דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

הלבשת הבית: טיפים ליצירת הום סטיילינג מרענן

הלבשת הבית: טיפים ליצירת הום סטיילינג מרענן

לא כל מבנה פיזי שיש בו ארבע קירות וגג, מצליח לספק תחושה ביתית. לא כל דירה – היא בית. המושג "בית" טומן בחובו שלל משמעויות שחורגות הרבה מעבר לעולם החומר. בית זה משפחה, ביטחון, מחסה, הרגשת נוחות וכי"ב. תחושת ביתיות ונוחות נוצרת בתהליך מתמשך, כמעט כמו קסם, בנקודת המפגש שבין המימד הפיזי של הדירה, לממד האנושי והרגשי שקורם בה עור וגידים.

הבניית אווירה ביתית היא תהליך הדרגתי שמצריך השקעה ממושכת של זמן, כסף ולא מעט אנרגיה. זה מורגש במיוחד כאשר רוכשים דירה ונפגשים לראשונה עם חוויית העיצוב של בית שעתידים להישאר בו למשך שנים ארוכות. קווי המנחה העיקריים שצריכים להכתיב את "הלבוש של הבית" הם יצירת אווירה נוחה, התאמה טובה לטעם ולתחומי העניין של בני הבית, פרקטיות ופונקציונאלית. אנחנו ממליצים לגבש שפה עיצובית קלילה, מרעננת ואישית. הנה כמה טיפים שימושיים שיעזרו לכם לגבש אסטרטגיה מנצחת ליצירת הום הסטיילינג מדויק שיהיה נכון ורלוונטי עבור המשפחה שלכם.

הגדרת חללים שמשרתת את הצרכים של בני הבית

תנאי הכרחי לכינון הום סטיילינג קליל ומרענן הוא הגדרת חללים נכונה. רבים טועים לחשוב שהאווירה בבית תלויה אך ורק בעיצוב; בחירת הקו העיצובי, הסגנון, איכות הרהיטים ובחירת הפריטים בחלל. כל אלו הם אכן פרמטרים מהותיים, אבל הם עלולים לאבד מהכוח שלהם אם הם מוצבים באופן בלתי פונקציונאלי שלא משרת את ההתנהלות השוטפת של בני הבית ביומיום. לפני שאנחנו בוחרים סגנון ושפה לסטיילינג של הבית שלנו, אנחנו קודם כל צריכים להבין מה אנחנו רוצים לעשות בתוך הבית: אילו רוטינות ופעילויות עומדות להתרחש בתדירות גבוהה? אילו פעילויות הולכות להתרחש במקביל והאם הן עלולות להפריע אחת לשנייה? וכי"ב. לב הפעילות בבית יכול להיות משחקים משותפים וקריאת ספרים, בבית אחרים זה כושר וטיפוח הגוף, משפחה אחרת תציב במרכז גינון וצמחייה ובבית אחר שעות מרובות מוקדשות לשירה ונגינה. אם כן, הטיפ הבסיסי ליצירת הום סטיילינג מרענן הוא להגדיר את הצרכים של בני הבית ולהתאים עבורם חללים ייעודיים שיאפשרו תנאים נוחים ככל האפשר למימושם. זכרו, אתם לא אמורים להתאים את החיים שלכם לבית, אלא להפך, הבית שלכם צריך לשרת אתכם.

מה שלא עושה הטבע – עושה הצבע

השפעת צבעים על תחושות, רגשות ומצבי רוח הוכחה מדעית חדשות לבקרים. גם בימי קדם, צבעים היוו טריגרים להפעלת אינסטינקטים הישרדותיים וסייעו לאדם בהתנהלות היומיומית שלו. חשבתם פעם מדוע אנו תופסים את הצבע הירוק כצבע המזוהה עם רעננות ובריאות? מחקרים מראים שתפיסה זו הייתה טבועה בבני אדם הרבה לפני טרנד הבריאות של שנות האלפיים. בחירה בצבע או במשפחה של צבעים כנושא מרכזי המכתיב את הסטיילינג הביתי שלכם, היא דרך פשוטה ואפקטיבית מאד ליצירת אווירה מבוקשת ולהטמעת מסר ומהות. הצבע הירוק, כאמור, משמש בדרך כלל להבניית תחושה של קרבה לטבע, טריות, רעננות, אורגניות. גוונים ומרקמים של עץ מתקשרים אסוציאטיבית לתחושה של כפריות, חמימות, קלאסיקה ואלגנטיות. אם אתם מתחברים יותר למוטיבים מודרניים, תוכלו לבחור בצבעים וחומרים מעולם העיצוב התעשייתי-אורבני שאופנתי מאד בשנים האחרונות. במקרה כזה, כדאי לבחור בצבעים ומרקמים "קרים": אפור, שחור, כרום, ברונזה, גימורים מתכתיים בגווני מט וכי"ב. הדרך הפשוטה ביותר להכניס מוטיבים עיצוביים באמצעות צבע היא כמובן צביעת קירות. אנחנו ממליצים לשלב גם טפטים בצבעים, מרקמים והדפסים מעניינים. שלבו אותם בתצורה של חיתוכים מיוחדים כמו פס בודד, קולאז' של צורות גיאומטריות וכי"ב. בנוסף לטפט האמנותי שעל הקיר, אפשר לרכוש טפטים ייעודיים גם לרהיטים. אלו יאפשרו לכם "להלביש" את הבית מחדש, פשוטו כמשמעו, מבלי שתצטרכו להשקיע בקניית רהיטים חדשים.

