דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

15 פעילויות שתוכלו להרוויח בשכונה שהיא קהילה

15 פעילויות שתוכלו להרוויח בשכונה שהיא קהילה

 

כיום, יותר ויותר משפחות רוצות ליהנות מאווירה קהילתית בשכונה בה מתגוררים. הקהילתיות מעניקה תחושת שייכות למקום המגורים, חוויות מהנות ומעשירות, אווירה נעימה וחמה והרגשת ביטחון. לכן משפחות רבות מחפשות דירות למכירה בקריות בשכונות כמו גבעת אלונים, שכונות שבהן מתגוררים תושבים עם מאפיינים דומים, שגם להם חשובה הקהילתיות.

ריכזנו שלל פעילויות שאפשר ומומלץ לארגן בשכונה שהיא קהילה. תוכלו להרחיב את הרשימה ככל העולה בדמיונכם.

1. ערבים משותפים: אפשר להתכנס בגינה, במבנה ציבורי או בלובי של אחד הבניינים ולשמוע יחד הרצאות מעניינות. בכל שכונה ישנם דיירים עם תחומי עיסוק או ידע מסקרנים שיכולים לרתק את השכנים בהרצאה מעניינת. ניתן גם לשכור מרצים חיצוניים בתשלום שיתחלק בין המשתתפים.

2. פיקניק שכונתי: בימי שישי או שבת נעימים, בחגים או אחר הצהריים בחופש הגדול אפשר לארגן פיקניק קבוצתי – לכל השכונה או לדיירי הרחוב. מתכנסים בגינה, כל אחד מביא שמיכה או מחצלת ומאכל מסוים. והנה לכם יופי של בילוי משפחתי שכונתי.

3. סרטים משותפים: אפשר להפיק הנאה כפולה מצפייה משותפת בסרטים על מסך גדול, תחת כיפת השמיים בפארק השכונתי או במבנה סגור – ליהנות גם מהסרט עצמו וגם מהמפגש הקהילתי. בחרו סרטים מעניינים. אפשר לבחור בסרטים למבוגרים בלבד או לכל המשפחה.
 
4. טיולים שכונתיים: איזה כיף יכול להיות טיול שכונתי משותף. בוחרים יעד, מארגנים ויוצאים לדרך. קרוב או רחוק מהבית, בגליל או במדבר. בלי או עם לינה. ישנים בקמפינג, באוהל משותף או באכסניה. הילדים נהנים מהחברה ולא משתעממים, וכך גם המבוגרים.

מקומות מעניינים לטיולים בסביבת גבעת אלונים

5. הצגות והפעלות לילדים: הורים עם כישורי גננות ואמנות (אך לא רק הם) יכולים להעביר סדנאות יצירה, הפעלות והצגות לילדים. אפשר לארגן יום משחקי קופסה, יום פיסול, יום דרמה ועוד ועוד. פעילות קלאסית לימי חופשה. ניתן גם להזמין מפעילים ושחקנים חיצוניים כשהתשלום מתחלק בין כולם.

6. גראז' סייל: לקראת פסח או בעיצומו של החופש הגדול, כדאי לארגן יריד שבו כל אחד (ובמיוחד ילדים) מוכר בתשלום סמלי או תמורת החלפה חפצים מיותרים שמישהו אחר ישמח להתחדש בהם.

7. בייבי סיטר: אין משימה מלחיצה מאיתור בייבי סיטר חדשה לילדים קטנים. קבוצה שכונתית שתציע המלצות חמות וטלפונים של מועמדות לבייבי-סיטר יכולה לפתור את הבעיה. אפשר לכלול בקבוצה גם את השמרטפיות עצמן.

8. חגים: ציון חגים בפעילויות כיפיות לכל המשפחה כמו בניית סוכה שכונתית, תחרות תחפושות והגרלת משלוחי מנות בפורים, חגיגת ביכורים בשבועות והפקת טקס קהילתי ביום העצמאות ובימי זיכרון.

9. קבלת שבת: אפשר להתכנס בשישי אחר הצהריים עם עוגות ביתיות ושתייה קלה, עם קצת מוזיקה ואיזושהי פעילות קצרה ונחמדה.

★ קראו על מגוון אפשרויות הבילוי בשבתות בקריות

10. ימי הולדת קבוצתיים: לא לילדים בלבד. אפשר לחגוג מדי חודש יום הולדת שכונתי לכל ילידי החודש. מתחלקים בכיבוד, מארגנים משחק חווייתי, ברכות ומתנות סמליות. וכולם יהיו מרוצים.

11. קייטנה שכונתית: בחופש הגדול או בחופשות סוכות ופסח הארוכות אפשר לארגן לילדים הקטנים קייטנה מקומית, פשוטה ומהנה. אפשר להיעזר באחים בוגרים או בהורים על פי תורנות.

12. חסר לכם משהו? המים כבר רותחים ורק אז גיליתם שנגמר החלב? חסרה לכם אבקת אפייה לעוגה שהבטחתם להכין לגן? קבוצה שכונתית ייעודית תפתור ברגע את כל המצוקות האלה.

13. ערבות הדדית: ממש כמו בקיבוצים ומושבים, גם בשכונה עירונית אפשר לארגן ארוחות חמות ועזרה בשמירה על הילדים למשפחות אחרי לידה. או להבדיל, לסייע במקרים קשים של התמודדות עם מחלות או אסונות.

14. חוגים: לא חייבים להסתפק בחוגים שהעירייה מציעה, לילדים ולמבוגרים. מעניין אתכם דווקא חוג קרקס או סטיילינג? תתארגנו על זה ברמה השכונתית.

15. קארפול: כל כך הרבה אנשים מהשכונה שלכם נוסעים יום יום לעבודה בפארק ההיי-טק הגדול בעיר הסמוכה, אז לא חבל שכל אחד ייסע לבד ברכבו? נסיעה משותפת תחסוך בהוצאות ותהפוך את הזמן הנסיעה לנעים יותר.

שכונה חדשה שמציעה מעורבות קהילתית ואווירה משפחתית נעימה וחברית היא גבעת אלונים שנבנית בקריות.

השכונה המטופחת משופעת בשטחים ירוקים, בשבילי הליכה ובשבילי אופניים וצופה אל נופים פתוחים. בשכונה מוצע מגוון גדול של דירות מרווחות בסטנדרט גבוה ובגדלים שונים.

עוד מהמגזין