דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

ירוק עולה! 4 פינות ירוקות שלא הכרתם באזור הקריות

ירוק עולה! 4 פינות ירוקות שלא הכרתם באזור הקריות

בתוך השגרה היומיומית, אין כמו לקחת פסק זמן מכל העיסוקים ולהתאוורר בחיק הטבע. לקחת נשימה עמוקה ולהירגע. ביער, על גדת נחל או מול נוף פתוח. זו יכולה להיות גיחה רומנטית, בילוי משפחתי או חברתי וגם לבד זה בהחלט אפשרי. והכי נחמד שכל אלו נמצאים קרוב לבית, כמו באזור הקריות שבו יש שפע של פינות חמד.

שמורת אלוני אבא

בנסיעה קצרה מצומת אלונים לכיוון בית לחם הגלילית, ממש לפני הכניסה למושב אלוני אבא, פנו שמאלה לתוך היער ותמצאו את עצמכם בעולם קסום שייתן לכם הרגשה של חו"ל. זהו יער טבעי של עצי אלון תבור, שאפשר לטייל בו במסלול מעגלי קליל וקצר. השביל המטפס יוביל אתכם במעבה היער בין עצים ופרחים עד שתגיעו לקרחת יער. אחרי שתחצו אותה, המשיכו לחלקו השני של היער שנעשה סבוך אפילו יותר. בהמשך השביל תפתיע אתכם תצפית מקסימה אל עבר מושב אלוני אבא, רמת ישי, עמק יזרעאל, אזור נצרת והכרמל. שוטטו בין העצים ותבחרו לכם מקום לפיקניק מהנה. אם התמזל מזלכם והגעתם בעונה של פריחה – הרווחתם פי כמה.

נחל גדורה

נחל גדורה (שנקרא בערבית פוארה) הוא אחד מיובליו של הקישון. לאורך הנחל, בקטע שעובר בתחומי קריית ביאליק, הוקם בשנים האחרונות פארק ובו טיילת, מרפסות תצפית, שבילי הליכה ורכיבה על אופניים ולאורכו הוצבו פינות ישיבה נעימות. בנחל הזורם ישנם צמחי מים וחיים בו דגים, סרטנים ובעלי חיים נוספים שהטיילת מאפשרת לצפות בהם מקרוב.

זוהי הזדמנות מיוחדת לבילוי בחיק הטבע שיוצא ממש מתוך העיר. כדאי ללכת על גדות הנחל בשביל נוח שאורכו כשני ק"מ ולהתמקם למנוחה באחת מפינות הישיבה הרבות. לאחרונה הוחלט לקרוא לטיילת על שמו של נשיא המדינה המנוח שמעון פרס. בשנים הקרובות מתוכננות עבודות להארכת הטיילת עד לנקודת החיבור לקישון.

אושה העתיקה

הגן הלאומי חורבת אושה, שנמצא בפאתי יער קריית אתא, מקיף את שרידיו של היישוב היהודי הקדום אושא, שעל חורבותיו הוקם במאה ה-19 היישוב הערבי הושא שננטש ב-1948. תוכלו לצאת לטיול רגלי מעגלי שאורכו פחות מקילומטר. לאורך המסלול תעברו דרך גת עתיקה. לאחר מכן תגיעו לעץ אלה אדיר שתחת כיפתו מוצב ספסל. שם, בצל האלה, כדאי להתיישב למנוחה ולהתפעם מהנוף שמולכם הצופה אל גבעות אלונים, הכרמל ועמק זבולון. זה בדיוק הזמן להפסקת קפה מול הנוף הפתוח.

יערות ציפורי

נסיעה ב"דרך נוף" היא אחת השיטות האהובות להתרשם מאזורי טבע פראי, כשהמכונית עושה את הדרך במקומכם. לכם רק נותר ליהנות מהנוף ולעצור איפה שמתחשק לכם. כזוהי דרך נוף יערות ציפורי, דרך עפר שמתאימה לכל רכב ולכל עונה ומתפתלת במעבה היער לאורך 16 ק"מ. הדרך יוצאת מקריית אתא ועוברת דרך גדת נחל ציפורי עד אלון הגליל.

לאורך הדרך תעברו בין עצי אורן, אלות ואלונים, באתרים היסטוריים וארכיאולוגיים ובמעיינות. גם הגישה לנחל אפשרית. הבונוס הבולט הוא הנוף המגוון שנצפה מהדרך, שכולל מלבד נחל ציפורי גם את יערות האלונים והכרמל. מקומות יפהפיים להתבודדות, למנוחה או לתחנת פיקניק באמת שלא יחסרו לכם לאורך הדרך.

הקרבה לשפע של פינות חמד היא רק אחד מהיתרונות של מגורים בקריות. גבעת אלונים היא שכונה חדשה שנבנית בקריות, ומאות משפחות כבר מתגוררות בה. השכונה משלבת בין אווירה כפרית לאורבנית ומציעה איכות חיים, אווירה קהילתית ושטחים ירוקים רבים. חברת הבנייה הוותיקה שרביב בונה את השכונה המטופחת על גבעה מוקפת חורש שמשקיפה אל נוף פנורמי פתוח.

עוד מהמגזין