דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מסלולי רכיבת אופניים באזור גבעת אלונים

מסלולי רכיבת אופניים באזור גבעת אלונים

המגורים בקריות מציעים יתרונות מגוונים שהופכים את האזור לאטרקטיבי ונוח עבור רבים. לצד כל היתרונות הלוגיסטיים, הפיננסיים והפרקטיים, יש באזור הקריות דבר אחד, ייחודי וחד פעמי, שאין באף מקום אחר: סוד הקסם הממכר של הטבע הצפוני. לאחרונה אנחנו מגלים שעוד ועוד משפחות, זוגות וקבוצות, בוחרים לחוות את הקסם על ידי רכיבה באופניים. אם פעם רכיבה על אופניים הייתה נחלתם של אוהבי הכושר והספורט, כיום, רבים פונים לרכיבה כמענה לזמן בילוי זוגי או משפחתי, מפגשי חברים ואפילו ציון אירועים כמו ימי הולדת.

ואכן, מדובר בדרך פנטסטית לבלות עם האנשים שאתם הכי אוהבים, להתוודע לנופים, להשיל קצת ציניות הרחק מהבטון ולשטוף את הגוף בחמצן טרי שהוא כל כך חיוני. אנחנו מצטרפים להמלצה ומזכירים לכם לרכוב באחריות, להיות חכמים בשמש ולא לשכוח קסדה ומיגון.

הנה שישה מסלולי אופניים נהדרים שאתם פשוט חייבים להכיר.

1. סינגל יער קריית אתא

דרגת קושי: בינוני-קל
סינגל מוצלח במיוחד מקבוצת מסלולי יער ציפורי. מסלול נוח ומתון יחסית, אין הרבה עליות ו/או ירידות חדות. נופי היער שתחלפו על פניהם מהממים ביופיים, ובנוסף, תזכו להצצות מרובות אל הנוף הגלילי, מפרץ הכרמל וחיפה. אם הילדים שלכם אוהבים לרכוב ויש להם ניסיון ברכיבה בשטח, אז המסלול הזה בהחלט מתאים לכל המשפחה. לא מתאים לרוכבים מתחילים. יתאים מאד לזוג שמחפש מסלול רכיבה יפה ורומנטי, לא קשה מדי אבל גם לא משעמם.

2. סינגל יער אחיהוד

דרגת קושי: בינוני-מאתגר
אחד המסלולים הכי יפים באזור, ובכלל. הייחוד שלו טמון בנוף שמשלב הרבה ירוק מרענן במקביל לים כחול שנפרס ברקע. המסלול הוא מהיר ומפתיע עם פיתולים וסלעים שזרועים לאורכו. תוכלו לבחור בין שתי ורסיות, הקצרה יותר או הארוכה יותר, שתיהן מעגליות. מומלץ לאוהבי האקסטרים המיומנים שביניכם.

3. סינגל השלוחה

דרגת קושי: בינוני
מסלול זה הוא חלק מ"מרכז מיר"ב" בכרמל; אזור שרוכבי אופניים מנוסים מכירים היטב. אם אתם חובבי רכיבת שטח ועברתם לאחרונה לקריות – אתם חייבים להכיר את האזור הזה. סינגל השלוחה הוא אחד המסלולים היפים ביותר באזור. זהו מסלול מעגלי שעובר למרגלות ההר וחושף לאורכו את כל היופי שגלום באזור, הגלוי והסמוי, מקרוב ומרחוק: פריחה מוריקה (במיוחד באביב), גבעות, שדות, מטעים ואפילו תצפית מרהיבה לים.

4. סינגל אלון הגליל

דרגת קושי: בינונית
סינגל אלון הגליל הוא מסלול נוסף מקבוצת מסלולי יערות נחל ציפורי. המסלול הזה הוא מסלול קל יותר ויתאים לרוכבים בכושר שמחפשים מסלול רגוע שאינו תלול, מפתיע או מאתגר מדי. השבילים אמנם יחסית צרים אבל הדרך מתונה ויפה מאד: גבעות, סלעים, עמקים צבעוניים פרוסים והרבה צמחייה ירוקה שעושה טוב בלב.

5. מסלול כביש תבור גלבוע

דרגת קושי: בינונית
ארבעת המסלולים שהמלצנו עליהם עד כה הם סינגלים, כלומר מסלולי שטח. למי מכם שמחזיק אופני כביש שלא מותאמים לרכיבה בשטח, בחרנו את המסלול הזה שטומן בחובו הנאה מרבית מנופי הטבע המגוונים. במסלולי כביש בדרך כלל קשה יותר לתפוס מגוון ורסטילי של נופי טבע שונים, זאת מכיוון שהוא ישר וחד כיווני. המסלול המדובר מתעקל ועולה גבוה מספיק בכדי לספק לרוכבים את האפקט הזה גם במסגרת נסיעה בכביש. אחת האטרקציות המעניינות בנתיב הזה היא המסגד בדבוריה. ההגעה לשם כרוכה בטיפוס מעט מאתגר, אבל לגמרי שווה את המאמץ. מסלול הטיפוס היפהפה מציע מבט עוצר נשימה אל העמק הפרוס למרגלותיו.

6. מסלול עירוני – חוף הכרמל – עיר תחתית, חיפה

דרגת קושי: קל
אם אתם מחפשים מסלולי רכיבה עירוניים שלא כרוכים ברכיבה בכביש, תוכלו למצוא שפע של מסלולים כאלו במרחק רבע שעה מהבית. חיפה ידועה כעיר שמותאמת לרוכבים ומעודדת רכיבה על אופניים. מסלול מעולה למתחילים הוא המסלול שמתחיל בחוף הכרמל ומסתיים בעיר התחתית. מסלול מעגלי שעובר במושבה הגרמנית, פארק שקמונה, שכונת בת גלים ושדרות בן גוריון. אם אתם רוצים להכיר מסלולים נוספים בחיפה, כדאי להיכנס לאתר עיריית חיפה שמספק מידע מפורט בנושא.

אוהבים לרכב על אופניים? מעריכים את הטבע? רוצים לטייל יותר? "גבעת אלונים" היא פרויקט מגורים יוקרתי במיקום אסטרטגי ומדויק. מחד, סמיכות למרכזים עירוניים שיש בהם כל מה שמשפחה מודרנית צריכה כדי לשגשג וליהנות מחיי שפע. מאידך, סמיכות לים, הרים, יערות וכל ההון הסביבתי שמציע הצפון הירוק. אם תמיד חלמתם להנות מחיים של "גם וגם" – דירה למכירה בקריות היא הבחירה האולטימטיבית בשבילכם. השאירו פרטים וניצור אתכם קשר ממש בקרוב.

וודאי יעניין אתכם גם:

בטוח לא ישעמם לכם בסופ"ש: מקומות מעניינים לטיולים בסביבת גבעת אלונים

ירוק עולה! 4 פינות ירוקות שלא הכרתם באזור הקריות

עוד מהמגזין