ברמקול או בטלפון הסלולרי). כשהמוזיקה מתנגנת, כולם רוקדים. ואז, ללא התראה מוקדמת, המוזיקה נעצרת וכל המשתתפים צריכים לקפוא בתנוחה שהם נמצאים בה. מסיבוב לסיבוב, עוד ועוד משתתפים ימעדו, ינועו או יצחקו. המנצח הוא האחרון שנותר קפוא, בלא זיע. הוא זוכה לבחור את המוזיקה ולנהל את המשחק במקצה הבא. פרקי הזמן של סבבי הריקודים צריכים לנוע בין 3-5 דקות. הסבבים צריכים להיות ארוכים מספיק כדי לאפשר למשתתפים "להיכנס לעניינים", אך קצרים דיה כדי לשמור את המשתתפים דרוכים בציפייה. במסגרת ההכנות, אנחנו ממליצים לפנות רהיטים ככל הניתן על מנת לייצר חלל מרווח בין המשתתפים.

פינת ספורט ביתית צבעונית ומאובזרת

ילדים אוהבים חפצים: צעצועים, מתנות, דברים יפים וצבעוניים שמגרים את חוש הראייה ויצר הסקרנות. דרך מצוינת לגרום לילדים להתאהב בספורט כבר מגיל קטן היא למשוך אותם באמצעות אביזרים. הגדירו "פינת ספורט" ביתית בגינה או במרפסת. הקפידו לקבוע את הפינה הרחק מהמעקה. רפדו את הפינה שלכם במזרן רצפת פאזל ופזרו עליה מספר מזרוני יוגה צבעוניים. הוסיפו לפינה אביזרים בהתאם להעדפות של הילדים. אם יש לכם בנים שמתחברים לאימוני כוח, תוכלו לרכוש משקוליות יד קטנות המותאמות לאימוני ילדים. אם יש בבית בנות שמתחברות לריקוד והתעמלות קרקע, אבזרו את הפינה בחישוקים, פוי, כדור פיזיו לילדים וכי"ב. אם אתם זקוקים להשראה, חפשו בפינטרסט kids indoor gym ideas.

הדרך הכי טובה לרתום את הילדים ולגרום להם להשתמש בפינה היא דרך דוגמה אישית. הוסיפו לפינה אביזרים משלכם כמו ציוד יוגה (גומייה, בלוק וכי"ב), דלגית או כל אביזר אחר שישרת אתכם. אנחנו מבטיחים לכם שאם תתאמנו לעיניי הילדים בזמן שהם בבית ולא במסגרות, לא תצטרכו לשכנע אותם להצטרף. סביר להניח שהם אלו שישכנעו אתכם לצרף אותם. אם בכל זאת תצטרכו קלפי מיקוח: בחירת מוזיקת רקע שהם אוהבים והבטחה להכנת האוכל האהוב עליהם בתום האימון, ישמשו אתכם נאמנה.

גינון

גינון הוא לא הפעילות הראשונה שעולה בראש כשחושבים על העדפות הפנאי של ילדים. אלא שבאופן מפתיע, הלכה למעשה, ראינו ששיתוף הילדים בקבלת ההחלטות הרלוונטיות לצד מתן סמכויות לטיפול בצמחים, גרמו לילדים רבים להתחבר ולהתמסר למלאכת הגינון באורח מפתיע ומרגש.

כדי לרתום את הילדים למשימה ולעורר בהם סקרנות והתלהבות מתמשכת, עליכם לשלב אותם כבר משלב התכנון. ערכו פגישה משפחתית שתדגיש את החשיבות והחגיגיות של הנושא. חפשו ברשות תמונות של מרפסות וגינות שונות להשראה וסקרו אותן יחד עם הילדים. הראו להם רעיונות DIY מלאי חן כמו שימוש בנעל ישנה או צמיג כעציצים. לאחר מכן, בחרו ביחד קבוצה של צמחים או פרחים נבחרים שכולכם אוהבים ורוצים לראות בבית. אם אתם לא בטוחים, אפשר להסתפק בגיבוש קווים כלליים כמו גודל הצמחים, סוג העציצים, צבעים וריחות מועדפים וכי"ב. השלב הבא יהיה טיול משפחתי למשתלה. תנו לילדים להתחבר וללמוד דרך שאילת שאלות. דונו ביחד באפשרויות שעומדות על הפרק ועודדו אותם לבחור את הצמחים שהיו רוצים לגדל, על סמך נימוקים נכונים ורלוונטיים.

"גבעת אלונים" הוא פרויקט מגורים חדשני בסטנדרט יוקרתי, המאכלס משפחות שיוזמות וצורכות פעילויות ספורט, תרבות ופנאי הן ברמת המשפחה הגרעינית והן ברמה הקהילתית והעירונית. מעבר לבניית בתים למכירה בקריות, חברת שרביב אחראית ליצירת קהילה איכותית, תוססת, פעילה ובריאה. צרו קשר עוד היום ובואו לראות את הקסם במו עיניכם.

 

עוד מהמגזין