דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

משפרים אווירה בקריות: ארומתרפיה ביתית למתחילים

משפרים אווירה בקריות: ארומתרפיה ביתית למתחילים

איך מגדירים ומאפיינים את סוג האווירה בבית? איך מקנים למרחב הביתי את התחושה הזו של אותו מקום בטוח ומוגן שהוא רק שלנו? בין היתר, כך מסתבר, דרך החושים. אחת הטכניקות הפשוטות והאפקטיביות ביותר להקניית תחושת שלווה ואווירה טובה היא באמצעות חוש הריח. חוש הריח מקושר לזיכרונות ומשפיע מאד על רגשות ומצב רגשי ורוחני. על כך ועוד הרבה יותר ניתן ללמוד דרך ממצאיו המרתקים של ענף הארומתרפיה. משפחות רבות שמכוננות את ביתן בפרויקטים חדשים בקריות מיישמות את הפרקטיקה הנפלאה הזו בחיי היומיום. גם אנחנו חקרנו את הנושא והתרשמנו לטובה.

מהי ארומתרפיה?

בפשטות, כשמה כן היא: ארומה (ניחוח) תרפיה (ריפוי). ארומתרפיה היא ענף ברפואה המשלימה שדוגל בריפוי באמצעות חוש הריח. השימוש בארומתרפיה היה נפוץ כבר בימי קדם. אנו פוגשים את הפרקטיקה הזו כבר במקרא שבו מאוזכר הנושא בתצורה של שימוש ב"בשמים" ו"תמציות" לתכליות מגוונות. זאת ועוד, שימוש בשמנים לריפוי, היגיינה וטקסי פולחן ודת מאוזכרים בדפי ההיסטוריה של התרבות הפרסית, ההודית, המצרית ועוד.

ארומתרפיה בעידן המודרני

מי שתבע את השם המודרני 'ארומתרפיה' היה הכימאי הצרפתי רנה מוריס גטפוסה. גטפוסה ביצע ניסויים בשמנים לטובת שימושים קוסמטיים במסגרת ענף הבישום. הוא התוודע לתכונות הריפוי של שמן הלבנדר לגמרי במקרה עת שנכווה במעבדה ותחב את ידו באופן אקראי לתוך כד השמן. כיום, מתחלק התחום לשלושה ענפים עיקריים: ארומתרפיה ביתית, ארומתרפיה קלינית (שהיא למעשה תת תחום בתוך תחום הפרמקולוגיה), וארומוקולוגיה, שעוסקת בהשפעה הפסיכולוגית של ריחות על הפעילות הנוירולוגית והקוגניטיבית.

איך זה עובד?

מושאי ענף הארומתרפיה הם השמנים האתריים. השמנים הללו מורכבים ממיצוי של מולקולות נדיפות המצויות בחלקים שונים של צמחים. מולקולות אלו יכולות להיספג בגוף בדרכים מגוונות כמו ספיגה במערכת העיכול או במחזור הדם. בארומתרפיה, הספיגה נעשית דרך מערכת הנשימה. ראוי לציין כי ריכוזם של שמנים ארומטיים הוא גבוה, ועל כן, שימוש לא מאוזן עלול להביא לתוצאות לא רצויות כמו גירויים, תגובה אלרגית ולעיתים אף הרעלה. מומלץ לרכוש שמנים אתריים מפוקחים בלבד ולבצע בהם שימוש מושכל בהתאם להנחיות שכתובות על גבי הבקבוקון או תוך התייעצות עם הרוקח.

ארומתרפיה ביתית

בכל הקשור לריפוי קליני של תחלואים וליקויים פיזיולוגיים, המדע קורא תיגר על ענף הארומתרפיה. אלא שארומתרפיה ביתית לא מתיימרת לרפא מחלות. תכליתה העיקרית היא להשרות בבית אווירת נינוחות ולהקנות למרחב אנרגיה נעימה יותר, שלווה יותר ומטופחת יותר. לצד תכונות אלו, מוכח גם כי פתרונות ארומתרפיה ביתית מפחיתים את רמת הלחץ והחרדה של בני הבית. בשבילנו, זה יותר ממספיק.

איך מתחילים?

לשמנים האתריים שימושים רבים הנפוצים בתוך הבית. במאמר זה, אנו נתמקד בהפצת הארומה באוויר לטובת הגדרה והנעמה של האווירה כמו גם שיפור הרווחה הנפשית. לשם כך, נציג בפניכם שתי מתודות פשוטות בעלות זניחה או ללא עלות כלל. את השמנים ניתן לרכוש ברשתות הפארם, בחנויות טבע וגם באינטרנט (בחנויות כמו iHerb וכד'). לפני שבוחרים את השמן כדאי לקרוא אודות התכונות והסגולות המיוחסות לכל שמן.

DIY – מבשם ביתי בצנצנת

כל שתצטרכו עבור המתכון הזה הוא צנצנת זכוכית בינונית, כוס גרגרי אורז (לא מבושל) ושמן/ים אתרים לבחירתכם. מלאו את הצנצנת באורז, הוסיפו עשר טיפות מהשמן שבחרתם (אפשר לערבב כמה שמנים יחד) סגרו את המכסה ושקשקו היטב. לאחר מכן, חוררו את המכסה של הצנצנת והניחו בחדר הרצוי, בארון או בכל מקום שתבחרו. אם הצנצנת מוצגת לראווה תוכלו לקשט אותה ולהפוך אותה לאטרקציה גם עבור חוש הראייה. כך, למשל, צנצנת עם שמן ציטרונלה תוכלו לקשט על ידי הוספת קליפות הדרים מיובשות ו/או לעטר באמצעות מדבקות של הדרים. מעבר לריח שנשאר לאורך חודשים במרחב, שמן הציטרונלה הוא אפקטיבי בהרחקת יתושים.

מבער שמנים

אם אתם פחות מתחברים ליצירה בעצמכם תוכלו לרכוש מבער שמנים (שמופיע גם תחת השם 'דיפיוזר'). מבערים מתאימים בדרך כלל לחללים קטנים וסגורים כמו חדר שינה או משרד. המבער הקלאסי עשוי מחרס ומגיע עם חלל תחתון שבו מבעירים נר, וחלל עליון שבו מניחים חומר מוליך כמו מים, שמן נשא (שמן שקדים או קוקוס) או מים. מוליך פחות מוכר אך אפקטיבי הוא מלח גס. מטפטפים מספר טיפות אל תוך החומר המוליך, מבעירים את הנר ומתרווחים לתוך קסמי הארומה המרפאים. אוהבי הטכנולוגיה ישמחו לשמוע שכיום ניתן למצוא ברשת ובחנויות הטבע גם דיפיוזרים אלקטרוניים המפיצים את השמן ללא צורך במוליכים.

מתעניינים לגבי פרויקטים חדשים בקריות? אנחנו שמחים להציג בפניכם את פרויקט "גבעת אלונים". דירות במגדלים מרהיבים, בתים מוקפדים, סביבה עירונית מסבירת פנים, והכל בסטנדרט התכנון והביצוע הגבוהים ביותר. "גבעת אלונים" היא שכונה ירוקה מוקפת בטבע יפהפה ומאוכלסת על ידי קהילה משפחתית מגוונת ואיכותית. מדבר אליכם? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם לתיאום סיור.

עוד מהמגזין