דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

מתלבטים איזו דירה לקנות? 10 סיבות לקנות דירה בשכונה חדשה לגמרי

מתלבטים איזו דירה לקנות? 10 סיבות לקנות דירה בשכונה חדשה לגמרי

קניית דירה חדשה למגורים היא תמיד צעד נחמד, שגורם לתחושה נהדרת ומכניס אנרגיות טובות לחיים. תחושת ההתחדשות והשמחה מוכפלת פי כמה כשמדובר בדירה חדשה בקריות בשכונה חדשה לגמרי כמו גבעת אלונים. אולם לא מדובר רק בתחושות וברמת האושר. לקניית דירה בשכונה חדשה יש יתרונות רבים על פני קניית דירה (אפילו חדשה) בשכונה ותיקה.

אז מדוע כדאי לקנות דירה בשכונה חדשה?

1.    פיתוח סביבתי מתקדם: בשכונה חדשה לרוב מושם דגש על טיפוח ופיתוח השטחים הציבוריים, דבר שתורם לאיכות החיים. בתוכנית הפיתוח השכונתית נכללים ריאות ירוקות, גני משחקים, פינות ישיבה נעימות, שבילי הליכה, שבילי אופניים, מגרשי חניה מוסדרים ועוד. ניתנת גם תשומת לב רבה לאסתטיקה ולנראות של השכונה.

2.    תכנון מראש: שכונה חדשה מתוכננת מראש כמקשה אחת, ולא כאוסף מתחמים שהתחבר זה לזה בתקופות שונות, בשיטת טלאי על טלאי. עובדה זו משפרת את תפקוד השכונה מכל הבחינות, כולל מבני הציבור, הפיתוח, התחבורה והמגורים.

3.    תשתית חדשה ובטוחה יותר: באופן טבעי מערכות התשתית בשכונה חדשה הן חדשות ומבוססות על מוצרים, פתרונות וטכנולוגיה חדישים יותר. עדיין אין בלאי והתיישנות של החומר, וכך נמנעות תקלות שאופייניות למערכות ישנות. תשתית זו כוללת את צנרת המים והביוב, החשמל, התאורה, הכבלים, האינטרנט וכדומה.

4.    תשתיות תחבורה: כשמערכת הכבישים מתוכננת ומבוצעת על פי התקנים וההנחיות המתקדמים ביותר, ובטכנולוגיות חדשות – תושבי השכונה נהנים מכבישים נוחים ובטיחותיים יותר שגם מותאמים למספר התושבים הצפוי.

5.    מגוון סוגי דירות: בשכונה חדשה מוצע מגוון של דירות מסוגים שונים, בגדלים שונים ועם מספר חדרים שונה. דירות "רגילות" ו"מיוחדות", דירות 4 חדרים, 5 ו-6, דירות גן, בתים דו משפחתיים, דירות גג ופנטהאוזים. כך שרוכשי הדירה יכולים לבחור על פי העדפותיהם, מבלי להתפשר רק כי "זה מה שיש".

6.    מוסדות לימוד: שכונה חדשה שמתוכננת מהיסוד בדרך כלל כוללת תוכניות לכל מוסדות החינוך הרלוונטיים, לבני כל הגילים. המוסדות נבנים בסטנדרטים חדישים שמותאמים לימינו. שכונות חדשות מאוכלסות במשפחות צעירות רבות עם ילדים במערכת החינוך, והרשות המקומית דואגת מראש למענה תכנוני מתאים מבחינת היקף מוסדות הלימוד.

7.    תמיכת העירייה: עיריות אוהבות ומעודדות שכונות חדשות מסיבות רבות. : השכונות החדשות משפרות את תדמית העיר, מעניקות לה דימוי צעיר, דינמי ותוסס, מושכות אוכלוסייה חדשה לעיר וכך מגדילות את מספר התושבים וכמו כן מעלות את ערך הדירות הממוצע בעיר כולה. לכן עיריות רבות מסייעות ליזמים, מעניקות תקציבים ומקדמות תהליכים כמו בניית מבני ציבור, פיתוח סביבתי ופעילויות קהילתיות. והתושבים רק מרוויחים.

8.    קהילתיות: שכונה חדשה היא הזדמנות נהדרת לבנות קהילה חדשה ולעצב את אופייה בהתאם לרצון התושבים. כל תושב יכול להשפיע על עתיד הקהילה ולקחת חלק פעיל בגיבושה.

9.    התחברות קלה לילדים (וגם להורים): מכיוון שכל התושבים בשכונה חדשים, קל יותר לילדים להשתלב וליצור חברויות חדשות. גם ילדים פחות חברותיים מוצאים את עצמם יותר בקלות, יחסית להשתלבות בשכונה ותיקה שבה הילדים כבר מגובשים. העובדה שישנן משפחות צעירות רבות ולכן יש הרבה מאוד ילדים, מאפשרת בחירה רחבה יותר של חברים. בדיוק כך, גם להורים קל יותר למצוא משפחות "כלבבן" וליצור קשרים חדשים ואיכותיים.

10.    ערך הדירה: וכמובן – בשכונה חדשה לגמרי ערך הדירות צפוי לעלות בהדרגה אך בדרמטיות. בשלב תחילת האכלוס המחיר מזנק, והעלייה נמשכת לפחות עד השלמת הבנייה בשכונה כולה, ופעמים רבות אף מעבר לזה. וזאת אף על פי שפעמים רבות דירה בשכונה חדשה עולה פחות מדירה חדשה בשכונה ותיקה.

אחת מהשכונות החדשות שמאות משפחות כבר מתגוררות בה היא גבעת אלונים שבקריות. השכונה נבנית על גבעה מוקפת חורש טבעי מול נוף פנורמי פתוח, ומציעה אווירה קהילתית ואיכות חיים. חברת שרביב הוותיקה, שבונה את השכונה המטופחת, משווקת בה דירות ובתים במגוון סוגים וגדלים – החל מדירות קרקע ועד דירות פנטהאוז מפנקות..

 

 

 

עוד מהמגזין