דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מגמה: מצמוד קרקע למגדל בקריות - קצת על משפרי דיור

מגמה: מצמוד קרקע למגדל בקריות – קצת על משפרי דיור

הטרנד החם בעולם הנדל"ן: יותר ויותר משפחות שילדיהן גדלו מחליטות לעזוב את הבית שבו גרו במשך שנים ולקנות דירה מרווחת ומעוצבת במגדל חדש * הנוף הוא רק אחד מהבונוסים

טרנד משפרי הדיור צובר תאוצה בשנים האחרונות כאשר יותר ויותר זוגות אשר "גוזליהם עזבו את הקן" בוחרים לשפר עמדות ולעבור לגור בדירה נוחה ומפנקת במגדל מגורים.

המעבר ממגורים בבתים צמודי קרקע (קוטג'ים, וילות או בתים דו משפחתיים) למגורים במגדלים הינו מגמה בכל העולם וכך גם בישראל: במרכז הארץ אך גם מחוץ לה. גם הסטטיסטיקה מעידה על כך כאשר על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר התחלות הבניה של מגדלים בישראל הוכפל בעשור האחרון.

לפני שנים, כשהם רק נישאו וילדו ילדים, אותם זוגות קנו את בית חלומותיהם. חלקם רכשו דירת קרקע, אחרים קנו דירה בקומה לא גבוהה כדי שהילדים יוכלו לשחק בחצר עם ילדי השכנים. אבל עכשיו, כשהילדים גדלו, הבית כבר התיישן. האבזור והעיצוב הפנימי מבוססים על המילה האחרונה של שנות השמונים (במקרה הטוב), המטבח מתפרק והצבעים שלו עוד רגע הופכים לוינטג', ועל מצב השירותים והאמבטיה לא נעים לדבר.

למה הם עוברים דווקא למגדלים?

המעבר מהדירה למגדל נובע מהרצון לשדרוג משמעותי של איכות החיים. קשה להשוות את רמת החיים בדירה חדשה שנבנתה בסטנדרט גבוה ובאזור חדש לבית בן 30 בשכונה בסביבה ישנה. האבזור החדש, התנאים, העיצוב המתקדם והשדרוגים מושכים את הזוגות שילדיהם כבר גדלו, לשפר את איכות מגוריהם ורמת חייהם ולהתחדש בדירה חדשה במגדל.

כשמצב התחזוקה בבית הישן ירוד, אפשר לבצע בו שיפוץ יסודי ויקר, אך לפעמים העלות, ההתעסקות ומשך זמן העבודה פשוט אינו משתלם ומה הטעם כשהתשתית ממילא ישנה? לרוב, הזוג יעדיף למכור את הבית הישן ולרכוש במקומו דירה חדשה, מרווחת, מוארת ומושקעת בקומה גבוהה, עם מרפסת נעימה, נוף פתוח, מפרט עשיר ואוויר צלול.

לנוף הפתוח שנשקף מדירה בקומה גבוהה במגדל אין תחליף, וכך גם לאוויר הצלול שחודר מהחלונות. הדיירים בקומות הגבוהות נהנים משקט, מאור טבעי חזק יותר ומהרבה פחות אבק. כמו-כן, גם המעבר ממגורים במפלסים לדירה עם מפלס אחד יכולה להיות נוחה לעוד שנים ארוכות וכמובן לימים בהם מדרגות יהוו מטרד,  ובתוך כך, משפרי הדיור שעזבו בתים פרטיים כמובן יחסכו את עלויות התחזוקה הרבות על חצר ישנה בה כבר יש בקושי צורך.

הבחירה שלכם

קיימת הנחה רווחת שגויה כאשר רבים מאמינים כי מעבר מבית פרטי לדירה הינו ירידה ברמת החיים. טענה זו כמובן שגויה מהיסוד, כאשר ניתן למצוא דירות מיוחדות במגדלים: פנטהאוזים עם מרפסות רחבות, עיצוב מרשים, חללים גדולים ומפרט עשיר, דופלקסים, לאלו שעדיין מעדיפים להתגורר בקומה גבוהה אך בשני מפלסים ועוד. ולא פחות חשוב: זוהי הזדמנות להשפיע על העיצוב הפנימי של הבית, ולבחור דירה שתתאים לאורח החיים הנוכחי, לטעם העכשווי ולהעדפות הנוכחיות. למשל, במקום חדרי הילדים הצפופים וחדר המשחקים אפשר ליהנות מחדרים גדולים, וסלון ופינת אוכל מרווחים, שיאפשרו לארח את המשפחה בנוחות.

פרויקט של חברת שרביב – גבעת אלונים מציע דירות בקריות למכירה והוא אחד מן הפרויקטים המתאימים ביותר למשפרי דיור שילדיהם גדלו, אשר מחפשים איכות חיים, סביבה שקטה, נוף, ונוחות ועדיין להרגיש קרובים לחיים העירוניים. בפרויקט רביעיית מגדלים בני 10 ו-18 קומות, שצופים אל נוף פנורמי פתוח ומציעים תכנון אדריכלי מתקדם ועיצוב קפדני. כמו-כן, ישנן דירות מיוחדות בקומות גבוהות בבנייני בוטיק (2 דירות לקומה) משודרגים.

עוד מהמגזין