דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

בין עיר לכפר: ליהנות מכל העולמות בקריות

בין עיר לכפר: ליהנות מכל העולמות בקריות

היכן תמיד חלמתם לגור? האם אתם עכברי כפר או שמא עכברי עיר? לא תמיד חייבים להתלבט קיימות שכונות אשר משלבות בין השניים ומאפשרות הנאה מרבית מכל היתרונות – אפשר להיות עכבר כפר עירוני.

ההחלטה

היכן להתגורר היא אחת מהבחירות המשמעותיות והקשות בחיי משפחה. לכל אחד ואחת פנטזיה אינדיבידואלית על סביבת מגורים להשתקע בה. אך חשוב לזכור, הרבה לפני שתתחילו לחפש דירה, או אולי אפילו שכונה, כדאי יהיה לאפיין את סביבת המגורים אשר מתאימה ביותר למשפחה שלכם – אחת בה הייתם רוצים לגדל בה את ילדיכם.

תשאלו את עצמכם איזה מין טיפוסים אתם – עכברי כפר או או עכברי עיר? אוהבים חיי קהילה או מכורים לפרטיות ולאינטימיות המשפחתית? מהי איכות חיים בעיניכם? אוהבים מרחבים ונוף פתוח או רבי קומות? מחפשים שקט או רעש והמולה של עיר? מדמיינים את הילדים שלכם רצים יחפים בשדות או מטיילים ברחובות העיר ונהנים מכל השפע שלה?

אפשר גם וגם

לא הכל חייב להיות בחירה בין שחור ולבן הרי הרוב מעוניינים בשילוב בין שתי סביבות אלו, קצת מזה וקצת מזה חולמים לחיות בסביבה כפרית אבל עם איכויות עירוניות וקרבה פיזית לערים מרכזיות. כיצד מחליטים? ניתן להכין מאזני יתרונות וחסרונות לעיר ולכפר ולהגיע להחלטה, או פשוט לשלב בין האהבה לעיר לאהבה לכפר וליהנות מכל העולמות.

ישנם פרויקטים חדשים שמציעים שילוב הרמוני של אווירת עיר עם אווירת כפר, רחוקים מהמרכז אבל קרובים מאוד לעיר גדולה ולכבישים מהירים שמאפשרים גישה נוחה למרכז הארץ ולמרכזי קניות ותעסוקה, חוויה של חיי קהילה יחד עם ניהול עירוני. דוגמה קלאסית לסביבה כזו היא שכונת גבעת אלונים שממוקמת על מורדות גבעה צפונית לשכונת גבעת טל בקריות, ומתאפיינת בשילוב בין עיר לכפר, בין סביבה כפרית שקטה לאיכות עירונית.

היתרונות בשילוב בין עיר לכפר:

זוהי לא סתם סיסמא – גבעת אלונים נמצאת באזור יפה וירוק בצפון הארץ, מוקפת בטבע ובחורש טבעי, עם אווירה שלווה כמו בכפר והרבה שטחים ירוקים גם בתוך השכונה. הנוף הפנורמי שנשקף מהבתים כולל גבעות של יערות עצי אלון, את רכס הכרמל ומפרץ חיפה. אך עם זאת עדיין מדובר בסביבה עירונית לכל דבר.

השכונה מרוחקת ממרכז הארץ הרועש, העמוס והפקוק אך עדיין נחשבת חלק מקריית אתא הוותיקה, קרובה מאוד לקריות האחרות וכמובן לעיר חיפה. ולא פחות חשוב מזה – היא נהנית מגישה נוחה ומהירה לכביש 6 ודרכו למרכז הארץ ולדרומה. כך יכולים התושבים ליהנות מיתרונות הצפון אך להרגיש כאילו הם במרכז.

השכונה קרובה מאוד לצומת סומך, שיהפוך בעתיד למחלף של כביש 6 צפון, וכבר היום מקשר לצירי תנועה מרכזיים. כמו כן מתוכננות לקום בכניסה לשכונה תחנות של הרכבת ושל הרכבת הקלה. מערכת התחבורה זו מקלה את הגישה מגבעת אלונים למרכזי תעסוקה, תרבות, בילוי ופנאי.

השכונה מציעה חיי קהילה איכותיים ופעילות חברתית, מבלי ליצור תחושה לוחצת ומחייבת כמו ביישובים קטנים.

מצד אחד מדובר בסביבה עירונית, ומצד שני השכונה מוקפת באתרי טבע מיוחדים כמו שמורת אפק, יערות אלונים, גוש שגב וחופי הים של מפרץ חיפה. במרחק נסיעה קצר ניתן להגיע גם לעכו, פארק הכרמל, עמק יזרעאל והגליל.

רוכשי הדירות יכולים לבחור דירות קרקע ולהרגיש כמו בכפר או בדירה מרווחת בבניינים משותפים או במגדלים, ולמצות את החוויה האורבנית, ובכל מקרה ליהנות מיתרונות של בנייה חדישה ומעוצבת.

דמיינו את עצמכם במרפסת הדירה שבמגדל, שותים קפה של אחרי הצהריים מול נוף טבעי פראי, הרחש היחיד שנשמע הוא של הרוח הנעימה – יש שילוב מוצלח מזה בין עיר לכפר?

עוד מהמגזין