דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מגמה: עוזבים את המרכז ועוברים לצפון

מגמה: עוזבים את המרכז ועוברים לצפון

בעשור האחרון אנו עדים למגמה חדשה שהולכת ותופסת תאוצה:  משפחות צעירות מחליטות לארוז את המיטלטלין, לעזוב מקומות עבודה מסודרים, להיפרד מהחברים והמשפחה ולעבור לגור בפריפריה הצפונית של הארץ. המגמה העקבית  זוהתה אצל חברות הנדל"ן ופרויקטים חדשים ונרחבים נבנים בצפון הארץ עם תנופת בניה משמעותית באזורי הקריות למשל, שם מוצע ל"מהגרים החדשים" תמהיל של דיור איכותי בסגנון  כפרי וקהילתי לצד החיים קרבה למרכז עירוני. התוצאה של תנועה ערה זו היא, שבמקביל לבניית הפרויקטים החדשים ולאור הביקוש הער,  ניכר גם  גידול בשוק הדירות למכירה בקריות מתפתח שוק נדל"ני תוסס.

מה גורם למשפחות מבוססות לעבור לצפון?

מחקרים שונים בדקו את המאפיינים של המשפחות הללו, המהגרות מהמרכז לצפון: מהם המניעים הגורמים להן לבצע את המעבר, מהן הציפיות והשיקולים המסתתרים מאחורי הצעד המשמעותי הזה והאם, אכן, הם מצאו מענה לצרכיהם לאחר המעבר. אבל קודם לכל – נתון מעניין וחשוב לציון: התמונה הכללית העולה מסקרים ומחקרים אלה מלמדת שהמהגרים לפריפריה הצפונית אינם קבוצה חלשה סוציו- אקונומית, כפי שניתן היה לחשוב. נהפוך הוא, באופן כללי רוב המהגרים הינם בעלי הון אנושי גבוה מבחינת ההשכלה והתעסוקה.

★ הידעתם? מגורים בסביבה מטופחת וירוקה תשפר את חייכם הרבה יותר ממה שחשבתם

★ קראו על היתרונות במגורים ליד יער או שמורת טבע

רובם המכריע של הנשאלים ציינו את נושא האיכות הסביבתית כגורם העיקרי למעבר ולשינוי. מסתבר  שאויר נקי, חיי טבע, מרחבים וציוץ ציפורים הינם עדיין מצרך מבוקש למי שמאסו בחיים הלחוצים והדחוסים של אזור המרכז. גורמים אחרים למעבר לצפון, לפי סדר יורד, היו –  הרצון לגור בסגנון כפרי, שיפור רמת הדיור, מעבר למגורים בבית פרטי וחיי קהילה וחברה. מניעים נוספים שצוינו היו מחירי הדירות באזור הצפון, קהילה תומכת, מניעים אידיאולוגיים ותעסוקה מתאימה.

עוד העלו ממצאי המחקרים כי "מהגרי הצפון" מרוצים מהמעבר שביצעו וכי הוא ענה על הציפיות. יותר מכך, מעל 60% מהנשאלים  ציינו כי יישארו בצפון כל חייהם.

מעניין לציין שלמהגרים החדשים לצפון אין תחושה שהמקום אליו עברו הינו של פריפריה במובן המוכר – כלומר אזור חלש ונחות להפך, הם מתייחסים לאזור כבעל איכויות משלו: איכויות קהילתיות וחיי טבע, בשילוב דיור כפרי בבית צמוד קרקע או דיור מרווח אחר ועדיין לגור ולחיות במרחק קצר מהעיר. הסיבות להגעתם נבעו יותר מהרצון בשיפור תנאי דיור ואיכות חיים, אך בתוך זמן קצר יחסית התווספה לכך הרגשה של גאוות יחידה, של שייכות לקהילת המגורים ולקהילת המקום

ההגירה לצפון מתאפיינת גם בשילוב של כפר ועיר. כלומר, חיפוש אחר איכויות חיים – איכות דיור, איכות אקולוגית ואיכות חברתית במקביל לרצון לשמור על קרבה למרכזי הערים. ואכן, הפריפריה הצפונית מציעה בדיוק את המבוקש. אין צורך לוותר על מה שיש לעיר מפותחת ותוססת להציע ומה יכול להיות טוב יותר מאשר "לגור בכפר" ובמקביל לגור במרחק נסיעה כמה דקות מחיי העיר?

פרויקט גבעת אלונים של חברת שרביב ליד קריית אתא עונה בדיוק על המודל המבוקש של העוברים לצפון. הפרויקט מציע איכות חיים ואיכות סביבתית, בניה מתוכננת היטב ובסטנדרט גבוה עם דגש על סגנון חיים קהילתי באופיו וקרבה אופטימלית לעיר. בתים מרווחים, פתוחים לנוף, מוצפי אור שמש ואויר נקי, עורקי תחבורה נגישים לערים ולכל רחבי הארץ –  גבעת אלונים מציעה את המרכז החדש של הצפון בלי להתפשר על איכויות עירוניות.

עוד מהמגזין