דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

הכנת חדר תינוקות לבייבי שבדרך: בחירת צבעים ורהיטים מתאימים

הכנת חדר תינוקות לבייבי שבדרך: בחירת צבעים ורהיטים מתאימים

הבייבי כבר בדרך? אין התרגשות גדולה מאשר הציפייה לקראת תינוק או תינוקת העתידים להצטרף לחיק המשפחה. אחד האתגרים המעניינים שעומדים בפניכם הוא עיצוב החדר של הרך המיועד. זה מאתגר במיוחד כאשר מדובר בילד ראשון להורים שאינם מנוסים עדיין במלאכה. אבל גם כשמדובר בהורים מנוסים שעברו את זה כבר, מדובר במשימה לא פשוטה. זאת מכיוון שמרבית ההורים נתונים למגבלה כלשהי: מגבלה של זמן, תקציב, דמיון יצירתי, חוסר ידע, וגם לחץ שנובע מהשינוי האדיר שעומד להתרחש בחייהם. אלא שהלכה למעשה, כשמורידים את הלחץ והחששות, מגלים שמדובר במשימה פשוטה, בכל המובנים.

בכתבה הבאה, ריכזנו את כל הדברים שחשוב שתדעו, בתוך חמש נקודות מיקוד שיסייעו לכם בתכנון נכון. שיהיה בהרבה מזל טוב, ואל תשכחו ליהנות מהדרך!

בטיחות

הפרמטר החשוב ביותר בתכנון ועיצוב חדרי תינוקות הוא בטיחות. במכון התקנים הישראלי יש תקן ייעודי (ת"י 682) לתקינת רהיטי תינוקות שחשוב שתכירו. איפה זה עשוי לשרתם אתכם? בוא נניח, לדוגמה, שנכנסתם לחנות של מותג רהיטי תינוקות לא מוכר והרהיטים מוצאים חן בעיניכם. גם המחירים מוצאים חן בעיניכם – עד כדי כך שאתם מטילים ספק בדבר האיכות והתקינה. במקרה כזה, תוכלו לבקש לראות את תו התקן שיתן לכם את השקט והביטחון הנחוצים לביצוע רכישה. ולהפך, אם המוכר לא בטוח על מה אתם מדברים או מתחמק מהתמודדות עם הדרישה, זה בהחלט צריך להדליק אצלכם נורה אדומה.

הימנעות משימוש בצבעים רעילים

הפרמטר הראשון שכדאי להתייחס אליו בבואנו לבחור צבע לחדר התינוקות, הוא רמת הרעילות שלו. מדד הרעילות של צבעי קירות נקרא VOC (Volatile organic compound). תרכובת זו מצויה בהרבה מאד סוגי צבעים, גם כאלו שאנו רגילים לתפוס כ"בריאות" יותר (כמו צבעי מים). מפגש של קרני UV (שמש) עם החומרים המצויים בתרכובת מייצר פליטה של חומרים העלולים להזיק למערכות הגוף. הנזק הוא נזק מצטבר באורח לא מאד גבוה, אבל יחד עם זאת, כדאי לזכור את רמת העדינות והפגיעות של התינוק. המערכת החיסונית ושאר ההגנות הטבעיות של הגוף לא עובדות אצל תינוקות כמו אצל מבוגרים כיוון שהן נמצאות בתהליכי התהוות ראשוניים בלבד. תינוקות חשופים להרבה יותר סיכונים ומידת ההשפעה של גורמי סיכון היא הרבה יותר גבוהה ביחס אליהם. אנחנו ממליצים לחפש צבעים ידידותיים לסביבה שמצוין במפורש כי אין בהם VOC או שרמת ה VOC שבהם היא נמוכה.

קירות בצבעים פסטליים

הידעתם? ראיית צבעים היא תכונה מתפתחת ולא מולדת. בחודשיים הראשונים לחייו, התינוק מסוגל להבחין אך ורק בצבעי קונטרסט – שחור, לבן, ולאחר מכן, אדום. רק לקראת גיל שמונה חודשים עתיד התינוק לשכלל את מיומנויות ראיית הצבעים שלו לכדי יכולת עיבוד של פלטת הצבעים כולה. זאת הסיבה שמומחים בתחום ממליצים להיצמד לצבעים רכים ועדינים ולא לבחור בצבעים דומיננטיים (כמו אדום) שעלולים לבלבל את התינוק ולהקשות עליו. אם כן, בחירת צבעים עבור משטחים גדולים שנמצאים בשדה הראייה של התינוק בתדירות גבוהה, כמו קירות, שטיחים וכי"ב, כדאי לבחור בצבעי פסטל עדינים: צהבהב, ירקרק, סגלגל, ורדרד וכי"ב.

