דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מהפך באמבט: שדרוג חדר רחצה מפריטים שיש בכל בית

מהפך באמבט: שדרוג חדר רחצה מפריטים שיש בכל בית

יש האומרים שהחדר החשוב ביותר בבית הוא המטבח, ואכן, על חשיבותו של החלל הזה אין עוררין. דעה רווחת אחרת מדברת על כך שהמטבח, חשוב ככל שיהיה, הוא בכלל לא חדר אלא חלל עבודה משותף. ומה דעתכם?

משילוב של הגדרה מילונית יחד עם הגדרה מקצועית של בעלי מקצוע מתחום העיצוב והאדריכלות, למדנו שחדר הוא אזור תחום המיועד לספק צרכים פונקציונאליים (כמו שינה) לצד צרכים רגשיים (כמו פרטיות והפוגה מלחצי השגרה). בכל בוקר אחרי שאנו מתעוררים ובכל לילה לפני שאנו הולכים לישון, אנחנו פוקדים חדר שעונה להגדרה הזאת, כדרך קבע. חדר שבהרבה מאד בתים "משתרך מאחור" ברמת החשיבות שלו, ובשל כך, נותר לקוני וסתמי מבחינת העיצוב והאווירה שבו. אנחנו מדברים, כמובן, על חדר האמבט. אם גם אתם רוצים לטפל בחדר הזה אבל פשוט לא מגיעים לזה, הכתבה הבאה היא בשבילכם.

לייצר אווירה של "חדש"

מכירים את התרגשות ה"אנבוקסינג" (unboxing) שנלווית לפתיחת מתנה, משלוח או מוצר חדש? מה שהופך את האירוע למרגש כל כך הוא "חווית החדש". במחקר מפורסם שערכו החוקרים Bunzeck ו-Düzel התגלה שהמוח האנושי מגיב לתכנים חדשים באופן דומה לתגובה המאפיינת חוויות של עונג. בפרט, נצפתה עלייה גורפת ברמת הדופמין. זאת אומרת שלא מדובר במיתוס אלא באמת מדעית מבוססת – בני אדם מתרגשים ממפגש עם חפצים חדשים, נקיים ויפים. אנחנו מציעים ליישם את התובנה הזאת במלאכת שדרוג האמבט על ידי ביצוע ניקיון יסודי, לפני הכל. האתגר הגדול בעיצוב אמבטיות טמון ברמת הלחות הגבוהה שהחדר הזה סופג. לחות מובילה לרטיבות שמובילה להתכלות של חומרים, קילוף, עובש וכי"ב. כשרואים את הדברים הללו יום אחרי יום, שוב ושוב, הם נוטים "להיעלם" משדה הראייה.

אנחנו מתרגלים אליהם ולא שמים לב יותר. אבל חוסר תשומת הלב לקלט החושי לא מבטלת אותו. החוויה שאנחנו חווים היא חוויה של "ישן" ו"מלוכלך" – אנחנו פשוט לא מייחסים לה חשיבות כלשהי.

מה קורה כשאנחנו רוצים ליצור אפקט הפוך? חוויה של חלל משודרג ומושקע? כדי לקבל את האפקט הזה, כדאי להתחיל מיצירת בסיס נקי וניטרלי. מתחילים מניקיון יסודי שכולל חומר נוגד אבנית ועובש, מנקים את החלונות והתריסים, מקרצפים היטב את המשטחים הסניטריים והאריחים, מחדשים איטום סיליקון, מסירים את העובש מתחתית המקלחון (יש גם בעלי מקצוע שעושים את זה), ממרקים מראות וזכוכיות, מטפלים בקילופי צבע על ידי קילוף וצביעה מחודשת ולא משאירים אף פרט שנראה מוזנח או מלוכלך. נשמע כמו הרבה עבודה? תתנחמו בזה שחדר האמבט הוא חדר קטן.

טקסטיל ואבזור

במציאות הצרכנית שהורגלנו אליה, רובנו נוהגים לפנות כמעט באופן אוטומטי לרכישה בחנות או ברשת כשיש צורך במוצר חדש. התוצאה שמתקבלת היא אגירה של חפצים שאין בהם שימוש, לצד השקעה כלכלית שיכלה אולי להחסך. איך אפשר לצמצם את הפער הזה? כולנו מקבלים מחברים ומשפחה מוצרים לבית כמו מוצרי טקסטיל ונוי שונים. ברוב המקרים, תוחבים את הצלופן המגולגל למעמקי הבוידעם ושולפים אותו כדי להעביר הלאה למישהו אחר. זה נכון גם לגבי הטבות שזמינות מטעם וועדים מקצועיים, תווי שי וכי"ב. זה הזמן לשלוף את השלל ולסקור אותו.

