דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

לא על הנטפליקס לבדו: פתרונות צפייה חסכוניים ומתקדמים לכל המשפחה

לא על הנטפליקס לבדו: פתרונות צפייה חסכוניים ומתקדמים לכל המשפחה

עד תחילת שנות האלפיים, צפייה בטלוויזיה הייתה הבילוי המשפחתי המרכזי. כל משפחה בישראל שילמה חודש בחודשו עבור מנוי לספקית הכבלים האזורית, כמעט בכל בית היה גיליון "פנאי פלוס" קטן ובו רשימת השידורים השבועית, לכל אחד היה את הערוץ שלו ואת הזמן שמוקצה לו, ובערב, היו נפגשים כולם על הספה וצופים בתכניות הפריים-טיים בערוץ 2.

מי שלא גדל בתקופה ההיא, לא יוכל להבין את המתח וחוסר הציפייה שנלוו להמתנה השבועית המייגעת – עד הפרק הבא. מציאות זו התפוגגה בהדרגה תחת הגל האדיר של מהפכת ההורדות מהאינטרנט. אחר כך הגיע האינטרנט המהיר, אחר כך הגיע יו-טיוב והשאר היסטוריה.

כיום, מתחלף בהדרגה הסטנדרט לטלוויזיה חכמה המשודרת על גבי חיבור האינטרנט הביתי, ומספקת חופש מלא לבנות מערך תוכן בהתאם להעדפות הצרכן. אם אתם עדיין לא שם, זה בדיוק הזמן להכיר, להבין ולהתקדם.

סטרימר

בשנים האחרונות עוד ועוד בתים מחליטים לוותר על מנויים לשירותי תוכן טלוויזיוניים. הפתרון הרווח הוא חיבור לפטופ למסך הטלוויזיה על ידי כבל HDMI, וצפייה בתכנים מהדסקטופ ("שולחן העבודה" במחשב). מכשיר הסטרימר מבטל את הצורך הזה. הסטרימר הוא מכשיר אלקטרוני קטן שמתחבר ישירות לרשת האינטרנט הביתית ומאפשר "הזרמה" (casting / streaming) של תכנים מכל מכשיר שמחובר לאותה הרשת באמצעות Wi-Fi. זה אומר שאתם יכולים להזרים כל תוכן וידאו או מוזיקה מהטלפון הנייד, הטאבלט או המחשב – ישירות למסך הטלוויזיה. לסטרימר ניתן לחבר גם כוננים ניידים על מנת לשדר וידאו, מוזיקה או תמונות ששמורות עליהם. חלקם מגיעים עם רמקולים מובנים ואילו אחרים משמשים לשידור בלבד. כיום, כמעט כל חברת אלקטרוניקה מציעה את הפתרון הייעודי שלה לשירות סטרימיניג ו/או תיווך בין רשת הוויי-פיי הביתית לטלוויזיה הקיימת.

איך זה עובד?

במידה ואתם מעוניינים "להחכים" את הטלוויזיה הקיימת, תוכלו כאמור לחבר אליה סטרימר או מתווך. חלק מהמכשירים מגיעים עם מערכת הפעלה של מפעיל חיצוני, כמו למשל, AndroidTV. מכשירים אחרים מציעים מערכת הפעלה פנימית משלהם, כמו ה Smart Box של חברת LG. חברת אפל השכילה לשווק את שירות הסטרימינג שלה על ידי פתרון יצירתי במיוחד: שיתופי פעולה עם יצרניות הטלוויזיות החכמות. אי לכך, כמעט כל טלוויזיה של היצרניות המוכרות אשר יוצרה בעשור האחרון, מגיעה עם תמיכה מובנית ב AirPlay 2. לחיצת כפתור אחת מהאפליקציה במכשיר המאק מפרידה ביניכם לבין צפייה בתוכן הרצוי על גבי המסך הביתי. עם זאת, נותרו מספר יצרניות בודדות שלא תומכות בממשק של אפל (כמו, למשל, Philips ההולנדית). אם הטלוויזיה שלכם שייכת לקבוצה זו, תוכלו לשדר תכנים מהMac באמצעות חיבור כבל HDMI או על ידי חיבור Bluetooth.

התכנים

אם אתם כבר מתחברים למסך הגדול בסלון עם לפטופ וכבל HDMI, אתם בטח מכירים את השלב המעצבן של איתור התוכן הרצוי. חלק מהתכנים זמינים בשירותי סטרימינג חינמיים כמו מאקו TV אבל אז הצפייה מלווה בדרך כלל בהמון פרסומות מעצבנות. גם איכות הצפייה ומהירות הטעינה רחוקות מהלימה לטכנולוגית הגלישה והצפייה העדכניות ביותר בשוק. פתרונות אחרים הם הורדות או אתרים לצפייה ישירה, שתי טכניקות מסורבלות שרוב האנשים המבוגרים לא רוצים להתעסק איתן. הטלוויזיה החכמה פותרת את זה.

מערוצים – לאפליקציות

הטלוויזיה החכמה פועלת כספרית VOD ענפה שמציגה במהירות ובאיכות מצוינת תכנים טלוויזיוניים ישנים וחדשים מהארץ ומהעולם. הטלוויזיה החכמה מתחברת לאינטרנט ומציגה תכנים טלוויזיוניים באמצעות אפליקציות ייעודיות. אפליקציות אלו מקבילות לערוצים שאנחנו מכירים מהטלוויזיות הישנות יותר. יש אפליקציות שמאגדות תכנים, כמו למשל סלקום TV. היא מציעה צפייה בזמן אמת בערוצים הישראליים הפופולריים: ערוץ 12, ערוץ 13, כאן11 ועוד. במקביל, היא מציעה תכנים רבים המחולקים לקטגוריות: סדרות חדשות, ישראליות, פופולריות, סרטים, תוכניות וכי"ב. אפליקציות אחרות לא רק מקרינות ערוצים, מלקטות תכנים ומאגדות אותם, אלא גם מפיקות ויוצרות תכנים בהפקה מקורית משלהן. כזאת, למשל, היא אפליקציית נטפליקס.

מעוניינים למצוא דירה למכירה בקריות שתתאים לפרופיל דירת החלומות שלכם? הכירו את "גבעת אלונים". פרויקט נדל"ן ייחודי שתוכנן בגישה המושתתת על ערכי החדשנות, ההקפדה וההשקעה. אנחנו מזמינים אתכם להצטרף למאות המשפחות שכבר מגשימות את החלומות שלהן יום-יום במגדלים, בבתי הקרקע ובבנייני הבוטיק והפרימיום. השאירו פרטים ונדבר בקרוב.

עוד מהמגזין