דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

הבונוס של בעלי דירות בגבעת אלונים: 5 טיולי מים מומלצים קרוב לבית

הבונוס של בעלי דירות בגבעת אלונים: 5 טיולי מים מומלצים קרוב לבית

 

כשחם בחוץ כולם רוצים להתרענן. אחת הדרכים הנפלאות לעשות זאת היא בטיולי מים בטבע. מגוון גדול במיוחד של מסלולים נהדרים נמצא באזור הגליל והכרמל. והמרוויחים הגדולים מהשפע הזה הם תושבי האזור. כמו למשל תושבי הדירות החדשות בקריות, שיכולים במרחק נסיעה קצר להגיע לשלל טיולים מצננים, שילדים (ולא רק ילדים) אוהבים במיוחד.

ריכזנו 5 מסלולי מים מומלצים באזור הקריות.

מעיין אלרואי

במקום מקסים ולא כל כך מוכר למרגלות הכרמל, סמוך לקריית טבעון, מתחבא מעיין אלרואי. הליכה קצרה וקלה מהרכב תוביל אתכם הישר לפינת החמד הזאת. בימים חמים תענוג להשתכשך במי המעיין, שמימיו נאגרים בבריכה סמוכה (בריכת זאב). מי הבריכה זורמים לנחל הקישון, וניתן ללכת לאורך השביל שיוצא מהפארק הצמוד למעיין ונמשך לצד הנחל. אחרי הטבילה במעיין תוכלו לקפוץ למרכז המבקרים החדש באתר השחזור של תחנת רכבת העמק באלרואי.

נחל השופט

ליד קיבוץ הזורע זורם במשך כל השנה נחל השופט. המסלול הקצר והמעגלי עובר באפיק הנחל מתחת לצמחייה ירוקה וסבוכה ומתאים לכל גיל. חלק מהמסלול אפילו מונגש לעגלות. זוהי פיסת טבע פסטורלית שפשוט אסור לפספס.

לאורך המסלול תיהנו מבריכות, מפלונים, גשרוני עץ ואפילו מערות. הילדים יתמוגגו מהרחצה בבריכות ומההשתכשכות במי הנחל. גם פינות נעימות לפיקניק לא חסרות כאן. בסופי שבוע ובחגים המקום עמוס, אז אם אתם גרים בסביבה, יהיה לכם הכי כיף לטייל בנחל בימי חול.

מראש הנקרה לתל אכזיב

אם אתם רוצים חוויה מרעננת ומיוחדת במינה, צאו לטיול בין ראש הנקרה לגן הלאומי אכזיב. אפשר ללכת את המסלול גם בכיוון ההפוך. ההליכה על רצועת החוף שנחשבת ליפה בארץ, תחשוף אתכם למפרצונים ציוריים, לגונות עוצרות נשימה, נקרות, איים, פינות ישיבה נחבאות והרבה מאוד ים. בכל שלב תוכלו להיכנס למים ולצאת מהם וגם לעלות על הטיילת.

תגלו עולם שלם של בעלי חיים שכנראה שמעולם לא ראיתם כמו דגים מיוחדים, שושנות ים, קיפודי ים, מלפפוני ים, סרטנים וצדפות. הדרך לא מוצלת ולכן בימים חמים מאוד כדאי לצעוד בה אחר הצהריים, מוקדם בבוקר או אפילו בלילה. אם תגיעו בזמן השקיעה תזכו למראות שלא תשכחו.

ואם אתם כבר שם ועדיין לא ביקרתם אף פעם בראש הנקרה, באמת שהגיע הזמן להשלים את החסר.

עין קדם

עין קדם הוא מקום שופע קסם בנחל נדר שבכרמל. הוא אחד משלושה מעיינות שנובעים באפיק הנחל, אבל בניגוד לשניים האחרים – עין קנים ועין נדר – הוא שופע מים קרירים במשך כל השנה.

יש דרכים שונות להגיע אל המעיין – מטירת כרמל, מחניון אוניברסיטת חיפה או מנחל גלים. בחרו את דרגת הקושי ואת אורך המסלול שמתאים לכם. בכל מקרה תעברו דרך שבילים מתפתלים בחורש, עליות וירידות וגם שרידי מאובנים עד שתגיעו למעיין ולשתי הנקבות שמזינות אותו.

כדי להגיע למקום שבו המים נובעים מהסלע, לכו כמעט 20 מטר במי הנקבה הראשונה, שגובהם כ-60 ס"מ. האמיצים (והרזים) מביניכם יוכלו להשתחל גם לנקבה השנייה, שמפלס המים בה גבוה יותר. אל תשכחו פנסים, ורצוי שיהיו עמידים למים.

עין חרדלית

אחד מהטיולים הרטובים, היפים והכיפיים ביותר בארץ הוא בנחל כזיב שבגליל המערבי. לאורך הנחל יש מגוון מסלולים בדרגות קושי שונות שמספקים הליכה בחורש צפוף, טבילה במים קרירים ונופים מרהיבים. אחת מפינות החמד האהובות ביותר על ילדים היא עין חרדלית, אחד מהמעיינות שמזינים את הנחל. השם אמנם קצת מוזר, אבל המקום משכר.

זהו פלג קטן ושליו שמוצל בעצים ענקיים, עם מים צלולים בעומק משתנה, ולכן כדאי להביא גלגל ים לילדים קטנים. כדאי פשוט להתרוצץ בנחל באזור המעיין וליהנות מכל רגע. פיקניק לצד המעיין יהפוך את החוויה למושלמת ממש.

גבעת אלונים היא שכונה חדשה שנבנית בקריות, ושתושביה ייהנו מכל הטבע השופע מסביבם. חברת שרביב הוותיקה בונה את השכונה שמציעה אווירה קהילתית, איכות חיים ושטחים ירוקים רבים. גבעת אלונים נבנית על גבעה מוקפת חורש ומשקיפה אל נוף פנורמי פתוח.

עוד מהמגזין