פריטים קטנים שעושים הבדל גדול

אין קלישאה נכונה יותר מאשר זו הגורסת כי "אלוהים נמצא בפרטים הקטנים". את תשומת הלב של הצופה המתבונן יתפוס בדרך כלל אותו פריט קטן ומיוחד שמצאתם בדוכן אמנים, שוק פשפשים נודד או טיול תורן בחו"ל. הנה כמה דוגמאות לפריטים שיספקו את אפקט ה focal pointאותה נקודה בלתי נשכחת שתתפוס את תשומת הלב של האורחים.

עציצים – טבעיים או מלאכותיים, גדולים או קטנים – עציצים הם פרטי חובה שמכניסים נשמה וביתיות לכל בית. אנחנו ממליצים על עציצים מטפסים שיכולים לכסות מקטע או אפילו קיר שלם. כמו כן, אם יש חלון במטבח או מרפסת, כדאי לטפח עציץ תבלין קטן. עוד טרנד מדליק שצובר תאוצה הוא עציצים התלויים מהתקרה באמצעות חבלי מקרמה מפותלים, ואם אתם מעוניינים "להגדיל" חלל קטן, כדאי לשקול עציצי רצפה פינתיים. גם קקטוסים הם פריטים אופנתיים ויפהפיים שמכניסים המון אופי וחיים לחלל.

פטיפון – טרנד הוינטג' השיב לקדמת הבימה אביזרים שיש להם הכוח להנחיל אווירה ולהכתיב סטיילינג אופנתי ושמח. למעשה, אם אתם חובבי מוזיקה, פטיפון משרת אתכם כפליים: הן ליצירת הום סטיילינג שיקי וטרנדי, והן ביצירת חוויה מוזיקלית עשירה בפורמט אנאלוגי חם שכל חובב מוזיקה מעריך. את הפטיפון כדאי להציב בפינה ייעודית שמוקדשת לו. כדאי להעמיד אותו על קונסולה או שידה באופן מרווח ולא צפוף מדי. הפינה הזאת צריכה לכול גם מקום אחסון לאוסף התקליטים שילך ויגדל. אפשר לקשט את הפינה בתמונות קטן בסגנון וינטג', אוסף וינטג'י כמו כלי אחסון מפח (או כל דבר אחר שאפשר לייבא מהבית של סבתא), ו/או זר פרחים סינתטי בתוך בקבוק זכוכית שקוף.

מנורות חכמות – מה מרענן יותר מתאורה משתנה בשלל צבעי הקשת? תאורה יוצאת דופן לא רק צובעת את החלל, היא צובעת את כל הפריטים שנמצאים בתוכו. האפקט שנוצר הוא אפקט של חלל "שמחליף לבוש" ונראה אחרת לגמרי מכפי שאתם מכירים אותו. את הנורה החכמה ניתן להפעיל דרך אפליקציה בסמארטפון, או, אם יש לכם מערכת בית חכם של גוגל, על ידי פקודה קולית בלבד. פתרון פנטסטי שיפתור אתכם מהצורך לקום מהספה או המיטה כדי להדליק, לכבות או לשנות צבע. לאפליקציה פיצ'ר נוסף שמאפשר התאמה של התאורה לסיטואציות שונות כמו מסיבה, דייט, לימודים או 'קולנוע ביתי'.

לא כל ארבע קירות הם בית, ולא כל דירה מותאמת להיות בית. דירות בקריות בפרויקט "גבעת אלונים" מתוכננות, מהונדסות ומעוצבות בהתאמה מרבית לחיי המשפחה המודרנית. זו המבקשת לסגל אווירה ביתית ואותנטית מבלי להתפשר על איכות חיים, יוקרה וארכיטקטורה ברמה הגבוהה ביותר. בית ב"גבעת אלונים" יאפשר לכם להנות מנקודת האיזון המושלמת שבין הגשמת החלום המשפחתי והקהילתי, להגשמת השפע ואיכות החיים הגבוהה של המגדלים. אז אם גם אתם מתחברים לרעיון של חיי משפחה בטון של המאה ה-21, צרו קשר כבר עכשיו ונחזור אליכם בהקדם לתיאום סיור.

עוד מהמגזין