דירות למכירה בקריות גבעת אלונים
תמונת רקע

מגזין

פריחת אזורי תעסוקת ההיי-טק סביב הקריות

פריחת אזורי תעסוקת ההיי-טק סביב הקריות

אחד השיקולים החשובים ביותר בבחירת דירה לרכישה הוא הקרבה לאזורי תעסוקה. הקרבה הזאת חיונית גם למי שקונים דירה למגורים וגם למשקיעים. מגוון של אזורי תעסוקה מספק ביטחון תעסוקתי – גם אם אתם עוברים מאזור מרוחק ומחפשים מקום עבודה חדש, וגם אם יש לכם עבודה קבועה ואיכותית, אבל בעתיד תרצו לבחון אופציות נוספות.

מעבר לכך, ריבוי אזורי תעסוקה מעלה את ערך הנדל"ן ואת הביקוש, דבר שתורם הן לבעלי דירה למגורים והן למשקיעים. כשמדובר בתעסוקת היי-טק, הערך והביקוש עולים עוד יותר וגם תורמים לתדמית היישובים בסביבה.

אזור הקריות משופע באזורי היי-טק במרחק נסיעה קצר. בזכות הקרבה לאוניברסיטת חיפה ולטכניון, התחום צפוי להמשיך ולהתפתח ולתת מענה לתושבי הסביבה שעוסקים בהיי-טק. מצב זה מחזק עוד יותר את מגמת ההגירה לקריות ורכישת הדירות בקריות – למגורים או להשקעה.

אז מהם אזורי ההיי-טק הקרובים לקריות?

מת"ם

פארק היי-טק גדול וותיק ששוכן בקמפוס סגור בכניסה הדרומית לחיפה. עובדים בו כ-11 אלף איש בכ-70 עסקים, בהם גם חברות מקומיות ובינלאומיות ידועות כמו מיקרוסופט, אינטל, גוגל, אפל, יאהו ואלביט. הפארק ידוע בסביבת העבודה הידידותית שלו, שכוללת בין היתר בנק, מרפאה, גני ילדים ומעונות יום, מסעדות, בתי קפה, מוסך, תחנת דלק, מדשאות ופינות ישיבה מוצלות ואפילו מספרה. הפארק מציע גם מערך הסעות לעובדים. בונוס מרכזי של המתחם הוא הנוף אל הים. בונוס אחר ולא פחות חשוב הוא המיקום. צמוד לכביש החוף (אין צורך להיכנס לעיר), צמוד לתחנת הרכבת ולתחנת האוטובוסים המרכזית חוף הכרמל.

יקנעם

בפארק ההיי-טק ביקנעם מועסקים יותר מ-10,000 עובדים בכ-120 חברות ישראליות ובינלאומית בסדרי גודל שונים. בין החברות הידועות שפועלות במקום: מארוול, לומניס, מלאנוקס, אלביט וקמינריו. ישנן תוכניות לבניית מבנים נוספים בשטח הפארק. הקרבה של המתחם לכביש 6 מאפשרת נגישות מעולה ברכב למרכז הארץ ולדרומה. כשייחנך הקטע הצפוני של כביש 6 (ככל הנראה ב-2019), תתאפשר נסיעה מהירה גם צפונה. תחנת רכבת העמק שממוקמת לא הרחק משם מאפשרת גישה לנוסעי הרכבת מצפון ומדרום.

צ'ק פוסט

תוכנית לפארק תעסוקת היי-טק חדש בחיפה, שבקרוב תחל בניית הפרויקטים הראשונים בתחומו. המתחם משתרע על שטח של 284 דונם, ויכלול מבנים שישמשו משרדי היי-טק וחזית עסקית בקומת הקרקע. היתרון הגדול של פארק העסקים הוא במיקום האסטרטגי שמאפשר נגישות נוחה לכל כיוון. הוא קרוב לתחנת הרכבת (לנהריה, לכרמיאל, למרכז הארץ ולעמקים), לתחנת האוטובוסים מרכזית המפרץ, למנהרות הכרמל, לכביש 22 ולמטרונית.

ציפורית

קריית היי-טק חדשה שמתוכננת להיבנות באזור התעשייה ציפורית הנמצא בתחומי נצרת עילית. משרד התעשייה והכלכלה מקדם את הפרויקט ומשקיע כ-17 מיליון שקלים בפיתוח המתחם. הפארק ישתרע על פני 200 דונם והוא צפוי להיבנות בכמה שלבים שמתוכננים להסתיים בתוך חמש שנים. הפארק קרוב למחלף המוביל שבו מצטלבים כביש 79 וכביש 77, דבר שמקל על הנגישות למקום מכל הכיוונים.

תושבי גבעת אלונים שנבנית בימים אלה בשיפולי קריית אתא יוכלו ליהנות משפע מקומות העבודה האיכותיים במתחמי ההיי-טק הפועלים (או מתוכננים) באזור. בתוך שתי דקות בלבד יהיה אפשר להגיע מהשכונה לכביש 6, כביש 70 וכביש 79 או תוך זמן קצר למנהרות הכרמל – ודרכם לכל אחד מאזורי התעסוקה בסביבה. גבעת אלונים מוקמת על גבעה מוקפת חורש טבעי ומשקיפה אל נוף פנורמי פתוח. השכונה מציעה חיי קהילה איכותיים שמשלבים בין אווירה אורבנית לכפרית.

אולי יעניין אתכם גם:

>>> הפרויקטים הגדולים שישנו את פני הקריות

>>> מגמה: עוזבים את המרכז ועוברים לצפון

עוד מהמגזין