דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מדוע כדאי לקנות דירה שצופה אל נוף מרהיב?

מדוע כדאי לקנות דירה שצופה אל נוף מרהיב?

אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר בחיים היא בחירת דירה לרכישה. זוהי החלטה שאליה מתנקזים כל החלומות, השאיפות, היכולת הכלכלית, הנסיבות המשפחתיות, אילוצים שונים וגם העדפות אישיות.

אחת התכונות החשובות בבחירת דירה היא הנוף – האם נשקף ממנה נוף, ואם כן, איזה נוף? פתוח, עירוני, כפרי, מיוער, הררי, מדברי, נוף לים? לרוב האנשים הנוף גורם להרגשה עילאית ומרחיב את הלב. אבל יש גם כאלה שזה פחות חשוב להם בעוד אחרים לא יוותרו בשום אופן על נוף מהדירה. ריכזנו עבורכם את היתרונות המרכזיים שטומנת בחובה דירה שצופה אל נוף יפיפה:

זה פשוט יפה

אמנם ביופי יש מימד סובייקטיבי בולט, אבל איש לא יחלוק על כך שנוף שנשקף מהחלון הוא מראה יפה, ובעיני רוב האנשים אפילו עוצר נשימה. משמעות הביטוי "עוצר נשימה" היא שהנשימה נעתקת למראה כלשהו. זו בדיוק הסיטואציה שמתרחשת במציאות בדירה עם נוף. לרוב, כשאורח נכנס אל דירה כזאת, ברגע הראשון הוא לוקח נשימה עמוקה ומבטו נמשך מיד אל הנוף שנשקף מהמרפסת או מהחלון. דיירים שמתגוררים בקומות גבוהות מתארים שכך מגיב כל אורח שנכנס לביתם. כמובן שמהיופי הזה נהנים הדיירים הקבועים יום אחרי יום.

מרגיעון טבעי

במסגרת מחקרים פסיכולוגיים רבים שנערכו במדינות שונות נמצא שחשיפה לנוף טבעי מפחיתה מצבי חרדה ומתח, מעלה את השקט הנפשי ואת הנינוחות של השוהים מול הנוף ומעל הכל תורמת לתחושת רוגע.

עלייה בתוחלת החיים

הימצאות מול נוף פתוח מפתחת רגשות חיוביים ומחזקת את המערכת החיסונית, וכתוצאה מכך משפרת את המצב הבריאותי. כך נמצא במחקר מקיף שנערך באוניברסיטת ברקלי בארצות הברית. בעקבות זאת, החשיפה לאורך זמן למראות מרהיבים עשויה לתרום בעקיפין אפילו לעלייה בתוחלת החיים.

שיפור המחשבה

ואם עלייה בתוחלת החיים ותחושת רוגע לא מספיקים, מחקרים נוספים הוכיחו שחשיפה לנוף טבעי מעלה את יכולת הריכוז ומשפרת את הכישורים הקוגניטיביים. אחד המחקרים שבחן את הנושא מצא שבנות שגדלו בחדר שצפה אל נוף פתוח, הפגינו ריכוז טוב יותר, שליטה עצמית רבה יותר ויכולת טובה יותר לדחיית סיפוקים מאשר בנות שחדרן השקיף אל קיר בטון.

ערך הדירה

מכיוון שהתצפית אל הנוף הולכת ומתרחבת ככל שעולה הגובה, לרוב ערך הדירה עולה ככל שהקומה גבוהה יותר. ככל שהחשיפה לנוף מתוך הדירה גבוהה יותר (למשל באמצעות קירות זכוכית) – כך שווי הדירה גדל. ערך דירה שמשקיפה אל נוף פתוח או אל פארק יכול להיות גבוה ב-10% עד 15% ביחס לדירה אחרת.

ערכה של דירה שצופה אל הים גבוה עוד יותר, ועשוי לנוע בין 20% עד 50% יותר מדירה אחרת, כאשר הערך מושפע ממידת הקרבה אל הים. דירה שצופה אל הים מקו ראשון עשויה ליהנות מערך גבוה ב-50% ביחס לדירה אחרת.

היכן ניתן לקנות דירה וליהנות מכל היתרונות הללו שמקנה הנוף הפתוח? פרויקט גבעת אלונים שבונה חברת שרביב על גבעה שלווה צפונית לשכונת גבעת טל בקריות הוא דוגמה למקום כזה. הנוף הנשקף מהדירות בגבעת אלונים עוצר נשימה. ממזרח נצפות גבעות הגליל התחתון המיוערות בעצי אלון, ממערב ומדרום נשקפים מרחבי הקריות, רכס הכרמל ומפרץ חיפה.

עוד מהמגזין