דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

עיצוב תאורה לבית: מדריך לבחירת גופי תאורה לכל חדר בדירה

עיצוב תאורה לבית: מדריך לבחירת גופי תאורה לכל חדר בדירה

קניתם בית חדש, חיכיתם בסבלנות עד שקיבלתם מפתח, רגע האמת הגיע והנה זה קורה – נכנסתם סוף סוף לבית! עוצמתה של מידת ההתרגשות שנלווית לאירוע, כמוה כמידת הריקנות של החלל שפוגש אתכם בבית. אתם מתכננים בקפדנות סקיצה של הריהוט, האביזרים, הטקסטיל, הצמחים – אבל רגע, לא שכחתם משהו? יתכן ששכחתם את שחקני החיזוק שבלעדיהם כל הקבוצה נופלת – גופי התאורה? ללא תכנון נכון של תאורת הבית אתם עלולים להגיע למצב של אי נוחות פיזית מתוך מאמץ יתר של השרירים ו/או הראייה, בזבובים מיותרים של זמן וכסף בניסיון להבין מה לא עובד ואיך לתקן ועוד מיני מפחי נפש שניתן למנוע ממש בקלות. הכנו לכם כתבה מלאה בתובנות וטיפים שיכוונו ויסייעו לכם בתכנון תאורה נכון. קריאה מהנה!

מהפכת הלד

האספקט החשוב ביותר בתכנון התאורה בבית הוא סוג הנורות. בעוד שגופי תאורה הם אביזרים סטטיים שאנחנו בוחרים פעם אחת – לשנים קדימה, נורות הן מוצר צריכה מתכלה שאנחנו קונים שוב ושוב. לכן, לפני שאנחנו ניגשים לבחור גופי תאורה, כדאי קודם לבחור באילו נורות אנחנו מעוניינים להשתמש בכל אחד מחללי הבית.

כיום, מרבית צריכת התאורה בעולם מתבססת על טכנולוגית לד. אורך החיים של נורת לד הוא ארוך יותר פי שישים(!) מנורת ליבון רגילה, מה שהופך אותה לחסכונית יותר באופן משמעותי. יתרון משמעותי נוסף של נורות הלד טמון בערך האקולוגי שלהן. נורות לד לא פולטות חומרים מזיקים כמו אחיותיהן, נורות הפחם, למשל. טכנולוגית הלד התפתחה מאד בשנים האחרונות והיא זמינה כיום בגדלים, עוצמות וצבעים מגוונים מאד. ההתפתחות הזאת בהחלט ניכרת בקרב קולקציות גופי התאורה של הספקים בארץ ובעולם. בין אם מדובר בנברשות ענק, גופי תאורה דקורטיביים לקישוט או גופי תאורה פרקטיים ופונקציונאליים – אין היום מוצר תאורה שלא עובד עם טכנולוגית לד. בכלל זה, תוכלו למצוא אפילו נרות חשמליים מלד שנראים וזזים כמו אש, קמין חשמלי שמשלב טכנולוגית לד וכי"ב. כך שאם אתם נמנים עם סרבני הלד שמתקשים לוותר על האווירה החמה של נורות הליבון – דעו שטכנולוגית הלד נותנת כיום מענה מלא לכך.

תקציב

איך מגדירים תקציב תאורה? עליכם להבין את הצרכים הפרקטיים שלכם (נקרא לזה: "המצוי"), ולעומת זאת, את השאיפות שאתם רואים בעיניי רוחכם (נקרא לזה: "הרצוי"). ברגע שנפרוס את כל הנתונים באופן רוחבי, נוכל לתעדף איפה חשוב לנו יותר להשקיע ואיפה אפשר להסתפק בפתרון פשוט יותר. זה מעניק שליטה בפרויקט העיצובי ומונע מצב של השקעת כל תקציב התאורה בגוף תאורה אחד שהתאהבתם בו – על חשבון שאר חללי הבית; דבר שקורה לא פעם כאשר עובדים ללא תכנית מסודרת. יועצי תאורה מקצועיים מדברים על הקצאת תקציב של כ5-10% מגובה תקציב הריהוט והאבזור בכללותו. החדשות הטובות הן שגם אם אתם עובדים עם תקציב שאינו גבוה, תוכלו למצוא שפע של גופי תאורה דקורטיביים, מסוגננים ואיכותיים במחירים שווים לכל כיס. מהפכת הצרכנות ברשת שינתה את שוק התאורה ומי מכם שלא ביצע סקר שוק בתחום הזה בעשר השנים האחרונות, יופתע לגלות שהמחירים כיום נוחים יותר מבעבר.