בין המגבות למצעים שבבוידעם, אתם אולי תמצאו גם שטיחוני אמבט, ווילונות אמבט, צמחים מלאכותיים, נרות דקורטיביים וחפצים אחרים שיוכלו להועיל במלאכת שדרוג האמבט. כדאי להגדיר מראש פלטה של 2-3 צבעים על סמך החפצים שכבר יש בבית, ולבחור את שאר החפצים בהתאם לפלטה זו. התחדשו באביזרים קטנים שיתאימו לקו העיצובי החדש: ספוגי אמבט חדשים, כוס חדשה למברשות השיניים, סבונייה חדשה וכי"ב.

מוצרים אלו זמינים בכל חנות סטוק או בעלי-אקספרס במחירים שווים לכל כיס. רוצים לשמור על האווירה הרעננה לאורך זמן? הקפידו להחליף טקסטיל בתדירות גבוהה, לכבס מגבות לפי הוראות היצרן ולבצע החלפה של המוצרים הנלווים (כמו וילון אמבט שנוטה לתפוס עובש) פעמיים בשנה.

מאמבט ביתי לספא מפנק

אם בא לכם להעלות את האמבט שלכם ליגה אחת למעלה, תוכלו לקשט אותו באמצעות אביזרים שיש כמעט בכל בית, או מחוץ לבית. למשל:

* חלוקי נחל – אין דבר שמזוהה עם הירגעות ושלווה כמו חלוקי נחל. את חלוקי הנחל אפשר להניח במרכז הכיור (הם לא מפחדים ממים), בצדי הכיור, על גבי מדפים או בין חפצים אחרים שהם בולטים לעין (באותו האופן שנהוג להניח סבונים ריחניים בין מוצרי טקסטיל). חלוקי נחל זמינים בשפע בקרבת מקורות מים טבעיים או במשתלות או חנויות לאביזרי גינה. מי מכם שמחפש דירות למכירה בקריות, יוכל להשתמש בחלוקי הנחל גם בעיצוב הגינה.

* נרות ריחניים – אחד האלמנטים החשובים שנותנים לספא את התחושה המרגיעה והמרעננת שלו הוא גירוי חוש הריח. יש לכם נרות דקורטיביים ריחניים במקומות שונים בבית? העבירו נר או שניים לחדר האמבט – ולא רק ליופי. הדליקו את הנר מפעם לפעם, סתם כך, במקלחת של יום חול אחרי העבודה. עוד אפשרויות מצוינות: מפיצי ריח מבוססי שמנים אתריים, אפשר גם להכין לבד.

* צמחים – בין אם טבעיים או מלאכותיים, ברוב הבתים יש עציצים בכל מיני פינות בחללי הפנים והחוץ של הבית. אם חדר האמבט שלכם זוכה לתאורה טבעית טובה ושמש ישירה, תוכלו לתלות בקרבת החלון צמח תלוי מהתקרה שיוסיף המון רעננות לחלל. אם אין באמבט אור טבעי, תוכלו להציב צמחים מלאכותיים שלא זקוקים לשמש ישירה (או קקטוסים). התוספת הזו תפיח בחדר האמבט צבע ותשווע לו מימד חי ומעניין.

* אביזרים מרחפים – בהשקעה של עד 50 ש"ח, תוכלו להזמין מעלי-אקספרס מברשות אסלה מרחפות. העיצוב המרחף מזוהה עם מוטיבים של חדשנות וטכנולוגיה, מה שיוסיף לאמבט נופך יוקרתי ומושקע.

מחפשים דירות למכירה בקריות? רוצים לקנות דירה במחיר שפוי מבלי להתפשר על הסטנדרט שלה? הגעתם למקום הנכון. אנחנו מזמינים אתכם לגלות את הקסם של "גבעת אלונים". דירות נאות ומרווחות במגדלים יוקרתיים, בתים דו-משפחתיים למשפחות שרוצות להתפנק, מרפסות שמש רחבות-ידיים עם נוף לים ועוד. צרו קשר כבר עכשיו.

 

עוד מהמגזין