דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

נדל

נדל"ן בקריות, מוצאים נכס אטרקטיבי להשקעה בקלות

חסכתם שקל לשקל תוך שאתם חולמים על הרגע שבו תוכלו גם אתם להפוך לאנשים האחראיים והאמידים הללו שהכסף שלהם עובד בשבילם. אנחנו מברכים אתכם בהגיעכם לרגע בחירת אפיק ההשקעה הכדאי ביותר ושמחים לשתף אתכם בממצאי המחקר האחרונים של הצוות שלנו שקרא, בדק, השווה, תשאל וחזר עם התשובות שכבר ידענו – רק מבוססות – הכי משתלם להשקיע בנדל"ן בקריות, בכלל, וכמובן, לבדוק דירות למכירה בקריות, בפרט. אז למה דווקא נדל"ן? ולמה בקריות? המשיכו לקרוא.

האם עדיין הכי משתלם להשקיע בנדל"ן?

הרבה מים עברו בנהר מאז המחאה החברתית של 2011. חלק ארי מהביקורות שהובילו למהלך עסקו במחירי הקנייה וההשכרה של הנדל"ן בארץ. בעקבות האירועים הללו, עלה עולם השקעות הנדל"ן לאור הזרקורים ולשולחן הדיונים המדיני. במסגרת הניסיון לאזן את כוחות השוק, הוטלו סנקציות כגון עלייה במיסוי, במיוחד בקרב משקיעים בעלי נכסים רבים. אף על פי כן, משקיעים וקונים רבים המשיכו לקנות. הביקוש המשיך לעלות על ההיצע, וכתוצאה מכך, מחירי הדירות המשיכו להתייקר. אלא שמחירי ההשכרה לא עלו באותו הקצב ונוצר מצב של ירידה מסוימת בתשואת הנדל"ן. נוכח השינויים האלו עלתה שאלה חדשה שהעסיקה את קהל המשקיעים ומומחי הפיננסים: האם עדיין הכי משתלם להשקיע בנדל"ן?

נדל"ן – אפיק ההשקעה האטרקטיבי ביותר

מבירור אצל מספר יועצי השקעות מומחים עולה שהתשובה היא: כן. השקעה בנדל"ן היא עדיין היציבה והבטוחה ביותר, והתשואה שהיא מניבה היא עדיין מהגבוהות ביותר בשוק. איך זה מתכנס עם הנתונים מהפסקה הקודמת? ובכן, הם נכונים בעיקר להשקעות הנדל"ן במרכז הארץ. באזורים אחרים בארץ מחירי הדירות נותרו אטרקטיביים ולא חוו עלייה דרסטית. מחירי ההשכרה, לעומת זאת, המשיכו לעלות – במיוחד בשכונות טובות ובפרויקטים חדשים שהציעו רמת חיים גבוהה. באזורים האלה, נותר הנדל"ן אפיק ההשקעה בעל התשואה הגבוהה ביותר.

יש עוד סיבה שעומדת בבסיס הכדאיות של השקעה בנדל"ן עוד משחר ההיסטוריה. סיבה שתשמור על הרלוונטיות שלה תמיד. כשמשקיעים בנדל"ן, רוכשים נכס, ארבע קירות וגג, בית. זאת אומרת שגם אם השוק ייפול (כמו שקרה, למשל, בארצות הברית ב 2008) ויחווה שחיקה מוחלטת של התשואה – אתם תמיד תישארו עם נכס ביד. בית או דירה שתוכלו לגור בה, להעביר לילדים או לבני משפחה אחרים, או למכור. זאת בניגוד להשקעות בבורסה. שם, במידה וקורה התרחיש הגרוע ביותר, אתם מפסידים את כל הכסף שהושקע ולא נשארים עם שומדבר ביד. זהו למעשה היתרון האינהרנטי של השקעה בנדל"ן שהופך אותו לאפיק הבטוח ביותר להשקעה, ללא תלות בתקופה או בטרנדים פיננסיים.

מקסום התשואה על ידי התרחקות מגוש דן

בעוד שהשקעה בנדל"ן במרכז הארץ הולכת ומאבדת מתשואתה, השקעה בצפון עולה לפיק הרווחיות הגבוה ביותר שידעה מעולם. בקרב כלל המומחים ששוחחנו איתם עמד קונצנזוס חד משמעי – ככל שמתרחקים מהרדיוס של גוש דן, אחוז התשואה של הנכס עולה. זה קורה בזכות היחס שמתקיים בין הריבית הנמוכה על המשכנתא, מחירי הדירות האטרקטיביים ועלויות ההשכרה ששומרות על תשואה גבוהה. זה בולט במיוחד, כאמור, בפרויקטים ובשכונות יוקרתיות שנמצאות בשלבי פיתוח.

רכישת נדל"ן בקריות

מנתוני בנק ישראל עולים זה כבר כמה שנים ממצאים שמסמנים את הטרנד החזק ביותר בשוק השקעות הנדל"ן: חיפה והקריות. הכוח של האזור הזה טמון בשילוב של כמה פרמטרים, ביניהם: אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות, רמת חינוך גבוהה לילדים לצד מגוון אפשרויות לרכישת השכלה גבוהה עבור מבוגרים, מהפכה תחבורתית חסרת תקדים שנמשכת כבר כמה שנים ומייצרת מציאות נוחה מאי פעם הן לנהגים והן בתחבורה הציבורית, ועוד. בשנים האחרונות מוכתרות הקריות, פעם אחר פעם, כאזור האטרקטיבי ביותר לגור בו עבור זוגות צעירים ומשפחות. אנו עדים לתהליכי התחדשות עירונית ברמת התשתיות, התרבות, הפנאי, איכות הסביבה ועוד. כל אלו מובילים לנהירה של עוד ועוד משפחות וזוגות צעירים שעוברים לקריות בעקבות הרצון לסגל אורח חיים איכותי בתנאי מחיה נוחים.

* ויתור אחריות משפטית – התוכן בכתבה מתבסס על מידע שפורסם באמצעי התקשורת. אי לכך ומטבע הדברים, אין החברה מתחייבת למידת הדיוק של הנתונים המופיעים בכתבה.

 

 

עוד מהמגזין