מבחן הזמן

כשסקרנו טיפים ועקרונות של מעצבי פנים המתמחים בחדרי תינוקות, ראינו שכמעט כולם נשענים על אותה נקודת הנחה: תינוקות גדלים מהר, מאד מהר. המשמעות בפועל היא שינוי מתמיד בצרכי התינוק וההורים, מה שמשפיע ביחס ישר על הדינאמיות המתבקשת בעיצוב חדר התינוקות, ולא רק. גם חדר השינה של ההורים נכנס למשוואה הזו. ברוב המקרים, תינוקות ישנים עם הוריהם עד גיל שישה חודשים ואף שנה. אם אתם עומדים להיות הורים בפעם הראשונה, כדאי שתכירו את המיטה המתחברת. עריסת פעוטות שמתחברת למיטה שלכם ומאפשרת לכם להיות בבקרה מלאה וגישה מיידית לתינוק במהלך הלילה. את המיטה המתחברת אפשר לשכור למספר חודשים, לא חייבים לקנות. השלב הראשוני שבו התינוק ישן צמוד להורים מספק מרווח נשימה בכל הקשור לעיצוב חדר התינוקות. לא חייבים להיות בלחץ להספיק לסדר הכל לפני שהתינוק נולד, ובפרט, כאשר אין חדר ייעודי עבור התינוק אלא חדר אחר בבית עתיד לעבור הסבה. ניתן, ויש אפילו שיגידו שכדאי לעשות את הדברים בהדרגה ובהתאם לצרכים העולים מהשטח.

רהיטי חובה לחדר תינוקות

שלושת הרהיטים הבסיסיים שאתם צריכים בחדר התינוקות הם שידת החתלה, מיטה וארון. אם שקלתם לוותר על ארון או שחשבתם להסתפק במגירות של שידת ההחתלה, כדאי לחשוב שוב. בשנה הראשונה לחיי התינוק צוברים בגדים, משחקים ועוד המון מוצרים שיגיעו אליכם גם אם לא תכננתם. בהעדר שטח אחסון מספק, גובר הסיכון שהסלון יהפוך למחסן. כדי להימנע מהמצב הזה, כדאי להציב מראש ארון ייעודי בחדר התינוקות.

כל רהיט נוסף שאתם שוקלים להכניס לחדר כדאי לבחון בהתאם למידת השימושיות שלו בעתיד. כך, למשל, כורסת הנקה שהיא מוצר פופולרי ואהוב על אימהות מניקות, יכולה להיות בחירה טובה מכיוון שבתום תקופת ההנקה היא תוכל לעבור לסלון ולשמש שם ככורסת טלויזיה. מאידך, אם הסלון כבר מרוהט בצפיפות, אולי עדיף להכניס כורסה שכבר יש לכם בבית, שתשמש ככורסת הנקה לתקופה הזאת בלבד. אמצו את מבחן השימושיות הזה כדי להתייעל כלכלית ותפעולית ולמזער את הסיכוי "להיתקע" עם רהיטים מיותרים שלא לצורך. באשר לשאלת מותג הרהיטים, האפשרויות הן מגוונות ותלויות בהעדפה אישית ובמגבלות התקציב. רוכשי דירות חדשות בקריות ייהנו מהקרבה לאיקאה שמספקת רהיטי תינוקות תקניים במחירים נוחים.

"גבעת אלונים" גאה להוביל אלפי משפחות צעירות שרוכשות דירות חדשות בקריות. קנייה ועיצוב של דירה חדשה היא פרויקט משמעותי ומאתגר. אנו מלווים את המשפחות של "גבעת אלונים" משלב המעבר, דרך התכנון ועד לביצוע. אנו פועלים מתוך שליחות לשתף את הידע והניסיון שצברנו לאורך שנים של ליווי משפחות המקימות בית בישראל, מא' ועד ת'. נשמח ללוות גם אתכם בדרך הזאת. השאירו פרטים וניצור איתכם קשר לתיאום סיור בהקדם.

 

עוד מהמגזין