התאמה לחלל

כשאתם יודעים מה התקציב שעומד לרשותכם ומה הצרכים שלכם, אפשר לגשת למלאכה – בחירת גופי התאורה. פרמטרים מנחים שכדאי להתחשב בהם בבחירותיכם צריכים להיות, קודם כל, מידת הפונקציונאליות והלימה טובה לצורך. לאחר מכן, עליכם לקחת בחשבון את מידת ההתאמה לסגנון והשפה העיצובית של החלל. גופי התאורה צריכים להתכתב היטב עם החלל ולכן מוטב לטפל בהם כאשר אתם כבר יודעים, פחות או יותר, מה יהיה הקו וכיצד תתבצע ההעמדה של הדברים בחלל. זה יאפשר לכם לבצע בחירה טובה הן ברמת העיצוב והן ברמה הפונקציונאליות. כאשר עובדים הפוך – מתקינים גופי תאורה המעוצבים באופן ייחודי ובולט – לפני שבוחרים רהיטים, יוצרים למעשה מסגרת של אילוצים שמגבילה את החופש העיצובי בבחירת שאר האביזרים בחלל. אז את התכנון הטנטטיבי כדאי לעשות בהתחלה – אבל את הרכישה, הלכה למעשה, עדיף לעשות בסוף.

סגנון

עולם התאורה של היום מציע שלושה סגנונות עיקריים: גופי תאורה תלויים, גופי תאורה צמודים וגופי תאורה שקועים. כל קטגוריה מכילה שפע רב של דגמים המשתייכים למגוון רחב של סגנונות. גופי התאורה התלויים (כמו נברשות או פסי תאורה) משמשים בהרבה מקרים אלמנטים עיצוביים משמעותיים בחלל, ממש כמו עוד רהיט בחדר. גופי תאורה שקועים עובדים בדיוק הפוך – הם מנטרלים את הצורך בגופי תאורה. הנורות מובנות בתוך התקרה, הקיר או בתוספת ייעודיות שמתווספות עבורם. אם נכנסתם להרבה בתים כאשר סקרתם דירות למכירה בקריות, לבטח ראיתם גופי תאורה משלושת הקטגוריות. בכל אחת מהקטגוריות יש טרנדים מעניינים שעונים על צרכים שונים ואין שום מניעה שתשלבו בבית גופי תאורה מכל הסגנונות.

פתרון פונקציונאלי ולא יקר שפופולרי מאד בימינו הוא הפאנל לד. אלו הם גופי תאורה צמודים, מרובעים או עגולים, עבים יותר או פחות, ניטרליים בצבעיהם. היתרון שלהם טמון בוורסטיליות שלהם; מחד, הם ישתלבו כמעט בכל חלל, ומאידך, הם מספיק בולטים ומרשימים, נותנים אווירה ביתית אך גם מוקפדת. הפאנל לד הוא גוף תאורה "לא מחייב", כך שגם אם תשנו בעתיד הקרוב או הרחוק את המבנה והעיצוב של הסלון או החדר, סבירות גבוהה שלא תהיו מחויבים לשנות את גוף התאורה.

עוצמת האור

בעבר, היה נהוג לבחור לחללי עבודה גופי תאורה מבוססי פלורסנט (נורות פריקה). זאת בשל עלותם הזולה משמעותית בהשוואה לתאורת הלד. החיסרון המרכזי של נורת הפלורסנט נעוץ במבנה הגדול והמסורבל שלה שלא מאפשר להתאים גופי תאורה מעוצבים. את מקומם של הפלורסנטים תפסו כאמור נורות הלד שיודעות לספק עוצמת אור גבוהה מספיק מבלי להתפשר על עיצוב וסגנון.

עוצמת הארה נמדדת ביחידת מידה שנקראת "לוקס" (Lux). אמת מידה זו מביעה את עוצמת התאורה ומאפשרת להתאים בדיוק מרבי את סוג הנורה בהתאם לתפקיד שלה. כך, למשל, עוצמת האור המומלצת לאזור השיש במטבח עומדת על עוצמה של 750 לוקס לפחות. בחדר השינה אפשר להסתפק ב100-300 לוקס בהתאם להעדפות האישיות בכל בית. עוצמת לד נמדדת באמת מידה שנקראת "לומן". בעלי מקצוע יודעים לבצע את ההתאמה שבין מידת הלוקס הנדרשת, למידת הלומן.

מחפשים דירות למכירה בקריות ולא מוכנים להתפשר על דירת החלומות? ברוכים הבאים ל"גבעת אלונים". פרויקט מגורים מושקע ומטופח שנבחר על ידי אלפי זוגות ומשפחות צעירות שכבר מתגוררות כאן. הפרויקט נותן מענה לכל הצרכים האפשריים של משפחה צעירה תוך הקפדה על סטנדרט איכות בלתי מתפשר בכל האספקטים ההנדסיים, החינוכיים, החברתיים וכי"ב. סקרנים לגלות איך זה נראה במציאות? השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם.

עוד מהמגזין