דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מגורים בסביבה מטופחת וירוקה תשפר את חייכם הרבה יותר ממה שחשבתם

מגורים בסביבה מטופחת וירוקה תשפר את חייכם הרבה יותר ממה שחשבתם

איכות חיים היא מטרת על כאשר בוחרים סביבת מגורים. במה נמדדת איכות חיים? במגוון פרמטרים שכוללים בין היתר את כמות הפארקים והריאות הירוקות בסביבה, את רמת הטיפוח בשכונה ואת התחושה שהיא משרה. בית הוא חלק בלתי נפרד מסביבתו, ולכן לקראת בחירת דירה רצוי ומקובל לבדוק את הסביבה – האם היא נעימה, מטופחת, מוקפת ירוק, נקייה ומוארת בחשיכה. שכונה שניתנת בה תשומת לב לשטחים הציבוריים נחשבת למקום שבריא לגור בו.

מדוע הטיפוח והשטחים הירוקים כל כך חשובים לנו?

בריאות

ממחקרים שונים שנערכו נמצא כי בריאותו הפיזית, הרגשית, הנפשית והחברתית של האדם מושפעת לטובה מהימצאות בסביבה ירוקה, נמצא כי חשיפה לסביבה ירוקה משפרת מצבים של אסתמה, יתר לחץ דם, התקפי לב, שבץ, סכרת ובעיות אורתופדיות, ואף מאריכה את תוחלת החיים. עוד נמצא כי סביבה ירוקה משפרת את המערכת החיסונית ואפילו תהליכים שכליים.

שלווה

שטחי ציבור ירוקים מאזנים את האווירה האורבנית, הם משמשים מקום מפלט מההמולה העירונית, מהצפיפות ומהרעש ומציעים במקומם מנוחה, שלווה ורוגע. הם מספקים תחושה של טבע בלב העיר, ממש מתחת לבית.

פעילות חברתית

השטחים הפתוחים, הגנים והפארקים משמשים מקום אידיאלי לפעילות ספונטנית או מתוכננת של אוכלוסייה בכל שכבות הגיל ומכל מגזר – ילדים, צעירים, קשישים, קבוצות חברתיות או משפחות. ריבוי של עצים שמספקים צל בשטחים הציבוריים יוצרים מרחבים מוצללים שנעימים יותר לפעילות. אלה המקומות שבהם מתרחשים האירועים שמהווים בסיס לחיי קהילה איכותיים.

פנאי ונופש

מעבר למקום פוטנציאלי למפגשים, הפארקים והגינות נותנים מענה לפעילויות של פנאי ונופש. המתקנים בגני המשחקים השכונתיים ובפארקים מעסיקים ילדים והוריהם ופינות הישיבה משמשות תושבים בכל הגילאים ובפרט בני גיל הזהב. במערכת איכותית של שטחים ציבוריים ניתן למצוא גם אזורים לפיקניק ולמשחק ושבילים לטיול ולהנאה מהטבע. כל אלו נעשים תוך יצירת אינטראקציה חברתית עם תושבים אחרים.

ספורט

השטחים הירוקים בשכונה הם מקום מעולה לפעילויות ספורט מגוונות כמו הליכה, ריצה ורכיבה על אופניים. על השפעתה הטובה של פעילות גופנית על בריאות הגוף והנפש אין צורך להרחיב, גם כשמדובר בפעילות מתונה כמו הליכה שאינה מהירה. מחקרים הוכיחו כי הליכה של 1.5 ק"מ ביום בקצב של פחות מ-5 קמ"ש מועילה מאוד במניעת מחלות ובריפוי.
ככל שהשטחים הפתוחים בקרבת הבית נעימים יותר, מטופחים, נקיים, מוארים בחשיכה וכוללים שבילי הליכה, כך הם יעודדו אתכם לבצע יותר פעילות ספורטיבית, ומתוך הנאה.

ערך הדירות

ככל שהשכונה מטופחת, ירוקה ונקייה יותר וככל שמגוון השטחים הציבוריים הפתוחים בה רחב יותר, כך האזור נחשב איכותי יותר. המגוון יכול לכלול חורשות, גנים, פינות קטנות של טבע, רחבות עירוניות, שדרות, טיילות וכיכרות. כמות השטחים ורמת הפיתוח והטיפוח שלהם משפיעים באופן ישיר על תדמיתה של השכונה, וככל שתדמית השכונה איכותית יותר כך עולה ערך הנכסים בשכונה.

בנוסף, סמיכות של דירה לשטח פתוח מטופח כמו פארק או גינה מעלה את שווי הנכס, וכאשר דירה צופה אל הפארק, ערכה עולה אף יותר.

איכות סביבה

שטחים ירוקים בלב השכונה תורמים רבות גם לאיכות הסביבה בה. כך למשל ריבוי של עצים מסייע לצמצום זיהום אוויר שנגרם מתחבורה. בנוסף עולה ממחקרים כי גידול עצים בסביבה אורבנית מפחית את עומס החום בעיר, ובקיץ הישראלי תרומה כזאת מבורכת במיוחד.

דוגמה לשכונה חדשה שמציעה ליהנות מכל היתרונות האלה היא גבעת אלונים, שנבנית על גבעה גבוהה המשקיפה לים ולנופי הצפון. השכונה המטופחת מוקפת חורש טבעי, ומשלבת בתוכה אופי כפרי, שטחים ירוקים נרחבים וגני משחקים. חברת שרביב הוותיקה בונה את השכונה, שבה דירות במגוון בניינים ותצורות.

עוד מהמגזין